Pagina 2 van 4

Geplaatst: 28.11.2013 - 11:34
door diesel01
kameel1 schreef:Dag Fulaks.
FourC heb ik op mijn xc70 en op die auto is het een must. Rij 80% van de tijd in sport, bij zware belading, aanhanger en/of hoge snelheden in Duitsland staat hij op advanced. De comfortabele stand gebruik ik zelden.
Ook ACC vind ik een heerlijke optie. Op de xc70 uit 2008 is deze niet om te zetten naar normaal, op de Nieuwe V60 is dat wel mogelijk en je merkt ook dat het systeem weer wat geavanceerder werkt.
Overigens de V60 rijdt erg goed maar qua uitstraling haalt hij het niet bij een V70/XC70.
+1
Ik heb op de vorige V70 niveaureg gehad en dat deinde bij elke drempel.
Nu fourC op de XC en ik vind het een heerlijk systeem meestal sport, soms comfort/advance, bij 80km/u en geen drukte is comfortstand prima te doen.
Overigens zou ik op een nieuwe Volvo altijd scandinavian line meebestellen, €1300 voor een standkachel is een prima prijs en geen gekrab/warm water in de morgen.

Geplaatst: 28.11.2013 - 11:39
door Fulaks
In België is er geen Scandinavian Line beschikbaar, standkachel hoef ik niet echt omdat mijn auto vrijwel altijd binnen kan staan. Voor die ene week skivakantie per jaar zal ik wel eens krabben.

Qua chassis denk ik om het bij het standaard Dynamic chassis te houden met dan de Magni 18" velgen.

Geplaatst: 28.11.2013 - 12:58
door Thom
kameel1 schreef:Dag Fulaks.
FourC heb ik op mijn xc70 en op die auto is het een must. Rij 80% van de tijd in sport, bij zware belading, aanhanger en/of hoge snelheden in Duitsland staat hij op advanced. De comfortabele stand gebruik ik zelden.
Ook ACC vind ik een heerlijke optie. Op de xc70 uit 2008 is deze niet om te zetten naar normaal, op de Nieuwe V60 is dat wel mogelijk en je merkt ook dat het systeem weer wat geavanceerder werkt.
Overigens de V60 rijdt erg goed maar qua uitstraling haalt hij het niet bij een V70/XC70.
Idd, smaken verschillen. Standaard heeft een XC70 extra lange veerwegen (als gevolg van de verhoogde carrosserie). Four C past enkel de demping aan. En daar gaat het mis: op drempels deint hij, ook in Sport en Advanced, na als een olietanker op ruwe zee.. Ik vind daarom die stevige demping het geheel uit balans brengen. Het overhellen wordt iets, maar niet noemenswaardig tegengegaan. Met een aanhanger rijdt het allesbehalve plezierig, los van het doorzakken, je voelt continu dat er iets achter hangt. Volvo NL adviseert daarom ook geen trekhaak te monteren (maar die discussie is hier al 286x gevoerd..).

Op een XC60 zal het anders zijn, maar die is dan ook aanmerkelijk steviger geveerd (van origine).

Op een V70 kán het meerwaarde hebben, maar dan zou ik het echt uitgebreid testen. Wil je er weer jaren mee vooruit, neem dan ook mee dat vervanging van één van die elektronische aangestuurde Ohlins dempers een zeer kostbare aangelegenheid is!

Geplaatst: 28.11.2013 - 13:00
door diesel01
Je zou versteld staan hoe comfortabel een XC60 met fourC word zodra die op comfort staat, boven de 100 altijd sport.

Geplaatst: 28.11.2013 - 13:16
door NielsPHEV
Thom schreef:ACC: ik vind t heerlijk, maar je moet wel even op het systeem leren vertrouwen. In de nieuwere modeljaren is het relatief eenvoudig 'uitschakelbaar' (conventionele cc). Qua souplesse zijn er betere ACC's, en in (flauwe) bochten is het volstrekt onberekenbaar en bij onoplettendheid én een dikke motor zelfs gevaarlijk imo (de radar detecteert de voorligger dan niet meer en de wagen versnelt fors!);
Chassis: ik ken Four C op een XC70, vind t daarop niet zo zinvol. Sowieso vind ik dat een onderstel standaard uitgebalanceerd dient te zijn, instelbaar voegt dan weinig toe. Ik zou wel altijd de niveauregeling bestellen, met passagiers en/of veel bagage rijd dit strakker én zo een mooie wagen die door z'n p**p hangt (op z'n Belgisch :D) vind ik persoonlijk geen porem..
Ik moet wennen aan het systeem en mis toch nog regelmatig "gewone" CC hoe is ACC uit schakelbaar ?

Geplaatst: 28.11.2013 - 13:42
door dutch-v
Inmiddels is de POLAR aanbieding ook in Italie verkrijgbaar

http://www.volvocars.com/it/all-cars/vo ... polar.aspx

Zij hebben er twee uitvoeringen van gemaakt, een POLAR en een SUPER POLAR. Wel kortingen tot EUR 8500.....

Kom op Volvo Beesd !

Groet, dutch-v

Geplaatst: 28.11.2013 - 14:01
door Summum
Hopelijk krijgen wij voor dat geld de V70 POL(EST)AR! :D

Geplaatst: 28.11.2013 - 14:38
door Fulaks
Summum schreef:Hopelijk krijgen wij voor dat geld de V70 POL(EST)AR! :D
Het is binnenkort Sinterklaas, misschien kan je de goedheilig man een verlanglijstje overmaken ?

