Laguna-S60 schreef:Ben van mening dat je niet alleen naar de 0-100 tijden moet kijken maar juist naar de souplesse van de motor. Dus HOE gaat ie naar de 100 toe.
Dat is toch veel belangrijker?
Natuurlijk is dat veel belangrijker en de souplesse van een motor daar heb je altijd wat aan. Die zielige 0-100 sprintjes gaan nergens over.
Mee eens. De motor klinkt veel lekkerder en hij rijdt veel pittiger.
Geplaatst: 27.12.2013 - 16:49
door noten093
Als ik het filmpje stopzet op 100km/u zit de clock op 6.0s. Als hij gaat tellen als de km teller begint te bewegen dan zit er denk ik al een vertraging van een paar tienden in de meting. Dan kom ik zo op 6,2. Meten vanuit OBD is toch anders.
Geplaatst: 27.12.2013 - 18:26
door HFH
@noten, eerder maakte je melding van rijden in powermodus dat dan de motor uitging bij stilstaan, zoals dit ook in de hybride stand is.
Was dit een vergissing, of is dit in jouw auto anders?
Ik had daarom bij Rica gevraagd of ze verschillende modi met rust lieten, dus geen veranderingen in karakteristieken van hybride en power.
Was anders bang dat rica de chip in hybrid modus tuned en vervolgens ook kopie naar power modus maakt. Echter lijkt mij niet logisch.
Voordeel in hybrid is geartronic in normale stand ( is niet te kiezen met de pook), en in de power modus geartronic in sportstand.
Is bij jou de geartronic in hybride rustig gebleven na tuning?
En is de geartronic nog steeds hengstig in de power modus na tuning?
Verder nog verschillen in verbruik, in principe kun je na tunen ook iets zuiniger rijden.
Kan ik het thuis beter verkopen;)
Ik heb bij de inkoopactie bij rica daarom ook 2 files gevraagd, zodat je ook een laffe tuning erop kan zetten voor de verbruikscijfers, en ook leuk om mee te spelen als je zelf met de isoftloader de boel er op kan zetten. Kun je mooi vergelijken en ook voelen wat beter rijd.
Geplaatst: 27.12.2013 - 18:46
door noten093
HFH schreef:@noten, eerder maakte je melding van rijden in powermodus dat dan de motor uitging bij stilstaan, zoals dit ook in de hybride stand is.
Was dit een vergissing, of is dit in jouw auto anders?
Ik had daarom bij Rica gevraagd of ze verschillende modi met rust lieten, dus geen veranderingen in karakteristieken van hybride en power.
Was anders bang dat rica de chip in hybrid modus tuned en vervolgens ook kopie naar power modus maakt. Echter lijkt mij niet logisch.
Voordeel in hybrid is geartronic in normale stand ( is niet te kiezen met de pook), en in de power modus geartronic in sportstand.
Is bij jou de geartronic in hybride rustig gebleven na tuning?
En is de geartronic nog steeds hengstig in de power modus na tuning?
Verder nog verschillen in verbruik, in principe kun je na tunen ook iets zuiniger rijden.
Kan ik het thuis beter verkopen;)
Ik heb bij de inkoopactie bij rica daarom ook 2 files gevraagd, zodat je ook een laffe tuning erop kan zetten voor de verbruikscijfers, en ook leuk om mee te spelen als je zelf met de isoftloader de boel er op kan zetten. Kun je mooi vergelijken en ook voelen wat beter rijd.
Nee de motor gaat niet uit in powermodus. Waarschijnlijk een moment van verstandsverbijstering gehad.
De hybride blijft super glad en verbruik is echt top. Niet echt gemeten maar met 120 rij ik in hybride en accu leeg ongeveer 19km/L . Bij save modus schiet hij naar de 10km/l
Geplaatst: 27.12.2013 - 19:31
door HFH
Dit was mijn eigen ritje, regenachtig en niet met de li voet op rem
Andere filmpje per ongeluk de save knop ingedrukt, gaat ook nog redelijk rap.
