Pagina 2 van 6

Geplaatst: 05.01.2014 - 09:05
door arnoud
En de 14% V40 D2 is toch naar 20% gegaan?

Voor Nederland hebben ze met de nieuwe D4 motoren natuurlijk wel ineens een stuk meer modellen met 20% gekregen. Daar heb je nog wat hoop op betere cijfers voor de overige modellen....

Geplaatst: 05.01.2014 - 09:10
door Oceanracer
Ik dacht dat ik hier ergens op het forum gelezen had dat de V40 D2 op 14% zou blijven, maar wellicht had ik dat verkeerd begrepen. Als dat zo is, komen werkelijk alle modellen in de min. Dan worden er zomaar 9000 stuks minder van verkocht. En met met zo'n 4000 PIH's minder houd je dan zo'n 11.000 nieuwe auto's over. Nou, daar houd je geen compleet dealernet mee overeind. En als het in de andere landen zónder vage bijtellingregelingen ook kommer en kwel is, komen er ook fabrieken stil te liggen.

Geplaatst: 05.01.2014 - 09:15
door OGA244
Oceanracer schreef:Die tabel is toch geen reden voor een feestje, lijkt me. Werkelijk álle modellen in de min, op de V40 en V60 na. Dit jaar gaat die V60 ook in de min, want er worden natuurlijk nooit meer van die aantallen PIH's verkocht als in 2013. Dan blijft de V40 met 14% over. Nou, als Volvo daar mee overeind moet blijven....

Ik denk serieus dat 2014 voor Volvo pompen of verzuipen wordt. En als er dit jaar geen nieuwe modellen komen gaan ze in 2015 Saab achterna.

Even ter vergelijking: in 2002 verkocht Volvo 4200 V70's en ongeveer 900 XC70's. Als je er dan in 2013 met moeite 371 weet te slijten, weten we allemaal wel wat dat op termijn voor die modellen betekent.
Volgens mij mis je wat, er zijn voor my 2014 wel een gefacelifte S60/V60/XC60/S80/V70/XC70, er zijn meerdere 20% varianten in zowel de V70 als de S80, er is daar nu ook een D4 met 20%, geen van de Duitse 3 hebben iets dergelijks...
Maar de S80/V70 is wel aan het einde van zijn lifecycle, 8 jaar is de max (sinds een jaar of wat) met als uitzondering de S60/384 en de XC90.
Hoorde bij een spotje in december van BMW dat je nog snel moest zijn voor een 1 serie met 5 jaar lang 20%, die hele reeks is dus nu gewoon 25% geworden, wij hebben nog steeds een hele reeks in de 20%
Er is niet zo heel veel met 14% (en 85 gr CO2/km)

Geplaatst: 05.01.2014 - 09:21
door Oceanracer
Al zou je door de verlaging van 25 naar 20 procent en de genoemde facelifts de verkoopaantallen verdubbelen (iets wat natuurlijk nooit gaat gebeuren) blijft er nog altijd een dikke min in de totale aantallen t.o.v. 2012 én 2013. En Volvo kan voorlopig alleen maar dromen van de verkoopaantallen van de Duitse drie, dus wijzen met dat vingertje is nog lang niet aan de orde.

Geplaatst: 05.01.2014 - 09:23
door OGA244
dat er een min tov 2013 zal zijn lijkt me evident, tov 2012 geloof ik niets van

Geplaatst: 05.01.2014 - 09:30
door Oceanracer
Ik help het je hopen...

Geplaatst: 05.01.2014 - 09:32
door OGA244
Oceanracer schreef:Ik help het je hopen...
jij weet niet wat ik weet

Geplaatst: 05.01.2014 - 10:10
door Oceanracer
Verkoopaantallen nieuwe Volvo's in Nederland:

2001: 17884
2002: 16214
2003: 15293
2004: 19246
2005: 18205
2006: 16055
2007: 19383
2008: 16673
2009: 13983
2010: 13654
2011: 16760
2012: 17011
2013: 24458

Als je het overzicht zo bekijkt, is er niet echt realistisch om te denken dat er in 2014 meer dan 17000 nieuwe Volvo's verkocht gaan worden, omdat je dan boven de verkoopaantallen van vóór de kredietcrisis komt. Maar zoals je zelf al zegt, jij weet meer dan ik. En zoals ik zelf al zei, ik help het je hopen. De wonderen zijn de wereld immers nog niet uit. :razz:

Geplaatst: 05.01.2014 - 11:42
door BlackcurrantV70
Jullie weten allemaal wat jullie te doen staat, iedereen een nieuwe Volvo kopen in 2014 !

Ik heb mijn deeltje al bijgedragen, ik heb er sinds 2010 al 4 gekocht :-)

Geplaatst: 05.01.2014 - 12:19
door lint
Jij doet wel extreem kort met een auto, vier auto's in 4 jaar aangekocht :lol:

Geplaatst: 05.01.2014 - 14:05
door gold
Hij verzamelt ze, nietwaar Ivo?

Geplaatst: 07.01.2014 - 13:36
door V60 PIH Power Blue
Dit bericht over de EV-verkopen misschien ook interessant voor ons?

De Mitsubishi Outlander. De Volvo V60 PHEV. De Model S van Tesla.
Deze 3 nieuwkomers veroverden in 2013 de EV/PHEV-markt in een ronduit stormachtig tempo. Van de in totaal 22.542 verkochte EV’s en PHEV’s leverden Mitsubishi, Volvo en Tesla bijna 70%. Dat blijkt uit gegevens van VWE Trendweb.

Lees verder via:
http://www.zerauto.nl/2014/01/07/verkoo ... e-winaars/

Met ook nog een beetje koffiedik kijken ...

Geplaatst: 07.01.2014 - 13:55
door Walter
zowaar boven Opel... Zie ook de groei die Mitsubishi heeft doorgemaakt. Hoe hebben die de voeten droog weten te houden de afgelopen jaren?

Geplaatst: 07.01.2014 - 18:13
door lint
Ik ben benieuwd hoe dit lijstje er voor komend jaar uit gaat zien.

Geplaatst: 07.01.2014 - 18:16
door bart simpson
Mitsubishi gaat er niet meer op voorkomen, 93% van wat ze daar in 2013 verkochten was PIH

Geplaatst: 07.01.2014 - 19:32
door arnoud
Waarom niet? Denk je dat niemand dat gebakje wil hebben voor 7% bijtelling?

Geplaatst: 07.01.2014 - 19:37
door bart simpson
arnoud schreef:Waarom niet? Denk je dat niemand dat gebakje wil hebben voor 7% bijtelling?
zou jij het willen?

Geplaatst: 07.01.2014 - 19:38
door V480-S60
De voorinschrijvers die dat gebakje besteld hadden maar niet geleverd zouden krijgen in 2013 hebben veelal de order geannuleerd heb ik mij laten vertellen.

En veel werkgevers willen dat exemplaar ook niet meer laten leasen omdat hij totaal niet aan de verwachtingen voldoet.

Geplaatst: 07.01.2014 - 19:42
door bart simpson
Of 0% of niet, dat zie ik bij de V60 ook....

Geplaatst: 07.01.2014 - 19:47
door V480-S60
Voor de Mits te begrijpen, wie wil er nu geld betalen om in zo'n samenraapsel van net niet automobiele frutsels willen rijden. Ik in ieder geval niet.
Voor de V60 snap ik dat niet. Die wordt wel mooi gevonden. En is dan met 7% ook gewoon heel voordelig in de maand.