Pagina 2 van 2

Geplaatst: 30.12.2013 - 20:19
door The Volvoboy
Dat zeg ik toch 8)

Geplaatst: 30.12.2013 - 21:35
door Fabje
Richo schreef:de 1.8 voelt naar mijn mening traag aan, hij is niet traag maar vond hem traag aanvoelen (de 1.6 heeft dit niet). Rij zelf met veel plezier in mijn 2.0 en hiervoor had ik mijn vertrouwde Volvo 264 :lol:
daargelaten dat ik best wel eens een T5 op zijn staart zou willen stappen om het verschil te voelen :lol:

ik haal in de zomer 1:14 met mijn 2.0 en rij nu ergens rond de 1:13.5 tijdens het slechte weer (rij 80 km autoweg per dag en iets van 5 binnendoor)
sinds de c30 heb ik wel weer wat meer last van mijn rechtervoet....
Voor ik de 2.0 benzine koos zat ik te kijken voor een T5 en ook in proefgereden en dat gaat echt als een raket! Uiteindelijk niet gedaan vanwege de hoge kilometerstand en het was het oude model. Ik heb in augustus mijn huidige C30 2.0 gekocht met maar 32.000km op de teller uit 2011.

Ik rij met mijn 2.0 benzine ongeveer 1 op 12.5 en dan rij ik 34km waarvan 25km 100km/u is de rest is stoplichten werk en t/m 80km/u. En remmen is voor watjes hoe hard ik de auto een bocht om knal is bijna eng.

Geplaatst: 03.01.2014 - 11:25
door Koffiemolen
Dank allemaal voor jullie reacties. Ze gaan komende tijd een lijstje van voorkeursauto's malen en daarna fysiek rondkijken. Laat jullie uiteraard weten hoe dat verder verloopt!

Geplaatst: 03.01.2014 - 17:10
door Summum
Koffiemolen schreef:Dank allemaal voor jullie reacties. Ze gaan komende tijd een lijstje van voorkeursauto's malen en daarna fysiek rondkijken. Laat jullie uiteraard weten hoe dat verder verloopt!
What's in a name... :lol:

Geplaatst: 03.01.2014 - 17:15
door Koffiemolen
Tijd voor :coffee2: :coffee2: .....

Geplaatst: 07.01.2014 - 00:32
door martijnoz
Richo schreef:Diesel motoren heb ik geen verstand van maar bij benzine zou ik de 1.8 met rust laten (de 1.8 voelt langzaam aan) en dan alleen uitkijken naar de 1.6, 2.0 of t5 (t5 is tevens de enige motor die geleverd word met automaat).
De c30 heeft op de 4 cilinder motoren een ketting liggen (van de 1.8 en 2.0 weet ik dit zeker, van de 1.6 en T5 weet ik dit niet).
Kwestbare punten bij de c30 zover bekend is alleen de climate control, de condensor is eigenlijk het zwakke punt hier omdat deze veel last heeft van steenslag door de locatie hiervan. Daarom wordt altijd aangeraden om er wat gaas voor te spannen te bescherming.
T5 met automaat alleen zeg je lijkt me sterk ik heb handbak

Voor die condensor kun je evt gaas plaatsen doen ze bij de dealer ook evt

Geplaatst: 07.01.2014 - 00:34
door martijnoz
The Volvoboy schreef:Zie inderdaad dat de 2.4 140pk niet leverbaar is geweest in de C30. Was ik even vanuit gegaan omdat die in de S40 en V50 wel leverbaar is geweest....
De 2,4 20v 5cilinder met 170 pk is wel leverbaar op de c30

Geplaatst: 08.01.2014 - 13:05
door Richo
martijnoz schreef: T5 met automaat alleen zeg je lijkt me sterk ik heb handbak

Voor die condensor kun je evt gaas plaatsen doen ze bij de dealer ook evt
de T5 en de 2.4 (neem ik aan) zijn de enige motoren waar je voor een automaat kan kiezen zijnde een optie (de rest van de motoren zijn standaard handbakken), misschien dat in amerika de 1.6 ook met automaat geleverd wordt maar dat weet ik niet :lol:

Geplaatst: 08.01.2014 - 17:12
door Fabje
Richo schreef:
martijnoz schreef: T5 met automaat alleen zeg je lijkt me sterk ik heb handbak

Voor die condensor kun je evt gaas plaatsen doen ze bij de dealer ook evt
de T5 en de 2.4 (neem ik aan) zijn de enige motoren waar je voor een automaat kan kiezen zijnde een optie (de rest van de motoren zijn standaard handbakken), misschien dat in amerika de 1.6 ook met automaat geleverd wordt maar dat weet ik niet :lol:
In Amerika hebben ze alleen maar de T5 ;)

Geplaatst: 08.01.2014 - 20:17
door martijnoz
Ja ik dacht dat jullie t hadden of het leverbaar was op de c30 en niet of er standaard was.
In Amerika weet ik niet hoe t zit

Geplaatst: 08.01.2014 - 20:47
door Fabje
martijnoz schreef:Ja ik dacht dat jullie t hadden of het leverbaar was op de c30 en niet of er standaard was.
In Amerika weet ik niet hoe t zit
Ik zit op een forum voor alleen de C30 namelijk http://www.c30crew.com en alle Amerikanen die hierop zitten hebben allemaal een T5.