Pagina 2 van 3

Geplaatst: 05.01.2014 - 09:14
door Pvdveen
Sprak gisteren ook met een bereider van een v60 pih. De v60 van zijn compagnon is onder het rijden uitgevallen met een defect accupack. Deze is door Volvo vervangen. Dus de accupacks kunnen wel stuk.

Geplaatst: 05.01.2014 - 12:04
door Ben
Pvdveen schreef:Sprak gisteren ook met een bereider van een v60 pih.
Hopelijk heeft hem gesmaakt ;-)

Geplaatst: 05.01.2014 - 12:11
door lint
Ben schreef:
Pvdveen schreef:Sprak gisteren ook met een bereider van een v60 pih.
Hopelijk heeft hem gesmaakt ;-)
Misschien een idee als hoofdgerecht bij het Superfunky PIH diner :lol:

Geplaatst: 05.01.2014 - 19:57
door IV39
Pvdveen schreef:Sprak gisteren ook met een bereider van een v60 pih. De v60 van zijn compagnon is onder het rijden uitgevallen met een defect accupack. Deze is door Volvo vervangen. Dus de accupacks kunnen wel stuk.
Heb je enig idee hoelang het geduurd heeft voordat de Berijder zijn auto weer terug had?

Geplaatst: 05.01.2014 - 21:11
door RoaldH
@IV39: Gebruik je uitgesteld laden? Is de noodaccu van VOC nog in orde? Heb je de auto bij de dealer laten uitlezen op foutmeldingen?

Geplaatst: 05.01.2014 - 22:12
door IV39
RoaldH schreef:@IV39: Gebruik je uitgesteld laden? Is de noodaccu van VOC nog in orde? Heb je de auto bij de dealer laten uitlezen op foutmeldingen?
Ik gebruik uitgesteld laden. Ik heb duidelijk aangegeven wat ik over de noodaccu vd VOC heb gelezen. De laatste software staat erop, dus het zou toch goed moeten zijn.... Ik heb niet de foutmeldingen doorgekregen dus ik weet niet of ze er goed naar gekeken hebben.

Geplaatst: 05.01.2014 - 23:43
door RoaldH
Ondanks dat de software bij ook "up to date" is, is mijn MY2013 ook niet zonder issues bij uitgesteld laden.

Geplaatst: 05.01.2014 - 23:48
door Poni
Ik zou toch echt geen uitgesteld laden meer gebruiken, gezien mijn ervaringen.
Zoals ik al eerder schreef, begint de 12V accu te kwijlen zodra je op die locatie staat (aangesloten of niet),
Het toppunt dat ik heb meegemaakt is vrijdagmiddag neerzetten en niet aansluiten op de laadpaal. Zondagmiddag 15:00u kabel in de doos, maar auto laadt nog niet want het was nog geen 23:00u.
om 16:30u alarm via VOC en accu leeg.

Nu ik niet meer uitgesteld laad, na een week op locatie nog ca 75% lading over.

Geplaatst: 06.01.2014 - 09:29
door IV39
Poni schreef:Ik zou toch echt geen uitgesteld laden meer gebruiken, gezien mijn ervaringen.
Zoals ik al eerder schreef, begint de 12V accu te kwijlen zodra je op die locatie staat (aangesloten of niet),
Het toppunt dat ik heb meegemaakt is vrijdagmiddag neerzetten en niet aansluiten op de laadpaal. Zondagmiddag 15:00u kabel in de doos, maar auto laadt nog niet want het was nog geen 23:00u.
om 16:30u alarm via VOC en accu leeg.

Nu ik niet meer uitgesteld laad, na een week op locatie nog ca 75% lading over.
Er zijn toch genoeg berijders die hier gebruik van maken en waarbij het wel goed werkt?

Ik wacht het definitieve oordeel van VCNL wel af. Dan hoop ik dat we weten wat het precies was.
Als ik wat meer weet, dan laat ik het weten.

Geplaatst: 06.01.2014 - 11:19
door tomtom
Volgens mij niet hoor en degenen die het wel deden (zoals ik) doen het niet meer óf trekken de kabel na laden eruit....

Geplaatst: 06.01.2014 - 11:25
door RichieB
Ik ben ook gestopt met uitgesteld laden nadat ik een lege 12V accu heb gehad na 2 dagen stil staan.

Geplaatst: 06.01.2014 - 11:43
door IV39
Wie maakt er nog wel gebruik van uitgesteld laden?

