De bedrading van die meter en afsluiter goed controleren,inwendig breken die draadjes wel is..
De vlotter in de tank kan ook vast zitten,maar dat komt weinig voor.
LPG brandstofmeter stuk
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 11.11.2011 - 12:06
Ik denk ook dat het in de meter zit, want in die meter zit een printplaat en daarop zal condensvorming geen gunstig effect hebben. Op de vlotter in die tank zal een hogere luchtvochtigheid weinig effect hebben.
Ik denk dat ik er maar een nieuw metertje in zet.
Tenzij die vochtvreters wonderen gaan verrichten.
Ik denk dat ik er maar een nieuw metertje in zet.
Tenzij die vochtvreters wonderen gaan verrichten.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 11.11.2011 - 12:06
Een nieuwe meter kost 25 euro ex BTW, ik geloof dat ik dat maar doe. Er zit alleen geen stekker aan, de draadjes kan ik toch gewoon aan elkaar verbinden? Of zou dat de werking nadelig kunnen beïnvloeden?
Die stekker uit elkaar halen lijkt me geen optie, of kan dat wel?
Die stekker uit elkaar halen lijkt me geen optie, of kan dat wel?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 11.11.2011 - 12:06
Ik heb een nieuwe brandstofmeter van de fabriek gekocht voor 30 euro. De draadjes overzetten in de stekker is moeilijker dan ik dacht. Er moet ergens een borging zitten of een vergrendeling in de stekker die ik niet kan vinden.
Weet iemand hoe je die stekker open maakt? Evt. kan ik een foto van de stekker plaatsen.
Alvast bedankt
Weet iemand hoe je die stekker open maakt? Evt. kan ik een foto van de stekker plaatsen.
Alvast bedankt
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Er zitten aan de stekkertjes borgclipjes,die moet je met een dun pennentje indrukken,dan kun je de draadjes eruit trekken.Aan de gladde kant van de schuifjes zitten die clipjes.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 11.11.2011 - 12:06
MarioC70, Ik heb de stekker nu in mijn handen en ik probeer wegwijs te worden uit jouw aanwijzingen, maar ik kom er niet uit. Ik kan die borgclipjes niet vinden....
Kun je aub nog een aanwijzing geven waar ze zouden kunnen zitten?
Alvast bedankt
Kun je aub nog een aanwijzing geven waar ze zouden kunnen zitten?
Alvast bedankt
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 11.11.2011 - 12:06
De dealer heeft geholpen met de stekker dus het is gelukt om deze uit elkaar te krijgen. Er moet toch een kroonsteentje tussen omdat het niet lukt om de draadjes aan de stekker vast te maken. Of weet iemand hoe je dit toch kan doen?
Nu maar kijken of de nieuwe meter het gaat doen
Nu maar kijken of de nieuwe meter het gaat doen
Laatst gewijzigd door Feddo op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Kroonsteentjes zijn niet echt super,netjes aan elkaar solderen met een krimpkousje is beter.Bij het monteren moet je de tank vol gooien en het metertje ook op vol zetten en dan monteren en aansluiten.
Laatst gewijzigd door MarioC70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 11.11.2011 - 12:06
Dat moet ik nog een keer gaan doen dan. Wat wel een aandachtspunt bij het terugzetten is het volgende: In eerste instantie deed de meter het niet. Toen heb ik hem omgedraaid en toen deed hij het wel. Hij past minder goed in het gat en zit een beetje scheef maar hij doet het wel. Hopelijk heeft iemand hier in de toekomst nog aan die ook die meter vervangt.
MarioC70, nog bedankt voor je comments!
En nu nog de oorzaak van het probleem aanpakken: de lekkage. Ik heb net een nieuwe rubber pakking voor de achterlichten gehaald en die ga ik er morgen in zetten. Hopelijk is het probleem daarmee verholpen.
MarioC70, nog bedankt voor je comments!
En nu nog de oorzaak van het probleem aanpakken: de lekkage. Ik heb net een nieuwe rubber pakking voor de achterlichten gehaald en die ga ik er morgen in zetten. Hopelijk is het probleem daarmee verholpen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 11.11.2011 - 12:06
Het probleem van de lekkage heb ik hier ondergebracht:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... #last_post
Hopelijk kan iemand daar snel op reageren... Lekkage en vorst lijkt mij geen goede combi
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... #last_post
Hopelijk kan iemand daar snel op reageren... Lekkage en vorst lijkt mij geen goede combi
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 28.01.2014 - 17:39
Ik hoop dat ik ook op deze site mijn probleem kan oplossen Hij doet precies hetzelfde en ga dit ook controleren. Gr. John
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 11.11.2011 - 12:06
We zijn al weer een tijdje verder, en mijn LPG brandstofmeter blijft vaag doen. Soms geeft hij aan dat de tank helemaal vol zit (terwijl dat niet het geval is) en soms geeft hij aan dat de tank leeg is (terwijl ik net heb getankt). Soms doet de meter het weer goed en soms weer niet.
Ik heb een magneetje in mijn auto liggen, maar die gebruik ik niet veel, meestal helpt het om de meter om te draaien. Zo heb ik de meter er afwisselend op zijn kop of gewoon in liggen. Zou dat iets met het magneetje in de vlotter kunnen zijn?
