Geplaatst: 09.01.2014 - 18:27
Alles van Ford wordt er uit gegooid, dus powershift gaat inderdaad verdwijnen.
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
De nieuwe 8-traps Geartronic is beslist GEEN Powershift, en heeft los van de naamgeving ook absoluut niet dezelfde techniek. Het is een klassieke koppelomvormer van Aisin Warner, maar dan volgens de modernste stand der techniek. Althans, dat hopen we. De eerste berichten zijn lovend, vooral dan in combinatie met de nieuwe D4. Heb wel kritische noten gehoord over de combinatie van deze bak met de nieuwe T5.harry bRauns schreef:voor alle duidelijkheid, de XC60 T5 heeft geen geartronic maar een power shift. dit is een versnellingsbak met dubbele koppeling (als de DSG van volkswagen) maar dit is misschien oud nieuws.
En wat zijn die kritische noten?Fulaks schreef:De nieuwe 8-traps Geartronic is beslist GEEN Powershift, en heeft los van de naamgeving ook absoluut niet dezelfde techniek. Het is een klassieke koppelomvormer van Aisin Warner, maar dan volgens de modernste stand der techniek. Althans, dat hopen we. De eerste berichten zijn lovend, vooral dan in combinatie met de nieuwe D4. Heb wel kritische noten gehoord over de combinatie van deze bak met de nieuwe T5.harry bRauns schreef:voor alle duidelijkheid, de XC60 T5 heeft geen geartronic maar een power shift. dit is een versnellingsbak met dubbele koppeling (als de DSG van volkswagen) maar dit is misschien oud nieuws.
Ik ben erg benieuwd naar de kritische noten? Ik heb mijn T5 8 GT nu bijna twee weken en heb er meer dan 3000 km mee gereden en heb er werkelijk waar echt niks maar dan ook niks op aan te merken. Er zijn ook nog geen gepubliceerde testen en zoveel T5 rijder er nog niet omdat deze pas vanaf eind december leverbaar zijn.Fulaks schreef:De nieuwe 8-traps Geartronic is beslist GEEN Powershift, en heeft los van de naamgeving ook absoluut niet dezelfde techniek. Het is een klassieke koppelomvormer van Aisin Warner, maar dan volgens de modernste stand der techniek. Althans, dat hopen we. De eerste berichten zijn lovend, vooral dan in combinatie met de nieuwe D4. Heb wel kritische noten gehoord over de combinatie van deze bak met de nieuwe T5.harry bRauns schreef:voor alle duidelijkheid, de XC60 T5 heeft geen geartronic maar een power shift. dit is een versnellingsbak met dubbele koppeling (als de DSG van volkswagen) maar dit is misschien oud nieuws.
Ik heb twee vroege tests zien voorbij komen, waaronder Autoweek, waarin werd gesteld dat de T5 met de nieuwe GT8 een minder geslaagde combinatie was dan de D4, dat de motor teveel toeren maakte en dat er wat nerveus werd geschakeld als ik het mij goed herinner. Mogelijk is daar na tests nog gefinetuned aan de automaatsoftware. In elk geval wel fijn te horen dat alle GT8-rijders hier heel lovend zijn, ongeacht of ze nu een D4 of een T5 hebben, en daar gaat het natuurlijk om.Fulaks schreef:Heb wel kritische noten gehoord over de combinatie van deze bak met de nieuwe T5.
