Nja, tuurlijk is het warmrijden van een auto een behoud van de auto. Dat is zo voor elke auto!
Helaas kun je echter ook problemen krijgen met defecten als gevolg een productiefout.
Ik heb direct bij het begin na levering van de auto ook koelwater problemen gehad. Nagelnieuwe auto: eerste oplossing van Volvo is een overdruk slang in het koelsysteem. Als dat niet zou helpen motor wisselen... (haarscheuren in het motorblok). Ik kan van mezelf zeggen dat ik de auto rustig warm rij en in de winter meestal ook de standkachel gebruik. Het is een prive bezit waar ik zuinig op ben. Op dit moment is het koelwater probleem niet meer opgetreden. Ik heb er echter nog wel een slecht gevoel bij: wat gebeurt er als het blok alsnog vervangen moet worden? Coulance? Denk het niet...
advies gevraagd: nieuwe motorblok of 2dehands?
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
een auto met een bouwjaar 2010 meet een kapotte motor die auto is nog maar net uit de formele fabrieksgarantie als het een dealer onderhouden auto is dan zou ik eens bij de dealer informeren kan me niet voorstellen dat daar geen regeling voor is vanuit de importeur zeker bij een scheur in de motor.
- renezzzz
- 2nd Gear member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 16:03
- Locatie: Gex
Daar ben ik het helemaal mee eens... Zeker bij een Volvo. Of je dat ook krijgt is natuurlijk een tweede. Hangt sterk van de dealer af of ie wat voor je wil doen.NielsPHEV schreef:een auto met een bouwjaar 2010 meet een kapotte motor die auto is nog maar net uit de formele fabrieksgarantie als het een dealer onderhouden auto is dan zou ik eens bij de dealer informeren kan me niet voorstellen dat daar geen regeling voor is vanuit de importeur zeker bij een scheur in de motor.
------------------------------------------
Wagenpark:
XC60 - D5 - Xenium - Flamenco Red
Mitsubishi Colt Invite 1.3
BMW Z4 2.5si
Wagenpark:
XC60 - D5 - Xenium - Flamenco Red
Mitsubishi Colt Invite 1.3
BMW Z4 2.5si
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21177
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
+2renezzzz schreef:Daar ben ik het helemaal mee eens... Zeker bij een Volvo. Of je dat ook krijgt is natuurlijk een tweede. Hangt sterk van de dealer af of ie wat voor je wil doen.NielsPHEV schreef:een auto met een bouwjaar 2010 meet een kapotte motor die auto is nog maar net uit de formele fabrieksgarantie als het een dealer onderhouden auto is dan zou ik eens bij de dealer informeren kan me niet voorstellen dat daar geen regeling voor is vanuit de importeur zeker bij een scheur in de motor.
Eoa coulance zou op zijn plaats zijn.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 12.12.2013 - 13:27
- Locatie: Limburh
Gedaan. ze hebben eentje liggen met 40.000 op teller en komt van schade volvo. 3000€.V70/2.4D/2003 schreef:Sloopblok er weer in. Neem eens contact op met www.rima.nl, is forumsponsor hier en kunnen hem volgens mij zelfs inbouwen.
goeie?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 12.12.2013 - 13:27
- Locatie: Limburh
120.000km heeft de originele motorblok gelopen.Silver_R schreef:Nu ben ik benieuwd wat het originele blok gelopen heeft.
En om je vraag te beantwoorden, 2e hands blok als vervanging.
dacht ook aan een 2de hands blok ipv nieuwe aangezien de kosten dan heeeeel hoog worden :-x
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 12.12.2013 - 13:27
- Locatie: Limburh
het gaat om een Diesel 2.4 D5 motor type: D5244T14.diesel01 schreef:Nee dat helpt die jongen..toppertje schreef:auto verkopen,en een ECHTE volvo kopen....![]()
Ik zou ook voor een gebruikt blok gaan die natuurlijk wel 100% moet zijn.
Om wat voor type gaat het?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 12.12.2013 - 13:27
- Locatie: Limburh
Ja inderdaad. Het was een particuliere verkoper.Oceanracer schreef:Even nog inhaken op die verkoper: Ik begrijp dat het een particuliere verkoop is geweest? In dat geval mag je blij zijn met werkelijk íedere medewerking die je dan nog krijgt.
Toen we teruggingen na een week. deed hij alles ontkennen.
Zo van ''ik weet van niks''. en gaven hem 2 opties of op vredige wijze oplossen of met problemen.
hij koos gelukkig om het op een vredige wijze op te lossen
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21177
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik zit niet in de motorblokken maar een blok met 40k op de klok is niet verkeerd..
Heb je nog contact gehad met de dealer die onderhoud heeft gepleegd, een auto van 2010 met 120k op de klok mag geen scheuren in het blok hebben.
Wellicht dat Volvo NL graag het motorblok wil zien om te kijken hoe ze producten beter kunnen maken, wellicht heb je voor hetzelfde geld of voor minder
een nieuw blok.
