Pagina 2 van 4
Geplaatst: 14.12.2013 - 13:23
door renezzzz
Nja, tuurlijk is het warmrijden van een auto een behoud van de auto. Dat is zo voor elke auto!
Helaas kun je echter ook problemen krijgen met defecten als gevolg een productiefout.
Ik heb direct bij het begin na levering van de auto ook koelwater problemen gehad. Nagelnieuwe auto: eerste oplossing van Volvo is een overdruk slang in het koelsysteem. Als dat niet zou helpen motor wisselen... (haarscheuren in het motorblok). Ik kan van mezelf zeggen dat ik de auto rustig warm rij en in de winter meestal ook de standkachel gebruik. Het is een prive bezit waar ik zuinig op ben. Op dit moment is het koelwater probleem niet meer opgetreden. Ik heb er echter nog wel een slecht gevoel bij: wat gebeurt er als het blok alsnog vervangen moet worden? Coulance? Denk het niet...
Geplaatst: 14.12.2013 - 14:28
door NielsPHEV
een auto met een bouwjaar 2010 meet een kapotte motor die auto is nog maar net uit de formele fabrieksgarantie als het een dealer onderhouden auto is dan zou ik eens bij de dealer informeren kan me niet voorstellen dat daar geen regeling voor is vanuit de importeur zeker bij een scheur in de motor.
Geplaatst: 14.12.2013 - 16:01
door renezzzz
NielsPHEV schreef:een auto met een bouwjaar 2010 meet een kapotte motor die auto is nog maar net uit de formele fabrieksgarantie als het een dealer onderhouden auto is dan zou ik eens bij de dealer informeren kan me niet voorstellen dat daar geen regeling voor is vanuit de importeur zeker bij een scheur in de motor.
Daar ben ik het helemaal mee eens... Zeker bij een Volvo. Of je dat ook krijgt is natuurlijk een tweede. Hangt sterk van de dealer af of ie wat voor je wil doen.
Geplaatst: 14.12.2013 - 16:23
door diesel01
renezzzz schreef:NielsPHEV schreef:een auto met een bouwjaar 2010 meet een kapotte motor die auto is nog maar net uit de formele fabrieksgarantie als het een dealer onderhouden auto is dan zou ik eens bij de dealer informeren kan me niet voorstellen dat daar geen regeling voor is vanuit de importeur zeker bij een scheur in de motor.
Daar ben ik het helemaal mee eens... Zeker bij een Volvo. Of je dat ook krijgt is natuurlijk een tweede. Hangt sterk van de dealer af of ie wat voor je wil doen.
+2
Eoa coulance zou op zijn plaats zijn.
Geplaatst: 14.12.2013 - 16:56
door robin23
V70/2.4D/2003 schreef:Sloopblok er weer in. Neem eens contact op met
www.rima.nl, is forumsponsor hier en kunnen hem volgens mij zelfs inbouwen.
Gedaan. ze hebben eentje liggen met 40.000 op teller en komt van schade volvo. 3000€.
goeie?
Geplaatst: 14.12.2013 - 16:58
door robin23
Silver_R schreef:Nu ben ik benieuwd wat het originele blok gelopen heeft.
En om je vraag te beantwoorden, 2e hands blok als vervanging.
120.000km heeft de originele motorblok gelopen.
dacht ook aan een 2de hands blok ipv nieuwe aangezien de kosten dan heeeeel hoog worden :-x
Geplaatst: 14.12.2013 - 17:01
door robin23
diesel01 schreef:toppertje schreef:auto verkopen,en een ECHTE volvo kopen....

Nee dat helpt die jongen..
Ik zou ook voor een gebruikt blok gaan die natuurlijk wel 100% moet zijn.
Om wat voor type gaat het?
het gaat om een Diesel 2.4 D5 motor type: D5244T14.
Geplaatst: 14.12.2013 - 17:03
door robin23
lint schreef:Een goede gebruikte motor op kosten van de vorige eigenaar laten plaatsen.
Ik neem aan dat de koop ongedaan maken geen optie is.
Ja indd de koop ongedaan maken kan helaas niet.
Geplaatst: 14.12.2013 - 17:08
door robin23
Oceanracer schreef:Even nog inhaken op die verkoper: Ik begrijp dat het een particuliere verkoop is geweest? In dat geval mag je blij zijn met werkelijk íedere medewerking die je dan nog krijgt.
Ja inderdaad. Het was een particuliere verkoper.
Toen we teruggingen na een week. deed hij alles ontkennen.
Zo van ''ik weet van niks''. en gaven hem 2 opties of op vredige wijze oplossen of met problemen.
hij koos gelukkig om het op een vredige wijze op te lossen
Geplaatst: 14.12.2013 - 17:34
door diesel01
Ik zit niet in de motorblokken maar een blok met 40k op de klok is niet verkeerd..
