Pagina 2 van 2
Geplaatst: 12.01.2014 - 22:38
door Scotloop
De mx5 is een auto met een compleet andere beleving van autorijden!

Klein, laag en snel! Ik wil eigenlijk de mx voor de lente/zomer en een 940 voor herfst en winter haha
Ik kan nu alleen de maandelijkse lasten van een 940 niet betalen icm het onderhoud.... De mx is een stuk betaalbaarder wat dat betreft, maar nogmaals, ik wil beide HAHA
Olivier
Re: Automaat 700/900 serie
Geplaatst: 09.04.2014 - 23:22
door harold.bijmolt
mijn V90 heeft een heerlijke bak. van Japanse makelij schijnt ook in Lexus gebruikt te worden. bij koude motor wel beetje stoterig maar da's normaal toch?
Re: Automaat 700/900 serie
Geplaatst: 10.04.2014 - 09:47
door Scotloop
Ik moet wel toegeven dat ik de 960 estate misschien nog wel mooier vind, dan de 940... Hoe kan het dat die auto's zo goedkoop zijn? Zijn ze niet populair, of zijn het dan gewoon krotten? Want die 960's hebben dan een 3.0 6 cilinder motor? Ik neem aan dat die net zo sterk zijn als de b23, of zit ik er helemaal naast?
Re: Automaat 700/900 serie
Geplaatst: 10.04.2014 - 10:19
door lint
De redblocks uit de 940 zijn heel andere motoren dan de 6 cylinders uit de 960, ouderwetse degelijkheid tegenover een veel nieuwer ontwerp. De ervaringen zijn dat de motoren uit de 940 minder problemen geven en als er wat defect raakt de kosten voor herstel wel meevallen.
Re: Automaat 700/900 serie
Geplaatst: 10.04.2014 - 12:58
door MU
Inderdaad
Zo'n 960 is een nog machtiger sloep dan een 940, maar die motoren zijn de reden dat ik uiteindelijk een 940 heb gekozen!
Re: Automaat 700/900 serie
Geplaatst: 10.04.2014 - 14:53
door mightyspawn
Niks mis hoor met de motoren uit de 960 serie. Oke ze zuipen wel wat meer. Zijn dezelfde whiteblocks die uiteindelijk ook in de S80 en V70 terecht kwamen maar dan in 5 cilinder uitvoering. Heb een 960 en een V70 op de oprit, beide over de 4 ton heen. Motorisch nooit problemen. Ook niet met de red blocks die ik rij. Heb 2x een 740 staan. Automaat van de V70 en 960 ook nooit problemen. Wel kan ik stellen dat het een wereld van verschil is qua rijbeleving een 960 itt een 740.
En t geluid van een 6 cilinder daar moet toch iedereen warm van worden.
Re: Automaat 700/900 serie
Geplaatst: 10.04.2014 - 15:08
door MU
Tuurlijk, was zeker niet de bedoeling om ze af te schilderen als slecht, bedoelde meer dat de redblocks toch echt een sterreputatie hebben.
& die 5-cilinder 20-klepper zou ik zonder enige twijfel kopen!

Re: Automaat 700/900 serie
Geplaatst: 10.04.2014 - 15:19
door Scotloop
Emile, ik snap wat je bedoelt hoor! Die redblocks zijn natuurlijk heilig!

Ik snap alleen niet dat die 960's zo goedkoop zijn in aanschaf....
Re: Automaat 700/900 serie
Geplaatst: 10.04.2014 - 15:45
door MarioC70
Scotloop schreef:
Emile, ik snap wat je bedoelt hoor! Die redblocks zijn natuurlijk heilig!

