Pagina 2 van 2

Geplaatst: 07.11.2013 - 12:55
door Oceanracer
Als jij graag nieuwe injectoren koopt, houd ik je niet tegen hoor!

Geplaatst: 07.11.2013 - 13:42
door mjeuring
The Volvoboy schreef:En ik blijf erbij dat je injectoren gewoons schoon kunt maken in een ultrasoon bad. Wordt op het 850 Forum regelmatig gedaan en alleen maar positieve verhalen over gehoord.
Gewoon compleet er in leggen? Eerst demonteren of hoe gaat dat precies?

Geplaatst: 07.11.2013 - 16:28
door edraket
Mercury schreef:
Oceanracer schreef:Dat lijkt mij ook logischer! Kan zomaar de achterste lambda sonde zijn, dan helpen nieuwe verstuivers echt niet hoor...
Bij druppelende verstuivers helpt het vervangen van je lambda sonde ook niet. Ook bij een defecte kathalisator ook niet.

Mijnsinziens kunnen hier 3 componenten oorzakelijk zijn aan betreffende foutmelding. Wat ik begrepen heb is dat wanneer de voorwaarden goed zijn (bijvoorbeeld na een lange rit) er een test gaat lopen of er een emissieprobleem is. De ECM geeft een verandering in de pulsewidth van de injectoren (meer benzine), dan verwacht hij dat bij een goed functionerende kathalisator dat de lambda sonde een bepaalde waarde registreerd. Wanneer dit niet zo is: foutmelding.
Er kunnen dus 3 componenten een afwijking geven. injector (druppelen), kathalisator (defect) en lambda sonde (onvoldoende signaal).
Dit is een wel erg simpele voorstelling van zaken. Er zijn toch nog wel heel wat meer zaken die een kat melding kunnen geven hoor. Compressie, vaccuum, lekke klep, lekke inlaat of uitlaatpakking... en zo kan ik nog wel een rijtje bedenken.

Geplaatst: 07.11.2013 - 19:08
door Oceanracer
Juustum! Eerst maar eens uitlezen dus...

Geplaatst: 10.11.2013 - 14:41
door Laptom
Bij gaf deze een te lage voltage aan vd voorste lambda sensor. Na vervangen nog steeds hetzelfde probleem. Weer ruim €250 bij de dealer :-(.