Ik kan me bijna niet voorstellen dat er niemand is die hier gebruik van maakt.

Geplaatst: 06.01.2014 - 11:53
door Superfunky
IV39 schreef:Wie maakt er nog wel gebruik van uitgesteld laden?

Ik kan me bijna niet voorstellen dat er niemand is die hier gebruik van maakt.
Ik ben 't ff kwijt hoor, wat is precies het probleem met uitgesteld laden?

Geplaatst: 06.01.2014 - 12:02
door IV39
Superfunky schreef:
IV39 schreef:Wie maakt er nog wel gebruik van uitgesteld laden?

Ik kan me bijna niet voorstellen dat er niemand is die hier gebruik van maakt.
Ik ben 't ff kwijt hoor, wat is precies het probleem met uitgesteld laden?
Ik denk dat Poni, tomtom en RichieB dat beter kunnen uitleggen dan ik.
Maar het schijnt zo te zijn dat je normale accu dan leeg getrokken kan worden waardoor je dus niet meer kunt rijden :( .

Geplaatst: 06.01.2014 - 15:47
door RichieB
Je omschrijft het goed hoor. Het schijnt dat bij uitgesteld laden (PIH hangt wel aan het laadpunt, maar moet nog wachten op de ingestelde tijd) er een risico is dat de 12V accu leegloopt. Ik heb dat zelf ervaren: vrijdag rond 18:30 aan de kabel gehangen, daarna van 23:00 tot 15:00 mogen laden (zal rond 2:00 uur wel klaar geweest zijn), en zondag rond 20:00 uur kreeg ik een VOC melding dat er iets met de auto was. 12V accu was helemaal leeg, en de auto dus dood.

Geplaatst: 06.01.2014 - 16:04
door Jaromir
Accupack verwisselen doen ze niet in de volvo garage, dus je auto gaat op transport,
Mijne was een kleine 2 weekjes weg

Geplaatst: 06.01.2014 - 16:07
door Superfunky
RichieB schreef:Je omschrijft het goed hoor. Het schijnt dat bij uitgesteld laden (PIH hangt wel aan het laadpunt, maar moet nog wachten op de ingestelde tijd) er een risico is dat de 12V accu leegloopt. Ik heb dat zelf ervaren: vrijdag rond 18:30 aan de kabel gehangen, daarna van 23:00 tot 15:00 mogen laden (zal rond 2:00 uur wel klaar geweest zijn), en zondag rond 20:00 uur kreeg ik een VOC melding dat er iets met de auto was. 12V accu was helemaal leeg, en de auto dus dood.
En dat hebben meer berijders nu al gerapporteerd? If so, waarom is het dan nog niet opgelost cq heeft Volvo die mogelijkheid niet ontmanteld?

Geplaatst: 06.01.2014 - 17:13
door diesel01
Regel dan ook direct een startbooster..
http://www.tooltopper.nl/powerstart/12v-p-22800.html

Geplaatst: 06.01.2014 - 17:16
door RoaldH
Superfunky schreef:
RichieB schreef:Je omschrijft het goed hoor. Het schijnt dat bij uitgesteld laden (PIH hangt wel aan het laadpunt, maar moet nog wachten op de ingestelde tijd) er een risico is dat de 12V accu leegloopt. Ik heb dat zelf ervaren: vrijdag rond 18:30 aan de kabel gehangen, daarna van 23:00 tot 15:00 mogen laden (zal rond 2:00 uur wel klaar geweest zijn), en zondag rond 20:00 uur kreeg ik een VOC melding dat er iets met de auto was. 12V accu was helemaal leeg, en de auto dus dood.
En dat hebben meer berijders nu al gerapporteerd? If so, waarom is het dan nog niet opgelost cq heeft Volvo die mogelijkheid niet ontmanteld?
Ik heb de vraag uitstaan... Kan al 3 weken niet meer bij mijn laadlocaties in VOC.

Geplaatst: 06.01.2014 - 17:18
door RoaldH
tomtom schreef:Volgens mij niet hoor en degenen die het wel deden (zoals ik) doen het niet meer óf trekken de kabel na laden eruit....
Kabel eruit is geen garantie op het voorkomen van een lege accu. Elke keer handmatig het laden aanzetten, heeft wel geholpen. Dan blijft het lampje groen ipv blauw als de auto langer dan 1 dag stilstaat met uitgesteld laden.