Als het weer straks beter wordt volgt nog een filmpje, met vergelijking tussen de v60 pih, mijn 911 996 tiptronic 6,2 0-100 en mijn oude v70 t6 polestar 315 pk en 480 nm die overgenomen is door een collega van mij.
Moet alleen even kijken of ik dit bijvoorbeeld kan doen op de oude vliegbasis Twente.
Anders kans op inleveren van 2 auto's tegelijk.
Geplaatst: 27.12.2013 - 19:38
door v60pih
lint de basher schreef:
Natuurlijk is dat veel belangrijker en de souplesse van een motor daar heb je altijd wat aan. Die zielige 0-100 sprintjes gaan nergens over.
Jij blijft maar de boel opruien hier he.
Je hebt weinig kennis van hedendaagse volvo's zoals de pih want dan had je wel geweten hoe soepel een electromotor de aandrijving maakt..... jammer genoeg heb je wel weer direct een ongefundeerde mening klaar..
Geplaatst: 27.12.2013 - 19:49
door noten093
Ik begrijp trouwens die PK aanduiding voor elektro niet. Ik rij onwijs veel binnendoor en elektrisch. Dit gaat vrij vlot. Voelt alsof die PK aanduiding vd elektromotor zelf met zo'n zware auto helemaal niet klopt.
Geplaatst: 27.12.2013 - 19:59
door v60pih
Je hebt vanaf 0 rpm nagenoeg100% van het koppel beschikbaar en dat voel je..
Geplaatst: 27.12.2013 - 20:16
door IV39
Marc, ik ben het met je eens dat het meten wat jij doet waarschijnlijk preciezer is dan pas gaan meten als de kilometerteller beweegt.
Morgen mag ik de mijne eindelijk op gaan halen , en dat na 14 maanden wachten:).. Ik ga er eerst in rijden en dan beslis ik wel of ik nog een tuning wil. Al raak ik al aardig overtuigd .
Geplaatst: 27.12.2013 - 20:34
door noten093
IV39 schreef:Marc, ik ben het met je eens dat het meten wat jij doet waarschijnlijk preciezer is dan pas gaan meten als de kilometerteller beweegt.
Morgen mag ik de mijne eindelijk op gaan halen , en dat na 14 maanden wachten:).. Ik ga er eerst in rijden en dan beslis ik wel of ik nog een tuning wil. Al raak ik al aardig overtuigd .
Pfew nog net voor einde jaar. Geniet ervan. De eerst rit is top. Wel fotootje online zetten dan!
Geplaatst: 27.12.2013 - 20:41
door noten093
Ik kan iedereen de OBDlink MX aanraden icm een gerootte SCT of je telefoon.
Waarom? Vanwege Torque. Je kunt dan namelijk zien wanneer je motor warm is. Als je elektrisch van huis wegrijdt en de vrouw uitzwaait moet je niet meteen om de bocht vol gas in de powermodus. Je zult toch eerst de powermodus even moeten laten draaien. Anders sloopt je volgens mij de motor op den duur.
Via Torque kun je zien wanneer je er een Porsche uit mag rijden. Komt soms slecht uit als je net 20 kilometer elektrisch hebt gereden... Je kunt Torque ook spraak alarm laten geven. Dus bijvoorbeeld als het koelwater boven 60 graden is: U kunt los!
Geplaatst: 27.12.2013 - 21:28
door IV39
noten093 schreef:
Pfew nog net voor einde jaar. Geniet ervan. De eerst rit is top. Wel fotootje online zetten dan!
De auto staat er al ruim twee maanden, dus op tijd was die in ieder geval.... het huidige leasecontract liep nog door tot einde dit jaar.
Genieten zal ik wel doen, ben al bekend met de auto, ik heb er al een aantal dagen in mogen rijden van de dealer (demo) en ik heb er nog een aantal voor mijn collega's besteld en die mogen er al vanaf levering in rijden.
Maar kan niet wachten!!! Foto zal ik netjes plaatsen, al zijn alle combi's volgens mij al voorbij gekomen. Die van mij is zwart met beechwood, sadia's, vrij standaard.... maar dat mag voor mij de pret niet drukken. Wat meer aankleden werd voor mij te duur qua lease en eigen bijdrage, maar misschien heb ik er prive nog wat voor over zoals, ramen tinten, tuning en misschien wel SCT.
