Pagina 2 van 4
Geplaatst: 08.01.2014 - 18:31
door V70/2.4D/2003
Niks mis mee, gefeliciteerd Gert Jan!
Geplaatst: 08.01.2014 - 18:46
door Eagletje
Kuupertie toch
E60 vind ik geslaagd model, heel herkenbaar karakteristieke vormgeving, nog meer dan de modellen er na, die zijn wat braver. Fotootje?
Geplaatst: 08.01.2014 - 18:57
door Laguna-S60
kuupertie schreef:Het is een E60 (ik ben niet vermogend genoeg voor een nieuwe....en wil ook niet Zoveel afschrijven !) met een hoge KM stand idd.
Maar dat zowel nu, als voorheen bij de Volvo, geen bezwaren op.
Tja, wij zijn ook in de markt voor een E60 maar dan een 530/535D. Zijn heerlijke wagens en een stuk betrouwbaarder dan een A6 en E-klasse.
De 525D is voor ons te zwak maar zeker geen verkeerde motor!, mijn collega heeft een E60 525D automaat met M-pakket uit 2005 met ruim 290.000km op de teller. Ding rijdt en trekt geweldig
Dus heel veel plezier met je E60 gewenst, ben benieuwd naar de foto's

Geplaatst: 08.01.2014 - 19:28
door diesel01
kuupertie schreef:Het is een E60 (ik ben niet vermogend genoeg voor een nieuwe....en wil ook niet Zoveel afschrijven !) met een hoge KM stand idd.
Maar dat zowel nu, als voorheen bij de Volvo, geen bezwaren op.
Niets mis mee, mooi hoor.
Geplaatst: 08.01.2014 - 19:31
door Quota
Laguna-S60 schreef:
Tja, wij zijn ook in de markt voor een E60 maar dan een 530/535D. Zijn heerlijke wagens en een stuk betrouwbaarder dan een A6 en E-klasse.
De 525D
is voor ons te zwak maar zeker geen verkeerde motor!, mijn collega heeft een E60 525D automaat met M-pakket uit 2005 met ruim 290.000km op de teller.
Ding rijdt en trekt geweldig
Dus heel veel plezier met je E60 gewenst, ben benieuwd naar de foto's

houdt dat M pakket dan ook motorische tuning in? of zijn jullie door de R echt helemaal verpest qua motorvermogen e.d.?

Geplaatst: 08.01.2014 - 19:40
door Laguna-S60
Full m-pakket is sport stuur, sportstoelen, sport onderstel, en een bodykit.
Motorisch niks aan gedaan, met trekt geweldig bedoel ik meer dat het motortje super loopt
En ja, we zijn redelijk verpest met het motorvermogen... met de Avensis bij de garage gestaan omdat we het gevoel hadden dat t accelereren etc te langzaam ging. Ding blijkt 100% te zijn volgens de garage..
En dat is dus ook de reden dat we naar 530/535D's kijken.
Geplaatst: 08.01.2014 - 19:45
door diesel01
Laguna-S60 schreef:kuupertie schreef:Het is een E60 (ik ben niet vermogend genoeg voor een nieuwe....en wil ook niet Zoveel afschrijven !) met een hoge KM stand idd.
Maar dat zowel nu, als voorheen bij de Volvo, geen bezwaren op.
Tja, wij zijn ook in de markt voor een E60 maar dan een 530/535D. Zijn heerlijke wagens en een stuk betrouwbaarder dan een A6 en E-klasse.
De 525D is voor ons te zwak maar zeker geen verkeerde motor!, mijn collega heeft een E60 525D automaat met M-pakket uit 2005 met ruim 290.000km op de teller. Ding rijdt en trekt geweldig
Dus heel veel plezier met je E60 gewenst, ben benieuwd naar de foto's

Een 525 te zwak, 200pk en meer dan 400nm koppel?
Wat wil je er mee doen een Tabbert over de Brenner trekken via de Route National?
Geplaatst: 08.01.2014 - 19:48
door Laguna-S60
525D heeft 170pk en 400NM, auto voelt/is gewoon een stuk trager op snelheid.. Je bent gewoon verwend als je 300pk gewent bent laat ik het zo zeggen...
Geplaatst: 08.01.2014 - 19:50
door Ben
Je hebt Volvo niet verraden, je houdt jezelf voor het lapje