Het luigt niet aan de bedrading denk ik, omdat de meter op de tank hetzelfde aangeeft als op het dashboard. Of is dat een te snelle conclusie?
Ik heb nu 2 meters (ik had een nieuwe gekocht) en beide hebben hetzelfde probleem, dus aan de meter ligt het niet.
Heeft iemand een idee waar het wel aan zou kunnen liggen?
Ik heb een magneetje in mijn auto liggen, maar die gebruik ik niet veel, meestal helpt het om de meter om te draaien. Zo heb ik de meter er afwisselend op zijn kop of gewoon in liggen. Zou dat iets met het magneetje in de vlotter kunnen zijn?
Het luigt niet aan de bedrading denk ik, omdat de meter op de tank hetzelfde aangeeft als op het dashboard. Of is dat een te snelle conclusie?
Ik heb nu 2 meters (ik had een nieuwe gekocht) en beide hebben hetzelfde probleem, dus aan de meter ligt het niet.
Heeft iemand een idee waar het wel aan zou kunnen liggen?
Laatst gewijzigd door Feddo op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Dan is het gedeelte in de tank stuk,er zit een vlotter in de tank die dan stuk is blijkbaar,dat komt nooit voor,maar alles kan.
Bedrading is zeker weten goed?
Bedrading is zeker weten goed?
Laatst gewijzigd door MarioC70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 11.11.2011 - 12:06
Hallo MarioC70
Bedankt voor je reactie. Ik heb een kroonsteentje tussen de bedrading, maar daar kan het toch niet aan liggen?
Is die bedrading niet alleen voor het overbrengen van de aangegeven waarde tussen de meter op de tank en het dashboard?
De meters op de tank en het dashboard lopen synchroon dus dan is mijn conclusie dat het niet aan de bedrading kan liggen. Toch?
De meter op de LPG tank doet het ook zonder dat er stroom op de meter staat.
Zou het kunnen liggen aan de magnetische waarde van de vlotter? Dat die waarde soms omdraait?
Het feit dat ik de meter soms om moet draaien duidt daarop.
Hoe ziet die vlotter er eigenlijk uit aan de binnenkant?
Aan de meter kan het niet liggen want ik heb er nu 2 identieke en die gedragen zich allebei even onbetrouwbaar.
Ik hou het nu bij met de km teller maar irritant is het wel want ik heb nu de boel achter open liggen om soms de meter om te draaien of te beïnvloeden met een magneetje als het nodig is.
Meestal helpt de meter omdraaien wel.
Als de vlotter stuk is (wat ik me moeilijk kan voorstellen) dan kan ik het beste een hele nieuwe tank er in leggen denk ik(?).
Of even langs een gasboer. Mijn dealer ga ik dit niet laten oplossen, die vertrouw ik niet als het op gas aankomt.
Dit probleem begon met lekkage, wat ik dankzij Snorremans op heb kunnen lossen, maar de reden dat ik daar achter kwam heb ik helaas nog niet op kunnen lossen.
Heeft er iemand eerder dit probleem met zijn LPG-brandstof meter gehad? Dat je hem af en toe om moet draaien omdat hij de hele tijd helemaal vol of helemaal leeg aangeeft?
Helemaal leeg is het meest irritant, want dan rijdt hij helemaal niet meer op LPG (terwijl de tank dan toch helemaal vol zit)
groet
Feddo
Bedankt voor je reactie. Ik heb een kroonsteentje tussen de bedrading, maar daar kan het toch niet aan liggen?
Is die bedrading niet alleen voor het overbrengen van de aangegeven waarde tussen de meter op de tank en het dashboard?
De meters op de tank en het dashboard lopen synchroon dus dan is mijn conclusie dat het niet aan de bedrading kan liggen. Toch?
De meter op de LPG tank doet het ook zonder dat er stroom op de meter staat.
Zou het kunnen liggen aan de magnetische waarde van de vlotter? Dat die waarde soms omdraait?
Het feit dat ik de meter soms om moet draaien duidt daarop.
Hoe ziet die vlotter er eigenlijk uit aan de binnenkant?
Aan de meter kan het niet liggen want ik heb er nu 2 identieke en die gedragen zich allebei even onbetrouwbaar.
Ik hou het nu bij met de km teller maar irritant is het wel want ik heb nu de boel achter open liggen om soms de meter om te draaien of te beïnvloeden met een magneetje als het nodig is.
Meestal helpt de meter omdraaien wel.
Als de vlotter stuk is (wat ik me moeilijk kan voorstellen) dan kan ik het beste een hele nieuwe tank er in leggen denk ik(?).
Of even langs een gasboer. Mijn dealer ga ik dit niet laten oplossen, die vertrouw ik niet als het op gas aankomt.
Dit probleem begon met lekkage, wat ik dankzij Snorremans op heb kunnen lossen, maar de reden dat ik daar achter kwam heb ik helaas nog niet op kunnen lossen.
Heeft er iemand eerder dit probleem met zijn LPG-brandstof meter gehad? Dat je hem af en toe om moet draaien omdat hij de hele tijd helemaal vol of helemaal leeg aangeeft?
Helemaal leeg is het meest irritant, want dan rijdt hij helemaal niet meer op LPG (terwijl de tank dan toch helemaal vol zit)
groet
Feddo