Geplaatst: 27.12.2013 - 23:18
door t5power
noten093 schreef:
Via Torque kun je zien wanneer je er een Porsche uit mag rijden. Komt soms slecht uit als je net 20 kilometer elektrisch hebt gereden... Je kunt Torque ook spraak alarm laten geven. Dus bijvoorbeeld als het koelwater boven 60 graden is: U kunt los!
Is olietemperatuur niet belangrijker i.c. zware belasting? Koelwater is bij meeste auto's al vrij snel op temperatuur, maar dan is de olietemp nog lang niet hoog genoeg.
Geplaatst: 27.12.2013 - 23:32
door RoaldH
t5power schreef:
noten093 schreef:
Via Torque kun je zien wanneer je er een Porsche uit mag rijden. Komt soms slecht uit als je net 20 kilometer elektrisch hebt gereden... Je kunt Torque ook spraak alarm laten geven. Dus bijvoorbeeld als het koelwater boven 60 graden is: U kunt los!
Is olietemperatuur niet belangrijker i.c. zware belasting? Koelwater is bij meeste auto's al vrij snel op temperatuur, maar dan is de olietemp nog lang niet hoog genoeg.
Duurt bij een normale auto snel 2x zo lang als het koelwater om op temperatuur te komen.
Geplaatst: 28.12.2013 - 08:18
door noten093
RoaldH schreef:
t5power schreef:
noten093 schreef:
Via Torque kun je zien wanneer je er een Porsche uit mag rijden. Komt soms slecht uit als je net 20 kilometer elektrisch hebt gereden... Je kunt Torque ook spraak alarm laten geven. Dus bijvoorbeeld als het koelwater boven 60 graden is: U kunt los!
Is olietemperatuur niet belangrijker i.c. zware belasting? Koelwater is bij meeste auto's al vrij snel op temperatuur, maar dan is de olietemp nog lang niet hoog genoeg.
Duurt bij een normale auto snel 2x zo lang als het koelwater om op temperatuur te komen.
Zeker. Ik weet de OBD code van Volvo voor olie temp nog niet. Dus koelwater is enige houvast nu.
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 07.01.2014 - 23:35
door HFH
Weggehaald
Geplaatst: 08.01.2014 - 11:03
door IV39
Ik heb nog wel interesse maar ik weet alleen nog niet wanneer ik het wil laten uitvoeren. Maakt dat nog uit?
Geplaatst: 08.01.2014 - 11:10
door Superfunky
IV39 schreef:Ik heb nog wel interesse maar ik weet alleen nog niet wanneer ik het wil laten uitvoeren. Maakt dat nog uit?
Ik ook, maar wil een paar maanden rijden zodat ik zeker ben dat ik geen auto met de bekende kinderziektes heb.
Geplaatst: 08.01.2014 - 11:27
door fluz
Superfunky schreef:
IV39 schreef:Ik heb nog wel interesse maar ik weet alleen nog niet wanneer ik het wil laten uitvoeren. Maakt dat nog uit?
Ik ook, maar wil een paar maanden rijden zodat ik zeker ben dat ik geen auto met de bekende kinderziektes heb.
Dus geen getunede auto bij t etentje, das nou jammer.....
Of moeten we de datum nog verder naar achter schuiven?
Geplaatst: 08.01.2014 - 11:33
door Superfunky
fluz schreef:
Superfunky schreef:
IV39 schreef:Ik heb nog wel interesse maar ik weet alleen nog niet wanneer ik het wil laten uitvoeren. Maakt dat nog uit?
Ik ook, maar wil een paar maanden rijden zodat ik zeker ben dat ik geen auto met de bekende kinderziektes heb.
Dus geen getunede auto bij t etentje, das nou jammer.....
Of moeten we de datum nog verder naar achter schuiven?
Mwah, denk dat er wel een getunede tussen zit hoor!