Heb je nog contact gehad met de dealer die onderhoud heeft gepleegd, een auto van 2010 met 120k op de klok mag geen scheuren in het blok hebben.
Wellicht dat Volvo NL graag het motorblok wil zien om te kijken hoe ze producten beter kunnen maken, wellicht heb je voor hetzelfde geld of voor minder
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Voordat ik zelf de kosten van een nieuw blok zou ophoesten zou ik toch ook eerst eens langs de dealer gaan en de importeur een bezoekje brengen.
Wij hadden enkele jaren geleden versnellingsbakproblemen met een C70 2.0D met powershift en ben toen naar volle tevredenheid geholpen door de dealer en Volvo Belgie.
De auto was wel nieuw gekocht en steeds bij de dealer onderhouden.
Ik heb in mijn XC60 een afgeleide motor vandie van TS, namelijk de D3 AWD, zelfde blok maar met slechts 163pk, ik hoop op het beste...
Wij hadden enkele jaren geleden versnellingsbakproblemen met een C70 2.0D met powershift en ben toen naar volle tevredenheid geholpen door de dealer en Volvo Belgie.
De auto was wel nieuw gekocht en steeds bij de dealer onderhouden.
Ik heb in mijn XC60 een afgeleide motor vandie van TS, namelijk de D3 AWD, zelfde blok maar met slechts 163pk, ik hoop op het beste...
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- mad
- 6th Gear member
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
- Locatie: Romania
Afdingen!! Het is de Hema niet.. :evil: .. biedt € 2000, mogelijk zakken ze naar € 2500; en wel inclusief garantie! Dan doén denk ik, 40.000 km is nét ingereden.robin23 schreef:Gedaan. ze hebben eentje liggen met 40.000 op teller en komt van schade volvo. 3000€.V70/2.4D/2003 schreef:Sloopblok er weer in. Neem eens contact op met www.rima.nl, is forumsponsor hier en kunnen hem volgens mij zelfs inbouwen.
goeie?
XC70 D5 2009 Ocean Race
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Wie zal het zeggen. Dat het huidige blok is overleden valt ook niet in de lijn der verwachting.robin23 schreef:Gedaan. ze hebben eentje liggen met 40.000 op teller en komt van schade volvo. 3000€.V70/2.4D/2003 schreef:Sloopblok er weer in. Neem eens contact op met www.rima.nl, is forumsponsor hier en kunnen hem volgens mij zelfs inbouwen.
goeie?
Maar, 3 mille is serieus geld! Je hebt dan ook serieus schade dus.....bouwen ze hem voor dat geld gelijk ook even in? Half dagje werk, dan zou het eer moeten en kunnen draaien. :?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
Direct ook een leer school, zo'n auto niet bij een particulier te kopen, is een revisie blok niet mogelijk?JCF schreef:23 jaar en een XC60?? Dan ben je de jongste waarschijnlijk? (Ik zie die leeftijd nu pas) Toen zat ik als student nog gewoon op een fiets...
En anders zou ik voor het blok gaan met 40k op de teller...
Suc6
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 09.04.2007 - 20:21
Waarom zou je zo'n auto niet bij een particulier kopen? Hangt ervan af wie die particulier is. Er is best onderscheid te maken tussen betrouwbaar en onbetrouwbaar. Een aankoopkeuring bedingen bij een dealer is natuurlijk ook handig. Mag dat niet, dan verder kijken.
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
Helemaal eens, alleen dit soort zaken kunnen heel lastig wordenJCF schreef:Waarom zou je zo'n auto niet bij een particulier kopen? Hangt ervan af wie die particulier is. Er is best onderscheid te maken tussen betrouwbaar en onbetrouwbaar. Een aankoopkeuring bedingen bij een dealer is natuurlijk ook handig. Mag dat niet, dan verder kijken.
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Misschien is dat onderscheid nog niet zo goed te maken als je 23 bent...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- MU
- 5th Gear member
- Berichten: 1037
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
- Locatie: Zuid-Holland
Als je nou 18 had gezegd ... maar 23? Tegen die tijd hebben de meesten echt wel een gezond wantrouwen jegens de medemens opgebouwd.
Met een beetje verdieping in model en techniek kan iedereen van alle leeftijden het risico verlagen dat ie een kat in de zak koopt. Risico wordt nooit nul.
Een hogere kalenderleeftijd maakt niet helderziend, al geef ik toe dat ik dat nog niet uit eigen ervaring kan zeggen
Met een beetje verdieping in model en techniek kan iedereen van alle leeftijden het risico verlagen dat ie een kat in de zak koopt. Risico wordt nooit nul.
Een hogere kalenderleeftijd maakt niet helderziend, al geef ik toe dat ik dat nog niet uit eigen ervaring kan zeggen

Volvo V70 2.5T Momentum 2008 
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997

Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997