Pagina 2 van 3
Geplaatst: 17.12.2013 - 21:04
door Mart van der Steeg
BlackcurrantV70 schreef:Als Polestar van mijn D3 AWD met 163pk een D5 AWD met 205pk kan maken zou ik al best tevreden zijn.
Het enige wat ik nu mis is dat bij even doortrekken de kracht wegvalt boven de 3000rpm, je voet duidelijk dat daar de downtuning van de motor gebeurd is om van de D5 een D3 te maken.
Onder de 3000rpm trekt de auto net als een D5 AWD.
Maar heb je de 2.0 versie van de D3? Die heeft een vrij smalle power band. De D5 is een 2.4, en heeft van origine een bredere power band.
Van een 2.0 D3 kun je denk ik geen 2.4 D5 maken qua koppelkromme.
Geplaatst: 17.12.2013 - 21:20
door JeroenSpock
Die D3 in België is ook een 2.4 dacht ik, zelfde geintje als de oude D5 en 2.4D.
Geplaatst: 17.12.2013 - 21:24
door Mart van der Steeg
JeroenSpock schreef:Die D3 in België is ook een 2.4 dacht ik, zelfde geintje als de oude D5 en 2.4D.
Als dat zo is, valt de trekkracht niet weg bij 3000 rpm, althans bij mij niet.
Die dip na 3000 rpm is kenmerkend voor de 2 liter.
Polestar tuning is nooit meer dan 20% meer (= wetgeving) tov. oorspronkelijk vermogen, dus het stop bij 185 pk.
Geplaatst: 18.12.2013 - 17:10
door Thijs
MartinG schreef:Even nog over het eerste deel van dit draadje, een geïmporteerde auto uit Italie kan dus geen Polestar tuning krijgen, dat klinkt wel heel protectionistisch. Naast het feit dat mijn auto ook uit Italie komt en dat dan bij mij dus ook deze weg een doodlopende weg zal zijn. Jammer.
Auto is prima te tunen volgens mij, maar niet bij polestar.
Geplaatst: 18.12.2013 - 20:03
door Bakboord1
Waarom persé polestar als er ook goede alternatieven zijn?
Wat biedt polestar dat de anderen niet bieden?? Garantie kan hier niet van toepassing zijn lijkt me.
Geplaatst: 18.12.2013 - 20:25
door BlackcurrantV70
In Belgie is een D3 een 2.0D met 163PK, een D3 AWD is een 2.4D ok met 163pk.
Ik heb dus hetzelfde blok als de nieuwe D5 AWD met twin turbo en die is erg begrensd boven de 3000rpm.
Mijn vorige Volvo een V70N 24D ook met 163pk had hier geen last van.
Je voelt duidelijk dat de auto veel meer in zijn mars heeft maar begrensd wordt.
Ik zag nu net dat Polestar in Duitsland nu wel de D3 AWD tuned naar 205pk.
Geplaatst: 18.12.2013 - 20:50
door Thijs
Maar waarom zo graag polestar?
Geplaatst: 20.12.2013 - 09:20
door BlackcurrantV70
Omdat Polestar "approved" is door Volvo en ik er dus vanuit mag gaan dat ik geen motor ga opblazen.
Als mijn motor zeg maar hardwarematig gelijk is aan een D5 is er in principe geen risico om er dan een D5 van te maken.
Ik vraag me alleen af of een Duitse dealer een Belgische auto gaat willen voorzien van Polestar tuning....
Ook vraag ik me af wat er gebeurd bij het volgende onderhoud bij de Belgische dealer, is de tuning dan weer weg als ze een s/w update doen ?
Geplaatst: 20.12.2013 - 22:34
door Gast
Jongens wat een prijzen voor dat matige pakketje van Polestar en dan wil het ook nog niet op een importer.
Ga eens aan bij Volvotune (forumsponsor) en zeg wat je wil. Alles op maat voor een hele redelijke prijs
Geplaatst: 21.12.2013 - 09:58
door Paul
Laguna-S60 schreef:Marc Apeldoorn schreef:1 ding is zeker, die polestar tuning is geen confectie pak, maar een pakje. Slechts 1 van de 24 evt aan te passen mappings wordt bij V70 N aangepast.
Kan ook niet anders, Polestar heeft geen grote afdeling software engineers, daar is dat bedrijfje veel te klein voor..
In de wandelgangen bij de bekende tuners wordt polestar ook wel als 'prutsers' aangeduid als het op motortuning aankomt.
Lachuh dat je dan wel garantie houdt bij de volgens jou prutsers. Doen ze iets toch goed...
Geplaatst: 21.12.2013 - 10:19
door V70/2.4D/2003
"Prutsers" zal wel gerelateerd zijn aan het gegeven dat die anderen de grenzen erg veel verder hebben liggen dan Polestar. Immers, de Polestar-tuning is Volvo-specifiek, kent garantie en dan neem je als tuner niet het risico dat je het zaakje van de klant willens en wetens mogelijk in de soep laat draaien.
