Pagina 2 van 2
Geplaatst: 29.11.2013 - 11:02
door dennis850estate
Rippie V70 schreef:Kan dat dan ook bij een D5??
Ja dat kan. Het is alleen geen goedkopere oplossing
Geplaatst: 29.11.2013 - 18:51
door Gast
dennis850estate schreef:Rippie V70 schreef:Kan dat dan ook bij een D5??
Ja dat kan. Het is alleen geen goedkopere oplossing
Die mag je even uitleggen.
Het dure van een complete koppelingset is het dualmassvliegwiel.
Je zou denken dat een normaal vliegwiel met een starterkrans goedkoper zal zijn.
Geplaatst: 29.11.2013 - 19:01
door dennis850estate
SMF is goedkoper maar er komt een Stage 2 of Stage 3 koppeling bij en die kosten evenveel als een DMF
Je hebt dan wel een set-up die alle 550NM's voor langere tijd aankan

Geplaatst: 29.11.2013 - 19:15
door Johann
Je zou eventueel een S60R plaat met een drukgroep van een 850R kit kunnen gebruiken maar het probleem is dat drukgroepen niet meer apart te koop zijn bij Volvo. Alleen een complete set met plaat...
Daarbij heeft de standaard drukgroep van de 850R een klemkracht voor 380 tot 400Nm volgens SPEC. In de praktijk blijkt hij wel iets meer te houden maar boven de 450Nm gaat het spannend worden.
En dan heb je nog kans op "Gear rattle" Kan zijn dat je het kunt horen. Kan op zich geen kwaad maar het klinkt niet echt geweldig.

Geplaatst: 29.11.2013 - 19:58
door dennis850estate
Dit kan alleen bij lage vermogens. Een D5 heeft veel te hoog koppel en heeft een Stage 2 of 3 nodig.
Geplaatst: 29.11.2013 - 21:09
door Johann
Een stage 3 is helemaal ruk voor een normale dagelijkse rijder.
De 3+ werkt dan iets mooier maar zodra je die op de sodemieter gaat geven krijg je er een aan/uit koppeling van en zul je moeten rev matchen wil je het comfortabel houden.
Stage 2 ken ik niet. Werkt die meer als een normale frictie?
Geplaatst: 29.11.2013 - 21:20
door dennis850estate
Kijk daar praat een kenner....
Ik heb het eigenlijk over 3+ met zo'n volle plaat en niet zo'n 5 vingerig ding. Volgens marcapeldoorn (en dat schreef hij al ) is het even wennen maar acceptabel.