Pagina 2 van 4

Geplaatst: 11.12.2013 - 14:40
door diesel01
Ik heb topografisch best het eea in het hoofd zitten en rij gewoon naar de stad/plaats toe.
Eenmaal bijna op bestemming gaat de RTI aan en imo werk hij perfect, stukken beter dan de stratenboeken. 8)

Geplaatst: 11.12.2013 - 15:06
door Autozoeker
dbosker schreef:
VolvoTech schreef:Hans Welkom!
Maar waar ben je nu?
Wel goed als je ook even wat antwoorden geeft...

Heb je SCT overwogen?
Kan er achteraf alsnog in.
Kun je zelf bepalen wat voor navi je toevoegt...
Volgens mij wordt SCT niet meer geleverd als achteraf inbouw.
Alleen niet voor de *60 series, anderen nog wel. maar als je goed rondvraagt is het nog wel te regelen voor de *60 series. Heb dat zelf ook gedaan.

Geplaatst: 11.12.2013 - 18:07
door lint
V70/2.4D/2003 schreef:
Morgenstond schreef:
bart simpson schreef:Vanwaar dan een Volvo met zo ontzettend veel nadelen gekocht?
Ga lekker duits rijden man....
dbosker schreef:tsjonge, niet eerst even voorstellen, maar gelijk dit forum als klaagbox gebruiken. Jammer.
+1
Het is niet anders, +2 (en tot ziens TS)
+3!

Geplaatst: 11.12.2013 - 22:37
door Thom
Ik heb het ook meermalen vervloekt, om de idiote TMC, de frustrerend trage invoer (spraak is idd belachelijk kwa aantal stappen) en geregeld is het syteem in de buurt van een specifiek adres letterlijk en figuurlijk de weg kwijt.

Volvo heeft het allemaal wel goed bedoeld maar het is ook gewoon een centenkwestie: men heeft simpelweg de middelen niet voor een R&D op Duits (premium)niveau. Je kan er daarom niet hetzelfde van verwachten.

Wellicht is het nieuwste Sensus Navigatie (Connect) beter?

Geplaatst: 11.12.2013 - 22:41
door bart simpson
Ze mogen daar in dat Duitsland die navi dan redelijk op orde hebben maar tav van 0% of 7% lagen de afdelingen R&D toch in een zware coma.. wat heb je nu liever?
Ik zie nog niet zo wat zo'n A4 formaat navi waardoor je niets meer van de omgeving ziet nu echt toevoegt.

Een Q5 hybrid stoot uit 129gr CO2/km, "voorsprong door techniek"? :rofl:

TS zou lekker Duits moeten gaan rijden, 5jr 25% en een aardig navisysteempje dat ook niet gratis is

Geplaatst: 11.12.2013 - 22:57
door Hansgonda
Zoooo, wat een commotie...
Netjes voorstellen: man, geen 20 meer, Apeldoorn, getrouwd vader van 2, baasje van 1; 50.000km/jaar vooral zakelijk, in de industriele elektronica.
Eerst even de zaken rechtzetten: ik ben tevreden over de auto, geweldig D5 blok en uitrusting, heb inmiddels 28k km gereden en heb mij van dag 1 verwondert over het navigatiesysteem.
Mijn vorige auto was een een Saab met een Kenwood systeem: geweldig systeem.
Op het Saab forum werd (ook) emotioneel gereageerd op commentaar.
Ik verwacht van een auto in het "premium segment" dat eenvoudige zaken als een navigatiesysteem e.d. wel op orde zijn. En ja, dan hou ik m'n hart vast over de litium ion batterij en de bms erop; zou die elektronica wel goed gedesigned zijn?
Duits... Ik had een Mercedes A mee toen m'n bekraste Volvo werd overgespoten. Navigatie gewoon met 1 regel inspreken en klaar... rijden maar. En dan baal ik dat zoiets onbenulligs niet inmiddels is opgelost door de fabriek. Andere software en draaien maar... Vinden jullie dat navigatie systeem dan zo goed? Of zelfs maar normaal? Om me heen hoor ik heel veel geklaag over het systeem, ontkennen lijkt me zinloos... Maar ik zou graag een oplossing zien. Die heb ik nog niet gehoord/gelezen...

Geplaatst: 11.12.2013 - 23:00
door bart simpson
Hij stond er tussen, maar meer ga ik je niet verklappen....

Geplaatst: 11.12.2013 - 23:59
door Hansgonda
Ik had SCT er ook nog bij moeten nemen? Bovenop de 73k?
Omdat de dealer niets kan doen, de importeur je verwijst naar de dealer en Volvo Zweden moeilijk bereikbaar is voor een individu, lijkt me het forum de juiste weg.
Maar inmiddels is mij duidelijk dat de klacht gegrond is verklaard, ik had wellicht de openingszin met nog meer hosanna moeten doen...

Geplaatst: 12.12.2013 - 07:37
door Paul
Ik zou die SCT er in zetten, als je al zoveel kilometer hebt gereden, zal hij wel in jouwe passen.

Geplaatst: 12.12.2013 - 12:12
door Thom
Ze mogen daar in dat Duitsland die navi dan redelijk op orde hebben maar tav van 0% of 7% lagen de afdelingen R&D toch in een zware coma.. wat heb je nu liever?
Ik zie nog niet zo wat zo'n A4 formaat navi waardoor je niets meer van de omgeving ziet nu echt toevoegt.

Een Q5 hybrid stoot uit 129gr CO2/km, "voorsprong door techniek"?

