V70 T5 1998 met slechts 50.000 - advies gevraagd

Voor kenners: de "Roffel"
c70_ibo
2nd Gear member

robert31 schreef:Met z'n tweeen een eenmanszaak? Grappig.
Als je de auto van 15jaar of ouder op de zaak zet dan betaal je niet de bijtelling over de kataloguswaarde maar over de huidige waarde.
Aangezien die niet hoog is betaal je dus maar een fractie aan bijtelling terwijl je wel alle kosten zakelijk kan opvoeren voor de belasting.
Grt Rob

Bedankt voor je antwoord:) haha ja de eenmanszaak komt of op mijn naam te staan of die van mijn parnter.

Maar nu begrijp ik het nog steeds niet, wat zal ik dan per maand moeten betalen voor mijn c70 t5 met een waarde van ongeveer 4000,- euro?

en kan je hem dan ook goedkoper laten verzekeren?

Alvast bedankt voor jullie reacties
MN-NL
5th Gear member

Bij een auto van 15 jaar oud op de zaak heb je 35% bijtelling per jaar over de waarde in economisch verkeer. Dus dat is 35/12 = ~3% per maand bijtelling.

De waarde van je auto voor de belastingdienst is natuurlijk de laagst mogelijke waarde die nog enigszins te verdedigen is. Dus voor een C70 uit 1998 stel je gewoon € 2500.

Qua verzekering je tussenpersoon vragen, er is vast wel een maatschappij te vinden die WA biedt voor een tientje of 8 per jaar omdat het een klassieker is :-)

Betekent wel dat je zelf het risico draagt bij schade, dan is de waarde op papier natuurlijk ook laag.

Gr. Marc
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”