Heb je nog contact gehad met de dealer die onderhoud heeft gepleegd, een auto van 2010 met 120k op de klok mag geen scheuren in het blok hebben.
Wellicht dat Volvo NL graag het motorblok wil zien om te kijken hoe ze producten beter kunnen maken, wellicht heb je voor hetzelfde geld of voor minder

een nieuw blok.
Geplaatst: 14.12.2013 - 18:04
door BlackcurrantV70
Voordat ik zelf de kosten van een nieuw blok zou ophoesten zou ik toch ook eerst eens langs de dealer gaan en de importeur een bezoekje brengen.
Wij hadden enkele jaren geleden versnellingsbakproblemen met een C70 2.0D met powershift en ben toen naar volle tevredenheid geholpen door de dealer en Volvo Belgie.
De auto was wel nieuw gekocht en steeds bij de dealer onderhouden.
Ik heb in mijn XC60 een afgeleide motor vandie van TS, namelijk de D3 AWD, zelfde blok maar met slechts 163pk, ik hoop op het beste...
Geplaatst: 14.12.2013 - 22:09
door mad
robin23 schreef:V70/2.4D/2003 schreef:Sloopblok er weer in. Neem eens contact op met
www.rima.nl, is forumsponsor hier en kunnen hem volgens mij zelfs inbouwen.
Gedaan. ze hebben eentje liggen met 40.000 op teller en komt van schade volvo. 3000€.
goeie?
Afdingen!! Het is de Hema niet.. :evil: .. biedt € 2000, mogelijk zakken ze naar € 2500; en wel inclusief garantie! Dan doén denk ik, 40.000 km is nét ingereden.
Geplaatst: 14.12.2013 - 22:25
door OGA244
was hij dealeronderhouden?
Geplaatst: 15.12.2013 - 08:08
door V70/2.4D/2003
robin23 schreef:V70/2.4D/2003 schreef:Sloopblok er weer in. Neem eens contact op met
www.rima.nl, is forumsponsor hier en kunnen hem volgens mij zelfs inbouwen.
Gedaan. ze hebben eentje liggen met 40.000 op teller en komt van schade volvo. 3000€.
goeie?
Wie zal het zeggen. Dat het huidige blok is overleden valt ook niet in de lijn der verwachting.
Maar, 3 mille is serieus geld! Je hebt dan ook serieus schade dus.....bouwen ze hem voor dat geld gelijk ook even in? Half dagje werk, dan zou het eer moeten en kunnen draaien. :?
Geplaatst: 16.12.2013 - 10:13
door JCF
23 jaar en een XC60?? Dan ben je de jongste waarschijnlijk? (Ik zie die leeftijd nu pas) Toen zat ik als student nog gewoon op een fiets...
Geplaatst: 16.12.2013 - 10:49
door euerw
JCF schreef:23 jaar en een XC60?? Dan ben je de jongste waarschijnlijk? (Ik zie die leeftijd nu pas) Toen zat ik als student nog gewoon op een fiets...
Direct ook een leer school, zo'n auto niet bij een particulier te kopen, is een revisie blok niet mogelijk?
En anders zou ik voor het blok gaan met 40k op de teller...
Suc6
Geplaatst: 16.12.2013 - 13:17
door JCF
Waarom zou je zo'n auto niet bij een particulier kopen? Hangt ervan af wie die particulier is. Er is best onderscheid te maken tussen betrouwbaar en onbetrouwbaar. Een aankoopkeuring bedingen bij een dealer is natuurlijk ook handig. Mag dat niet, dan verder kijken.
Geplaatst: 16.12.2013 - 21:58
door euerw
JCF schreef:Waarom zou je zo'n auto niet bij een particulier kopen? Hangt ervan af wie die particulier is. Er is best onderscheid te maken tussen betrouwbaar en onbetrouwbaar. Een aankoopkeuring bedingen bij een dealer is natuurlijk ook handig. Mag dat niet, dan verder kijken.
Helemaal eens, alleen dit soort zaken kunnen heel lastig worden
Geplaatst: 16.12.2013 - 22:00
door Oceanracer
Misschien is dat onderscheid nog niet zo goed te maken als je 23 bent...
Geplaatst: 16.12.2013 - 22:12
door MU
Als je nou 18 had gezegd ... maar 23? Tegen die tijd hebben de meesten echt wel een gezond wantrouwen jegens de medemens opgebouwd.
Met een beetje verdieping in model en techniek kan iedereen van alle leeftijden het risico verlagen dat ie een kat in de zak koopt. Risico wordt nooit nul.
Een hogere kalenderleeftijd maakt niet helderziend, al geef ik toe dat ik dat nog niet uit eigen ervaring kan zeggen