Geplaatst: 28.11.2013 - 15:45
door BRTV70R
ACC is niet uit te schakelen naar CC .
Opmerking :
de minimale instelbare afstand tot de voorligger is net iets te groot
En wanneer er dan nog iemand invoegt , gaat hij vaak iets te stevig in de remmen.

Bochtenwerk ?? gebruik hem enkel op autostrade , de korte bochten zijn daar dun bezaaid

18" + dynamische ophanging zit zeer goed op de weg . En is hij het boot gevoel wel kwijt :P maar daar ben ik niet rouwig om ? Liever iets strakker te besturen

Geplaatst: 28.11.2013 - 15:51
door Timmy
BRTV70R schreef:ACC is niet uit te schakelen naar CC
Ook niet als je de ACC/CC knop iets langer ingedrukt houdt? Werkt in zowel de V40 als V60.

Geplaatst: 28.11.2013 - 16:08
door Fulaks
BRTV70R schreef:ACC is niet uit te schakelen naar CC.
Tegenstrijdige berichten dus hier...

Geplaatst: 28.11.2013 - 16:18
door BRTV70R
Fulaks schreef:
BRTV70R schreef:ACC is niet uit te schakelen naar CC.
Tegenstrijdige berichten dus hier...
Kan misschien iets te maken hebben met geartronic ??

Geplaatst: 28.11.2013 - 17:04
door Discovery

Geplaatst: 28.11.2013 - 17:57
door OGA244
Fulaks schreef:
BRTV70R schreef:ACC is niet uit te schakelen naar CC.
Tegenstrijdige berichten dus hier...
Dat zou wel zo moeten zijn

Geplaatst: 28.11.2013 - 19:29
door BRTV70R
BRTV70R schreef:
Fulaks schreef:
BRTV70R schreef:ACC is niet uit te schakelen naar CC.
Tegenstrijdige berichten dus hier...
Kan misschien iets te maken hebben met geartronic ??
Heb dit net getest , kan ik op geen enkele manier uitschakelen , zodra hij iemand in het vizier krijgt , vertraagt hij automatisch en neemt hij de ingestelde afstand

Combi geartronic + acc :( zou het liever anders zien

Geplaatst: 28.11.2013 - 20:11
door Thom
Dan ben ik wellicht abuis, omdat het op de nieuwere modellen (V40, 60-serie) nu wél kan.

Geplaatst: 28.11.2013 - 20:55
door bart simpson
my 2012 kan het idd niet mee, my 2014 zou het wel mee moeten kunnen

Geplaatst: 28.11.2013 - 21:34
door marnixc70
Jihoeeeee ook voor Nederland (Nordic+) en laat ik nou over 2 weken een nieuwe auto mogen bestellen! :cheers:
Na twijfelen tussen een niet al te volle V70 of een volle V60, wordt het naar alle waarschijnlijkheid een V70.

Geplaatst: 28.11.2013 - 21:42
door Discovery
Voor Nederland is er ook de XC70 Nordic+. Prijzen:
V70 T4 BENZINE 132 KW (180 PK)
T4 Nordic 25% 42.995 euro

V70 T5 BENZINE 180 KW (245 PK)
T5 Geartronic Nordic+ Aut-8 25% 48.495 euro

V70 D2 DIESEL 84 KW (115 PK)
D2 Nordic+ Man-6 20% 40.995 euro

V70 D4 DIESEL 133 KW (181 PK)
D4 Nordic+ Man-6 20% 45.995 euro

XC70 T5 BENZINE 180 KW (245 PK)
T5 Geartronic Nordic+ Aut-82) 25% 51.995 euro

XC70 D4 DIESEL 133 KW (181 PK)
D4 Nordic+ Man-6 25% 49.495 euro

XC70 D5 AWD DIESEL 158 KW (215 PK)
D5 AWD Nordic+ Man-6 25% 56.995 euro

MEERPRIJS AUTOMAAT
Powershift V70 T4 Aut-6 25% 4.000 euro
Powershift V70 D2 Aut-62) 20% 2.000 euro
Geartronic V70 D4 Aut-82) 25% 3.000 euro
Geartronic XC70 D4 Aut-82) 25% 3.000 euro
Geartronic XC70 D5 Aut-6 25% 4.000 euro
http://www.volvocars.com/nl/Documents/P ... i-2014.pdf

Geplaatst: 29.11.2013 - 00:13
door Fulaks
De mijne is besteld : D4 GT8 Polar Luxury. Caspian Blue, geventileerd zwart leer, sanded silver inleg en Magni 18" velgen.

Voorts nog driespakig stuur met paddles, IAQS, zonnebrilhouder, park assist camera, klein reservewiel, weglaten motorembleem, zilverkleurige roofrails, gelamineerde ruiten rondom en verwarmde zetel achter.

Ik kan nog tot pakweg komende woensdag de bestelling aanpassen.

Ik twijfel nog over het Advanced Safety Pack : ik zou dit enkel nemen als ik uitsluitsel zou kunnen krijgen of de ACC ook als "gewone" CC kan gebruikt worden.

En dan het Sensus-gebeuren : blijkbaar kan je dus toch nog SCT bestellen, hoewel ik hier elders las dat op de S/V60 dit na week 46 niet werd ingebouwd en werd vervangen door Sensus Connect. Is dit dan anders voor de V70 ???

Levering 2de helft februari, het wachten kan beginnen...