Pagina 2 van 5
Geplaatst: 17.12.2013 - 11:48
door NielsPHEV
ik vind het geen enkele probleem wanneer ik ergens parkeer en niet kan laden. De auto doet het prima op diesel. Daarbij laad ik thuis en op kantoor en kom aan een mooi gemiddelde. Overigens ook bij 0,33 € per kWh is stroom nog steeds interessant. Ik kan me er van alles bij voorstellen dat niet (PH)EV rijders balen van de mooie parkeerplekken die wij in nemen. Eigenlijk zouden 240's met een zwakke accu er ook moge parkeren (toch Ben)
Geplaatst: 17.12.2013 - 11:50
door Ben
Niet alleen met een zwakke accu. Ik pleit voor aparte parkeerplaatsen voor mooie Volvo's uit de 200 serie ! En gratis natuurlijk

Geplaatst: 17.12.2013 - 12:51
door Oceanracer
En strák voor de deur natuurlijk, voor het betere uitzicht!
Geplaatst: 17.12.2013 - 13:51
door Woudenstein
Erg benieuwd hoe de bezettingsgraad van de bestaande laadpalen zal zijn nu er dit jaar ongeveer 20.000 EV/plug-ins bij zijn gekomen.
Precies mijn punt. En dat is dus alleen wat er dit jaar is bijgekomen. Hoeveel publieke palen staan er in NL? 5000 ofzo?
Persoonlijk sta ik ook nooit op een groene plek. Heb ook geen laadkabel anders dan de kabel die bij de auto geleverd werd.
Geplaatst: 17.12.2013 - 15:27
door Franswa
Wanneer heeft onze overheid bekendgesteld dat ik met een niet electroauto in overtreding ben als ik daar parkeer?
Ik heb duidelijk wat gemist of veranderen tijdens het spel de spelregels weer zonder dit bekend te stellen. (traditioneel overheidsgedrag)
Geplaatst: 17.12.2013 - 15:59
door Woudenstein
Franswa schreef:Wanneer heeft onze overheid bekendgesteld dat ik met een niet electroauto in overtreding ben als ik daar parkeer?
Ik heb duidelijk wat gemist of veranderen tijdens het spel de spelregels weer zonder dit bekend te stellen. (traditioneel overheidsgedrag)
Volgens mij is dit een verkeersbord E8
Dit houdt in dat de plaats alleen bestemd is voor de aangegeven categorie auto. Denk aan laden/lossen plaatsen, taxi plaatsen etc.
Niks nieuws dus.
Als ik het mis heb hoor ik het graag.
Geplaatst: 17.12.2013 - 16:37
door Oceanracer
Nee hoor, verkeersbord E8 is een aanduiding voor een parkeerplaats, uitsluitend voor personenauto's. Dus met of stekker, maakt niet uit.
Borden E1002 en E1003 zijn een aanduiding voor het parkeren én opladen van elektrische voertuigen, verkeersbord E1004 is een aanduiding voor parkeren van elektrische voertuigen. Bij die laatste is het opladen dus niet verplicht.
Geplaatst: 17.12.2013 - 16:39
door Ben
Ik denk in plaatjes jongens. Maar hier kan ik niets bij bedenken. Help eens even.
Wat mag wel en wat mag niet ?
Geplaatst: 17.12.2013 - 16:47
door Woudenstein
Oceanracer schreef:Nee hoor, verkeersbord E8 is een aanduiding voor een parkeerplaats, uitsluitend voor personenauto's. Dus met of stekker, maakt niet uit.
Borden E1002 en E1003 zijn een aanduiding voor het parkeren én opladen van elektrische voertuigen, verkeersbord E1004 is een aanduiding voor parkeren van elektrische voertuigen. Bij die laatste is het opladen dus niet verplicht.
Volgens mij heb je E8 in verschillende categorieën. En uitsluitend de aangegeven categorie mag er gebruik van maken.

Geplaatst: 17.12.2013 - 16:53
door Oceanracer
Nee, je hebt de verkeersborden van de E-serie voor verschillende categorieën, maar ze hebben wel allemaal met parkeren en stilstaan van doen.
Geplaatst: 17.12.2013 - 17:01
door Woudenstein
Oceanracer schreef:Nee, je hebt de verkeersborden van de E-serie voor verschillende categorieën, maar ze hebben wel allemaal met parkeren en stilstaan van doen.
Prima ook goed. Wat is nou je punt? we hebben het toch over parkeerplaatsen? Dat ze allemaal met parkeren en of stilstaan van doen hebben lijkt me dus logisch.
De vraag is of je met je niet elektrische auto op een laadpaal plaats mag staan. Ik denk dus van niet net zoals je niet zonder gehandicapten kaart op een plek mag staan waar een bord met zo'n rolstoel symbooltje bij staat.
Geplaatst: 17.12.2013 - 17:58
door lint
Ben schreef:Niet alleen met een zwakke accu. Ik pleit voor aparte parkeerplaatsen voor mooie Volvo's uit de 200 serie ! En gratis natuurlijk