Dat is erg grappig om te lezen! ik heb als een arend de hele autopers in de gaten gehouden om alles te lezen over de nieuwe T5 met 8GT heb een abo op Autoweek, Autovisie en de Topgear. Ik heb de tests niet gelezen en wat er in de pers stond was de D4 en de T6 waar beide de bak als uitstekend werd getest. Het verhaal met de toeren is juist een klein beetje een probleem van een diesel en niet van een benzine auto.Fulaks schreef:Ik heb twee vroege tests zien voorbij komen, waaronder Autoweek, waarin werd gesteld dat de T5 met de nieuwe GT8 een minder geslaagde combinatie was dan de D4, dat de motor teveel toeren maakte en dat er wat nerveus werd geschakeld als ik het mij goed herinner. Mogelijk is daar na tests nog gefinetuned aan de automaatsoftware. In elk geval wel fijn te horen dat alle GT8-rijders hier heel lovend zijn, ongeacht of ze nu een D4 of een T5 hebben, en daar gaat het natuurlijk om.Fulaks schreef:Heb wel kritische noten gehoord over de combinatie van deze bak met de nieuwe T5.
Vandaag te horen gekregen dat de mijne geproduceerd zal worden tussen 17 en 22 februari, aflevering een week later. Het wachten wordt steeds moeilijker...
Ik heb ze beide gereden mijn eigen en de D4 van de dealer!lint schreef: Blijft toch altijd heel persoonlijk, het beste is gewoon een keer rijden met de nieuwe bak en dan met diesel en met benzine motor proberen.
Fijn om te horen! Wij gaan deze waarschijnlijk ook bestellenLambert1962 schreef: Hallo allemaal, na enige weken wachten was het vanmiddag zover. Er stond een mooie witte XC60 T5 sumum met Luxury Line en allerlei andere toeters en bellen voor me klaar. Een heerlijke testrit gemaakt, wat een wagen! Een enorme verbetering die nieuwe geartronic, veel power, direct reageren, zelfs in de sportmodus bijna zenuwachtig... Bij normaal rijden pakt zowel de automaat als de T5 het heerlijk op. Meer dan genoeg vermogen. Een echte aanrader. Na 2 uur testen weer ingeleverd. En gelijk de Sensum connect uitgeprobeerd via smartphone. Werkte direct, goede navigatie, prettige bediening via de stem, werkt goed. Carkit uitstekend.... dus tijd om de definitieve bestelling te gaan doen!
Ik verzin het echt niet zelf : http://www.vroom.be/nl/autotest/volvo-2 ... we-motorenV40Rdesign schreef:Dat is erg grappig om te lezen! ik heb als een arend de hele autopers in de gaten gehouden om alles te lezen over de nieuwe T5 met 8GT heb een abo op Autoweek, Autovisie en de Topgear. Ik heb de tests niet gelezen en wat er in de pers stond was de D4 en de T6 waar beide de bak als uitstekend werd getest. Het verhaal met de toeren is juist een klein beetje een probleem van een diesel en niet van een benzine auto.Fulaks schreef:Ik heb twee vroege tests zien voorbij komen, waaronder Autoweek, waarin werd gesteld dat de T5 met de nieuwe GT8 een minder geslaagde combinatie was dan de D4, dat de motor teveel toeren maakte en dat er wat nerveus werd geschakeld als ik het mij goed herinner. Mogelijk is daar na tests nog gefinetuned aan de automaatsoftware. In elk geval wel fijn te horen dat alle GT8-rijders hier heel lovend zijn, ongeacht of ze nu een D4 of een T5 hebben, en daar gaat het natuurlijk om.Fulaks schreef:Heb wel kritische noten gehoord over de combinatie van deze bak met de nieuwe T5.
Vandaag te horen gekregen dat de mijne geproduceerd zal worden tussen 17 en 22 februari, aflevering een week later. Het wachten wordt steeds moeilijker...
Ook zoiets gehoord bij de dealer, maar weet niet of dit serieus was.lint schreef: Misschien dat in de toekomst de 5 cylinderroffel kunstmatig kan worden gecomponeerd uit de nieuwe 4 cylinders.
Mooi! Wat voor kleur? En ik ben ook wel benieuwd naar je gemiddelde verbruik...Ik heb 'm vanaf 6 januari 2014, T5 (benzine) met summum pakket, ben erg tevreden over de motor, sneller dan V70 T5. De 8-traps automaat werkt fantastisch. Kan het iedereen aanraden.