Ik snap alleen niet dat die 960's zo goedkoop zijn in aanschaf....
Omdat ze weet ik wel een slokje benzine lusten?
Re: Automaat 700/900 serie
Geplaatst: 10.04.2014 - 16:07
door mightyspawn
plus t gewicht
kopen veel mensen liever een aygo of een modernere grote bak.
Re: Automaat 700/900 serie
Geplaatst: 10.04.2014 - 21:17
door Msuidgeest
Welk gewicht? De mijne S90 weegt maar 1558 kg ... Helemaal leeg dan. En dattie zuipt boeit mij maar weinig: ik zit voor weinig heerelijk achter het stuur met soms de ramen open om te genieten van de motor.
Want inderdaad, wie een 6 cilinder heeft gehad wil bijna niets anders meer.
Re: Automaat 700/900 serie
Geplaatst: 10.04.2014 - 21:34
door Scotloop
Sowieso koop je ook al geen 7/9 serie, omdat het zo zuinig rijdt hahaha
Ik twijfel of ik de 960 misschien toch wel mooier vindt. En V6 ben ik altijd al verliefd op geweest haha.
Het enige mindere punt wat ik vind, is dat ze niet de reputatie hebben van de Redblocks

Maar ach, alsnog onverwoestbaar!!!
Re: Automaat 700/900 serie
Geplaatst: 10.04.2014 - 21:42
door dbosker
latere 960/S90/V90 nemen. Die hebben de 2,5 of 3.0 6 cilinder lijn. Ook een degelijk blok.
Re: Automaat 700/900 serie
Geplaatst: 13.04.2014 - 22:40
door MU
Op een gegeven moment geldt: gewoon gaan voor je favoriete wagen! (na financiele doorrekening) of dat nu de 740, 940 of 960/v90 is. Goed exemplaar afwachten en dan heel hard genieten

Re: Automaat 700/900 serie
Geplaatst: 13.04.2014 - 23:32
door Scotloop
Jah Emile, dat is waar! Maar zoals je waarschijnlijk al gemerkt heb, wissel ik aardig door met welke baksteen mijn favoriet is hahaha Ik denk dat eem 7 serie toch afvalt, omdat deze toch wel erg oud is... en het latere model vind ik minder mooi..
een 9 serie valt in ieder geval nog niet af haha ik blijf gewoon lekker rondneuzen! Maar als ik een koopje zie ghehe
Re: Automaat 700/900 serie
Geplaatst: 13.04.2014 - 23:46
door MU
"gewoon gaan voor je favoriete wagen" is inderdaad niet eenvoudig als dat met de dag wisselt

Re: Automaat 700/900 serie
Geplaatst: 14.04.2014 - 14:44
door harold.bijmolt
Kan je vertellen mijn V90 automaat bevalt heerlijk. Bij koude motor wel beetje stoterig maar als ie warm is ....
Is een 4-traps automaat met e, s en w stand dat in com inatie met 6 cilinders 150kw heerlijk. Km nu 247k hij is 1 keer geflushed.
Re: Automaat 700/900 serie
Geplaatst: 14.04.2014 - 20:31
door Scotloop
Wat is eigenlijk het verschil tussen een 960 en een V90?
Re: Automaat 700/900 serie
Geplaatst: 14.04.2014 - 21:06
door Msuidgeest
Scotloop schreef:
Wat is eigenlijk het verschil tussen een 960 en een V90?
Er zijn enkele verschillen. De S90 en V90 zijn opvolgers van de 960 sedan en station. Die S en V komen voort uit het feit dat Ford eigenaar is geworden van Volvo. Want sinds MY1998 zijn er modellen gekomen met een S of V (S80, S40, V40, S70, V70).
Daarnaast is de S/V90 maar 14 of 15 maanden geleverd. Het model was iets anders dan een 960 en dat zie je bijna alleen aan de schakelaars van de stoelverwarming: bij een 960 zitten ze rechts van de automaatpook en bij een S of V zijn ze links en rechts van de handrem gemonteerd.
Daarnaast is de 2,5 liter eruit gehaald en een geknepen 3 liter gemonteerd van 180 PK. Alleen had die laatste een wat vlakkere koppelverloop, wat net even lekkerder is als je een karretje trekt. En de sterke 3 liter bleef natuurlijk ook nog leverbaar. 204 PK.
Maar verder zijnhier en daar kleine dingen aangepast die de auto net iets beter maken tegen roest, net even stillere ventilator, montage zij-airbags in de voorstoelen. Details dus ...