+1
Geplaatst: 17.12.2013 - 18:24
door Oxfordstreet
Geplaatst: 17.12.2013 - 18:33
door Christopher
Woudenstein schreef:Oceanracer schreef:Nee, je hebt de verkeersborden van de E-serie voor verschillende categorieën, maar ze hebben wel allemaal met parkeren en stilstaan van doen.
Prima ook goed. Wat is nou je punt? we hebben het toch over parkeerplaatsen? Dat ze allemaal met parkeren en of stilstaan van doen hebben lijkt me dus logisch.
De vraag is of je met je niet elektrische auto op een laadpaal plaats mag staan. Ik denk dus van niet net zoals je niet zonder gehandicapten kaart op een plek mag staan waar een bord met zo'n rolstoel symbooltje bij staat.
Volgens mij zit deze aanpassing in de WVW eraan te komen, maar is hij er nog niet. Nu is het dus nog wel een gewone parkeerplaats met oplaadvoorziening. Gemeentes kunnen hem ondervangen door een P neer te zetten met onderbord.
Geplaatst: 17.12.2013 - 18:39
door Oceanracer
Woudenstein schreef:Oceanracer schreef:Nee, je hebt de verkeersborden van de E-serie voor verschillende categorieën, maar ze hebben wel allemaal met parkeren en stilstaan van doen.
Prima ook goed. Wat is nou je punt? we hebben het toch over parkeerplaatsen? Dat ze allemaal met parkeren en of stilstaan van doen hebben lijkt me dus logisch.
De vraag is of je met je niet elektrische auto op een laadpaal plaats mag staan. Ik denk dus van niet net zoals je niet zonder gehandicapten kaart op een plek mag staan waar een bord met zo'n rolstoel symbooltje bij staat.
Jij hoort het toch graag of je het goed hebt? Nou, uit gesnauw blijkt maar weer hoe "graag" je het hoort... Zoek het verder lekker zelf uit!
Geplaatst: 17.12.2013 - 19:04
door Ben
heren.....
We hebben het over het leggen van een kaartje in de auto zodat je de bestuurder kunt waarschuwen als er iets aan de hand is.
Vervolgens komt de vraag wat de status is van zo'n laadplek.
Ik vraag of er een afbeelding van zo'n bord (er blijken er meer te zijn) kan worden getoond.
Laten we hier maar voorbij gaan een de juridische vraagstukken en alle andere parkeerporden.
Geplaatst: 17.12.2013 - 20:31
door Woudenstein
Oceanracer schreef: Zoek het verder lekker zelf uit!
Daar ben ik dan ook mee bezig geweest en ik zie nu wat je (Oceanracer) bedoelt.
In de E8-.. serie staan idd niet de borden voor E-voertuigen. Die zitten in de serie E1000 -E1004 waarbij E1001 voor E-fietsen is.
www.verkeersbordenoverzicht.nl
Neemt niet weg dat ik van mening ben dat op plaatsen waar zo'n bord staat je niet met een 'gewone' auto mag parkeren. En dat is de vraag waar het uiteindelijk om ging en niet zozeer welk specifiek nummer een bepaald verkeersbord heeft.
Edited om hand in eigen boezem te steken...
Geplaatst: 17.12.2013 - 20:36
door Woudenstein
Ben schreef:
Vervolgens komt de vraag wat de status is van zo'n laadplek.
En daar proberen we een antwoord op te vinden.
In mijn zoektocht naar een antwoord las ik dat ongeveer 10% van de parkeerplaatsen met een laadpaal bezet worden door een voertuig dat daar niet hoort (mag?) te staan.
Er is dus toch veel onduidelijkheid over óf het kan veel mensen gewoon geen r**t schelen.
Re: Laadpaal etiquette
Geplaatst: 17.12.2013 - 20:42
door Superfunky
Hanzzzz schreef:Ook wel eens bij een laadpaal aangekomen en er achter gekomen dat de paalbezet is? Vraag is dan: Voor hoelang?
Het zou in dan wel handig zijn als je de eigenaar kon vragen hoe lang de auto nog blijft staan.
Daarom vriendelijk verzoek leg altijd je mob.tel. nr. bijvoorbeeld je visitie kaart je op je dashbord. Dan kan iemand je even vragen wanneer de paal vrij komt en eventueel alsnog daarna laden.
Ook handig voor als voor wat voor reden dan ook het opladen is gestopt bijvoorbeeld omdat iemand de stekker er uit heeft getrokken en of er een storing is geweest.
Hanzzzz, geen nood! Ik beloof je bij deze plechtig. SF zul je nooit, geen minuut, geen seconde bij een openbare paal zien laden. Van mij dus geen last!
En nee Ben, dat is niet omdat SF nooit een PiH gaat rijden, 15/1 gaan ze afgeleverd worden!
Re: Laadpaal etiquette
Geplaatst: 17.12.2013 - 20:54
door mad
Superfunky schreef:Hanzzzz schreef:Ook wel eens bij een laadpaal aangekomen en er achter gekomen dat de paalbezet is? Vraag is dan: Voor hoelang?
Het zou in dan wel handig zijn als je de eigenaar kon vragen hoe lang de auto nog blijft staan.
Daarom vriendelijk verzoek leg altijd je mob.tel. nr. bijvoorbeeld je visitie kaart je op je dashbord. Dan kan iemand je even vragen wanneer de paal vrij komt en eventueel alsnog daarna laden.
Ook handig voor als voor wat voor reden dan ook het opladen is gestopt bijvoorbeeld omdat iemand de stekker er uit heeft getrokken en of er een storing is geweest.
Hanzzzz, geen nood! Ik beloof je bij deze plechtig. SF zul je nooit, geen minuut, geen seconde bij een openbare paal zien laden. Van mij dus geen last!
En nee Ben, dat is niet omdat SF nooit een PiH gaat rijden, 15/1 gaan ze afgeleverd worden!
Als de nood hoog wordt sta jij ook een keer voor paal....