Maar let op, dit gaat weer een oeverloze wellen nietes discussie worden.
Geplaatst: 21.12.2013 - 14:43
door diesel01
Ik ben anders best tevreden met de prutsers van Polestar.
Extra vermogen bij het inhalen of bij het invoegen op de snelweg.
Samenwerking met Volvo was voor ons de reden om voor Polestar te kiezen, wel in de opruiming overigens voor €799.
Geplaatst: 21.12.2013 - 16:04
door Mart van der Steeg
diesel01 schreef:Ik ben anders best tevreden met de prutsers van Polestar.
Extra vermogen bij het inhalen of bij het invoegen op de snelweg.
Samenwerking met Volvo was voor ons de reden om voor Polestar te kiezen, wel in de opruiming overigens voor €799.
Inderdaad, voor de 'ouwetjes' van mj 2010 en ouder was de 'pruts tuning' €750.
Geplaatst: 21.12.2013 - 17:05
door Paul
Mijn pa was ook heel blij met de prutser behandeling, xc60 vlamde weg

Geplaatst: 21.12.2013 - 17:16
door NielsPHEV
BlackcurrantV70 schreef:Omdat Polestar "approved" is door Volvo en ik er dus vanuit mag gaan dat ik geen motor ga opblazen.
Als mijn motor zeg maar hardwarematig gelijk is aan een D5 is er in principe geen risico om er dan een D5 van te maken.
Ik vraag me alleen af of een Duitse dealer een Belgische auto gaat willen voorzien van Polestar tuning....
Ook vraag ik me af wat er gebeurd bij het volgende onderhoud bij de Belgische dealer, is de tuning dan weer weg als ze een s/w update doen ?
Volgens mij gaat dat niet lukken omdat jouw XC60 herkent wordt als een Belgische wagen en daarvoor is polestar niet beschikbaar. Ze brengen hem in D naar standaard D5 specs maar kennelijk niet naar de getunde D5 specs terwijl de motor hetzelfde is
Geplaatst: 22.12.2013 - 13:19
door BlackcurrantV70
Niet helemaal hoor, mijn auto is origineel een Duitser, en na 1jaar ingevoerd door mijn dealer naar Belgie.
Ik weet echter niet of ze kijken naar het land van aflevering als nieuw, of naar de huidige registratie.
Ik ben niet gehaast, ik bekijk het wel eens als ik de dip boven 3000rpm echt beu ben.
Geplaatst: 22.12.2013 - 19:32
door Johann
Chassis nummer geeft gewoon land van eerste levering aan en Polestar kijkt alleen naar chassis nummer.
Zo heeft Polestar voor Zweden de mogelijkheid om de 200 PK 2.5T te tunen naar 250 PK. In NL kan dat alleen naar 230 PK. Kun je het bestelnummer in VIDA ingeven maar ze trappen er niet in helaas.
Geplaatst: 22.12.2013 - 19:43
door JeroenSpock
Misschien omdat de motor in Zweden minder warm wordt dan in NL?
Geplaatst: 22.12.2013 - 20:12
door Fredhead
Maakt 's zomers weinig uit.
Zal onder andere wel door de regelgeving in de verschillende landen komen
Polestar wordt het niet.
Geplaatst: 25.12.2013 - 10:45
door rovinge
Een update van mijn kant.
Import auto = geen Polestar
Het ziet er naar uit dat Polestar het dus niet gaat worden. Na bellen met Zweden blijkt dat het huidige VIDA systeem het gewoonweg niet toelaat om in Nederland bepaalde software en opties te laden op een oorspronkelijke in het buitenland verkochte Volvo, die toch alweer anderhalf jaar netjes in onderhoud is bij de Volvo dealer hier Nederland. Het Volvo VIDA systeem gebruikt hiervoor het VIN nummer v/d auto.
Het van principe dat Volvo hanteert heeft te maken met de lokale regelgeving in verschillende landen: land A staat andere tuning mogelijkheden toe dan een land B. Waar het Volvo systeem 'mank' gaat is de vrije handelsgeest binnen Europa en waar mensen zoals jij en ik dus auto's kopen en importeren uit andere landen maar gewoon door een Volvo dealer hier in Nederland willen laten onderhouden...
Let wel, het is niet mijn Volvo dealer maar Volvo Zweden/Nederland die blijkbaar het systeem niet kunnen of willen aanpassen; mijn Volvo dealer kan helaas hier niets verder aan doen. Wanneer Volvo Nederland dit leest hebben ze wat om over na te denken en verder te bespreken met de 'Zweden'.
Ik ben benieuwd hoe dit bij de andere automerken en dealers gaat en of die dezelfde starre houding en/of systeem hebben.
Jammer voor m'n dealer; ik had hun het geld graag gegund.
Voor mij ziet er niet anders op om zelf terug te gaan naar Rica.
Groeten,
Roel