TS zou lekker Duits moeten gaan rijden, 5jr 25% en een aardig navisysteempje dat ook niet gratis is
Kul argument, de onnavolgbare NL wetgeving vrijwaart Volvo op geen enkele manier van het ontwikkelen van een deugdelijk, up-to-date navigatiesysteem.

Geplaatst: 12.12.2013 - 12:37
door bart simpson
Het systeem is absoluut wel deugdelijk, het is mogelijk iets anders dan iemand zich had voorgesteld, daar zijn proefritten nu voor....
Bij sensus krijg je ook 2 gratis updates, mooier wordt het niet.

TS refereerd (net als jij ook zo graag doet) maar aan die zo volmaakte Duitse merken, die hadden toch ook een 0% auto kunnen ontwikkelen? (dat had hier een hoop leed bespaard)

Geplaatst: 12.12.2013 - 12:39
door Silver_R
bart simpson schreef: (dat had hier een hoop leed bespaard)
Denk dat er wel een aantal hier, dat met je eens zijn.
Waaronder ik.

Geplaatst: 12.12.2013 - 13:09
door lint
Silver_R schreef:
bart simpson schreef: (dat had hier een hoop leed bespaard)
Denk dat er wel een aantal hier, dat met je eens zijn.
Waaronder ik.
Ben het er ook volledig mee eens.

Geplaatst: 12.12.2013 - 14:41
door Fulaks
bart simpson schreef:TS refereerd (net als jij ook zo graag doet) maar aan die zo volmaakte Duitse merken, die hadden toch ook een 0% auto kunnen ontwikkelen? (dat had hier een hoop leed bespaard)
+ 1

Geplaatst: 12.12.2013 - 18:05
door Thom
Te makkelijk, een auto is een 'som der delen', maar als één van die delen ronduit zwak is, mag dat best benoemd worden. De PIH mag dan fiscaal fors bevoordeeld worden, het blijft een wagen van minimaal € 65.000 en dat schept verwachtingen. Terecht dat daarover gereclameerd wordt

Geplaatst: 12.12.2013 - 18:24
door diesel01
Thom schreef:Te makkelijk, een auto is een 'som der delen', maar als één van die delen ronduit zwak is, mag dat best benoemd worden. De PIH mag dan fiscaal fors bevoordeeld worden, het blijft een wagen van minimaal € 65.000 en dat schept verwachtingen. Terecht dat daarover gereclameerd wordt
Hmm voor de berijders een netto investering van 15k
Zoals Bart zegt proefrit maken en kijken of het voorziet in de behoefte.
Blijkbaar doet het dat niet en heeft TS de verkeerde keus gemaakt.
Vorige week zonder problemen in de binnenstad van Dusseldorf gekomen met behulp van RTI en dat wil wat zeggen in die bouwput.

Geplaatst: 12.12.2013 - 19:43
door OGA244
Thom schreef:Te makkelijk, een auto is een 'som der delen', maar als één van die delen ronduit zwak is, mag dat best benoemd worden. De PIH mag dan fiscaal fors bevoordeeld worden, het blijft een wagen van minimaal € 65.000 en dat schept verwachtingen. Terecht dat daarover gereclameerd wordt
Ronduit zwak? sensus is een prima systeem waarover ik in mijn dagelijkse ervaringen echt weinig commentaar krijg, dat het niet aan je verwachtingen voldoet kan natuurlijk, maar als die verwachtingen hooggespannen zijn zou ik daar als eerste naar kijken als ik een proefrit ging maken

Geplaatst: 12.12.2013 - 20:37
door BanRay
Beste OGA244, ik ben op zich tevreden met Sensus 3.0. Maar laat ik dan eens een minpunt noemen: de omslachtige manier van de invoer van een bestemming via spraak. En laat dat nu net verbeterd zijn in Sensus Connect...

Mijn vraag aan jou: weet jij waarom Volvo geen update uitbrengt voor Sensus 3.0 zodat je ook een bestemming via spraak kunt aanbieden à la Sensus Connect?

Geplaatst: 12.12.2013 - 20:44
door Elanski
Volgens mij begon Hansgonda toch heel positief over zijn nieuwe auto. Het navi systeem zit hem behoorlijk dwars. Nou heb ik wel gemerkt dat je niet teveel negatief commentaar mag geven op dit forum. Dat sommigen daarop nogal kritisch naar hem toe zijn, is niet iets waarmee hij geholpen is.

Toevallig ben ik ook aan het stoeien met RTI. Ik ben iDrive gewend en dat is behoorlijk anders. Na 4 jaar zal ook RTI in het systeem slijten.

Ik dacht dat ik SCT had gekozen, maar bleek alleen Connected Touch. Silly me.

Geplaatst: 12.12.2013 - 20:49
door OGA244
BanRay schreef:Beste OGA244, ik ben op zich tevreden met Sensus 3.0. Maar laat ik dan eens een minpunt noemen: de omslachtige manier van de invoer van een bestemming via spraak. En laat dat nu net verbeterd zijn in Sensus Connect...

Mijn vraag aan jou: weet jij waarom Volvo geen update uitbrengt voor Sensus 3.0 zodat je ook een bestemming via spraak kunt aanbieden à la Sensus Connect?
die omslachtige invoer ben ik niet eens oneens met o.a. TS maar ik ben met het scrollwieltje (met 2 handen aan het stuur) doorgaans eerder klaar, wat verwacht je van een systeem? en is dat de nekkebreker bestel die auto niet