Pagina 2 van 2
Geplaatst: 15.12.2013 - 14:01
door wim de jong
Als je motor in tip top conditie is, je startmotor draait vlot rond (is dus ook niet versleten), en het laadcircuit is 100%, kun je met een accu van 20 Ah elke dag starten en wegrijden.
Zo heb ik 5 jaar geleden met de V70 classic met een verrotte accu (hield zijn spanning niet, 1 kortgesloten plaat binnen. Na 1 uur al kon je niet meer starten) een vakantie van 3 weken in Oostenrijk doorgebracht. Ik had alleen een draagbare boosteraccu bij me van 17 Ah. Elke nacht laden via de 220V, en ik kon de volgende dag de V70 weer 3 a 4 keer starten.
Deze had ik bij me:
http://www.alcatronic.nl/acculaders/jum ... essor.html
En nog start ik geregeld auto's ermee, fijn ding!
De hogere capaciteit heb je alleen nodig voor reserve, en bij koude temperaturen.
Geplaatst: 15.12.2013 - 14:44
door Mart van der Steeg
Goede tip, zou die een 2.4 diesel ook aan de praat krijgen bij lege accu?
Geplaatst: 15.12.2013 - 14:58
door wim de jong
Hij heeft zelfs een keer mijn V70 - D5 toen met gemak aan de praat gekregen hartje winter met - 8 graden, toen het handschoenenvakje open bleef staan....
Na 3 dagen stilstaan startte hij echt niet meer (alleen een paar droge klikken hoorde ik)
Geweldig ding.
Geplaatst: 15.12.2013 - 15:04
door Mart van der Steeg
ah, dank, en hij is niet eens zo duur.
Geplaatst: 29.12.2013 - 11:53
door Mart van der Steeg
wim de jong schreef:Hij heeft zelfs een keer mijn V70 - D5 toen met gemak aan de praat gekregen hartje winter met - 8 graden, toen het handschoenenvakje open bleef staan....
Na 3 dagen stilstaan startte hij echt niet meer (alleen een paar droge klikken hoorde ik)
Geweldig ding.
Ik heb hem nu ook gekocht, exact dezelfde als de alcatronic, afgelopen zaterdag in de aanbieding bij de Aldi. Wordt onder meerdere merknamen vekocht.
Geplaatst: 29.12.2013 - 13:07
door Msuidgeest
Ergens vraag ik mij af wat er mis is als je zulke hulpmiddelen nodig hebt.
Geplaatst: 29.12.2013 - 13:44
door wim de jong
Ergens vraag ik mij af wat er mis is als je zulke hulpmiddelen nodig hebt.
Dat is een terechte opmerking, er is iets mis of verkeerd als je die nodig hebt...maar is wel leuk als er iets simpels mis is (een slechte accu) en je kan toch wegrijden om naar de garage te gaan en een nieuwe accu te kopen.
Je laat je lichten aan met winkelen.....heb er zo al een paar weer op weg geholpen. In mijn geval startte ik de 965 ook weer op na 7 maanden stilstaan bij een schorsing, (accu plat, de klok liep niet eens meer) en opeens had ik hem weer nodig na de vakantie. Aansluiten, en na 2-3 keer ronddraaien weer lopen.
Dat ding is nooit weg!
Het is niet goed als de motor al slecht aanslaat omdat er iets mis is met de ontsteking oid, en je start je accu leeg, krijg je hem met dit ding ook niet aan de praat, natuurlijk.
Geplaatst: 29.12.2013 - 14:32
door Mart van der Steeg
Er zit ook een compressor in, ook handig voor oppompen banden e.d..
En dat alles voor 39,50.