Want je weet ...... Volvo for life !
Geplaatst: 08.01.2014 - 19:55
door V70/2.4D/2003
*ROFFEL*
Voor de 535 D geeft ik een vette +1, dat is me een partij powerbeest met een koppelkromme als de Tafelberg.
* Trompetgeschal *
*jankmodus aan*
Maat o wee als aan die dingen serieus gesleuteld moet gaan worden :? .
*jankmodus uit*
Geplaatst: 08.01.2014 - 19:57
door Laguna-S60
V70/2.4D/2003 schreef:*ROFFEL*
Voor de 535 D geeft ik een vette +1, dat is me een partij powerbeest met een koppelkromme als de Tafelberg.
* Trompetgeschal *
*jankmodus aan*
Maat o wee als aan die dingen serieus gesleuteld moet gaan worden :? .
*jankmodus uit*
Met welke auto niet.. Als morgen de AWD of de turbo het begeeft ben je ook niet klaar met €1000,- :-x
Zo ook als je 185PK D5 er mee ophoudt.
Geplaatst: 08.01.2014 - 20:00
door lint
Hoe dikker de auto des te duurder zijn de gebruikskosten

Geplaatst: 08.01.2014 - 20:06
door V70/2.4D/2003
185PK D5
Gerrit, VRIEND: onverwoestbare Swedish quality........toch?
Geplaatst: 08.01.2014 - 20:34
door Fredhead
Laguna-S60 schreef:525D heeft 170pk en 400NM, auto voelt/is gewoon een stuk trager op snelheid.. Je bent gewoon verwend als je 300pk gewent bent laat ik het zo zeggen...
Dan ben ik heel benieuwd wat de keuze na een 535D wordt :razz:
Blijft Nederland en dan is het vermogen leuk, maar met alle controles ook duur als je een keer het gas in trapt.
En ja, ik ben echt een van de laatsten die zal zeggen dat een snelle auto niet leuk is
Geplaatst: 08.01.2014 - 21:31
door Laguna-S60
fredhead schreef:Laguna-S60 schreef:525D heeft 170pk en 400NM, auto voelt/is gewoon een stuk trager op snelheid.. Je bent gewoon verwend als je 300pk gewent bent laat ik het zo zeggen...
Dan ben ik heel benieuwd wat de keuze na een 535D wordt :razz:
Blijft Nederland en dan is het vermogen leuk, maar met alle controles ook duur als je een keer het gas in trapt.
En ja, ik ben echt een van de laatsten die zal zeggen dat een snelle auto niet leuk is
Laten we daar maar niet over nadenken... Collega van m'n oom heeft zo'n ding gechipt, 335pk en ruim 740nm. Wordt je niet goed van hoe hard dat dat gaat, en begrensd op 300 alsof t niks is

Geplaatst: 09.01.2014 - 06:10
door kuupertie
Die 8 PK verschil heb ik niet gemerkt.
Foto's volgen dit weekend denk ik.
Als er iemand meer dan 500pk wil, kan ik jullie wel verder helpen. In mijn Mustang circuit begeven zich een aantal hobbyisten en profi tuners...
Als jullie van Ami's houden de moeite waard eens te kijken:
http://www.hamminkperformance.nl/nl/pag ... nessey.php
Geplaatst: 09.01.2014 - 08:44
door diesel01
Mijn buurman, die een taxibedrijf heeft en ministers en vipvervoer doet, kwam gisteravond met een bijna nieuw 740d op Duitse handelkenteken thuis.
Ik ben van mening dat een 30d, voor mij zelfs een 25d, voorziet in de behoeften.
Daar komt bij dat zodra er gesleuteld moet worden men zwaar aan de beurt is bij exoten van 30d/35d/50d.
Tenzij ik de kosten kon afschrijven op een goed lopend (eigen) bedrijf anders zou ik 2x nadenken voor aanschaf.
Geplaatst: 09.01.2014 - 09:36
door Jupileerke
Heerlijke auto zo'n E60 525D. Maar is het een sedan of touring geworden?
En natuurlijk; foto's graag

Geplaatst: 09.01.2014 - 10:13
door Bart
Gefelicteerd met de aankoop, blijft een prachtig model met fijne motoren!
Geplaatst: 09.01.2014 - 11:54
door Thijs
Gefeliciteerd Gert Jan! Ik vind het ook hele mooie auto's, maar in verhouding qua vaste lasten mij iets te duur. Hij zit al snel 2 of 3 klassen boven mijn huidige qua wegenbelasting..
En voor Gerrit, ik denk dat qua maandelijkse kosten een 30 of 35D niet of niet veel goedkoper is als jullie huidige auto. Waarom dan zo'n auto als de insteek is minder per maand kwijt zijn?