Ik ben niet voor niets de laatste tijd wat minder op het forum te vinden.
Als je er gevoelig voor bent dan kan je je hier behoorlijk gek laten maken.
Van alles preventief vervangen, want dat is beter. Geluidjes die je niet mag horen. Enz, enz...
Soms laat ik me ook te veel meeslepen. De D5 185Pk versie euro4 staat er om bekent dat het niet de meest stille en mooi lopende blok is.
Hij heeft zo zijn eigenaardigheden en daar zullen we mee moeten leren leven.
Als je nu wel je klepstoters en tuimelaars laat vervangen zullen ze heus wel wat slijtage vinden op die dingen. Mag dat ook na zoveel kilometers?
En, ja het zal vast wel wat stiller en anders lopen daarna. Vind je het gek?
Als je je draagarmen laat vervangen door nieuwe dan rijd dat ook anders.
Tuimelaars en kleppenstoters
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Eens, maar als je meer schade kan voorkomen als echt duidelijk is dat het er aan zit te komen is dat ook fijn.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
If it ain't broke, don't fix it is een mooi gezegde.Turbodesk schreef:Ik ben niet voor niets de laatste tijd wat minder op het forum te vinden.
Als je er gevoelig voor bent dan kan je je hier behoorlijk gek laten maken.
Van alles preventief vervangen, want dat is beter. Geluidjes die je niet mag horen. Enz, enz...
Soms laat ik me ook te veel meeslepen. De D5 185Pk versie euro4 staat er om bekent dat het niet de meest stille en mooi lopende blok is.
Hij heeft zo zijn eigenaardigheden en daar zullen we mee moeten leren leven.
Als je nu wel je klepstoters en tuimelaars laat vervangen zullen ze heus wel wat slijtage vinden op die dingen. Mag dat ook na zoveel kilometers?
En, ja het zal vast wel wat stiller en anders lopen daarna. Vind je het gek?
Als je je draagarmen laat vervangen door nieuwe dan rijd dat ook anders.
Ik heb wel eens extreme voorbeelden gezien van vervangen om het vervangen.
Ik ben bezig geweest met de koop van een Volvo 960 Executive Level 3.
Auto had iets van 140.000 km gelopen. Vorige eigenaar had alle onderstel onderdelen vervangen, bussen, rubbers, draagarmen, spoorstangetjes etc. Compleet met fotoserie. Hij wilde weer beleven wat het was om in een nieuwe Volvo te rijden ...........
- Brambo67
- 3rd Gear member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25
Turbodesk schreef:Ik ben niet voor niets de laatste tijd wat minder op het forum te vinden.
Als je er gevoelig voor bent dan kan je je hier behoorlijk gek laten maken.
Van alles preventief vervangen, want dat is beter. Geluidjes die je niet mag horen. Enz, enz...
Soms laat ik me ook te veel meeslepen. De D5 185Pk versie euro4 staat er om bekent dat het niet de meest stille en mooi lopende blok is.
Hij heeft zo zijn eigenaardigheden en daar zullen we mee moeten leren leven.
Als je nu wel je klepstoters en tuimelaars laat vervangen zullen ze heus wel wat slijtage vinden op die dingen. Mag dat ook na zoveel kilometers?
En, ja het zal vast wel wat stiller en anders lopen daarna. Vind je het gek?
Als je je draagarmen laat vervangen door nieuwe dan rijd dat ook anders.




Heb ik met mijn rooie 850R, ben nu wakker geworden en geschrokken van al mijn 'investeringen'..... Maar goed, daar waren ook zaken echt 'verrot'. Heb mijn D5 nog weer even op de brug gehad zaterdag. Is echt achterlijk hoe degelijk die auto's zijn. Nergens een drupje olie, amper roest (beetje op de stabilisatiestangen) Blok aan de achterzijde nog als nieuw etc. etc. Binnenkort weer een bakflush met minerale olie en dan eerst maar weer verder.
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
In mijn geval sprak iedereen me er op aan dat mijn auto veel lawaai maakte....dan wordt het tijd.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250