Pagina 2 van 3

Geplaatst: 12.01.2014 - 13:40
door V40Rdesign
mjeuring schreef:Hoe rij je eigenlijk weg in een Powershift? Gewoon gasgeven, net zoals bij een GT?
Werkt als een automaat

Geplaatst: 12.01.2014 - 13:48
door mjeuring
Maar hij heeft geen koppelomvormer, dus hoe "weet" de auto dat ik weg wil rijden? Rem loslaten, gas geven en gaan?
Op een gegeven moment zal de koppeling van de 1e versnelling toch moeten gaan "pakken".

Geplaatst: 13.01.2014 - 02:07
door V40Rdesign
mjeuring schreef:Maar hij heeft geen koppelomvormer, dus hoe "weet" de auto dat ik weg wil rijden? Rem loslaten, gas geven en gaan?
Op een gegeven moment zal de koppeling van de 1e versnelling toch moeten gaan "pakken".
Dat is dan ook een van de problemen van deze bakken. Dat levert vaak een klap in de auto op. Koppeling wordt door een computer bestuurd zeg maar dus als de auto in zijn drive zet laat de computer de koppeling schieten en dat gaat niet altijd van harte of met een fluwelen touch.

Re: D2 powershift of D3 geartronic

Geplaatst: 18.01.2014 - 10:28
door BlackcurrantV70
De laatste versies van de GT voel je ook niet schakelen hoor, onze powershift C70 destijds voelden we net zo schakelen als mijn V70 MY06 destijds.

Ik rij nu een Xc70 D3 AWD GT (6 traps) MY12 en die schakelt boterzacht, soms zie je alleen aan de RPM dat ie opgeschakeld heeft.

De oudere 5 traps GT voelde je duidelijk schakelen.

Re: D2 powershift of D3 geartronic

Geplaatst: 19.01.2014 - 21:25
door arnoud
Ik voel mijn nieuwe 8 traps automaat toch echt wel schakelen hoor.

Re: D2 powershift of D3 geartronic

Geplaatst: 01.02.2014 - 18:28
door Rob2
Vandaag een proefrit gemaakt in een D2 powershift, en ik moet zeggen , misschien door alle kritiek hier,
dat het me behoorlijk is meegevallen ! Gevoelsmatig doet de D2 in de S60 veel rustiger z'n werk...
Wat me wel opviel, als je ineens een dot gas geeft ( kick down zoals vroeger) schakelt de bak ineens wel heel
veel terug...., gelukkig heb ik een rustige rijstijl ( rij hooguit te snel)
Ik heb besloten dat ik geen 25% bijtelling voor m' n rekening ga nemen dus geen D3 automaat.
Ik rij ( bijna) nooit met meer dan 2 personen, nooit in de bergen, en zeker geen caravan ...dus de D2 voldoet.
De inruil lijkt het lastigste punt..... er staan bij 2 dealers 2 potentiele S60's ( demo's/ gelijkwaardig) alleen het
inruilbod verschilt bijna € 4000,- ..... Ik slaap er nog een paar nachtjes over....ze bellen vanzelf...

Re: D2 powershift of D3 geartronic

Geplaatst: 01.02.2014 - 19:49
door BlackcurrantV70
En heb je ook een D3 proefgereden om te kunnen vergelijken ?

Re: D2 powershift of D3 geartronic

Geplaatst: 01.02.2014 - 21:03
door Rob2
Nee, nog geen D3 aan de tand gevoeld.
Maar tot 2012 in een 530d automaat gereden,
ik weet wat luxe, power en comfort is
( een aanslag op je portemoniae....)

Re: D2 powershift of D3 geartronic

Geplaatst: 02.02.2014 - 09:35
door Paul
Ben benieuwd!!

Re: D2 powershift of D3 geartronic

Geplaatst: 02.02.2014 - 10:52
door arnoud
Rob2 schreef: Ik heb besloten dat ik geen 25% bijtelling voor m' n rekening ga nemen dus geen D3 automaat
Als het gaat om de bijtelling kun je ook een D4 automaat nemen, die doet net als de D2 20%...

Re: D2 powershift of D3 geartronic

Geplaatst: 02.02.2014 - 11:29
door Rob2
Modeljaar 2014 is inderdaad de D4 automaat lager in bijtelling, maar aangezien ik hem zelf af
mag ( moet ) rekenen valt dat buiten het budget....
In 2012 heb ik besloten ( althans de crisis....) dat de autokosten totaal binnen het bedrijf
naar beneden moesten. En niet alleen de autokosten, maar alles een keer scherp onder
de loupe genomen heeft ertoe geleid dat we 2013 mooi positief hebben afgesloten !

Re: D2 powershift of D3 geartronic

Geplaatst: 02.02.2014 - 12:14
door BlackcurrantV70
Scheelt dat nu werkelijk zo een bom geld per maand of je 20 of 25% bijtelling betaald ?

Ik vraag me regelmatig af hoeveel financieel voordeel er nodig is om met een D2 "genoegen" te moeten nemen.

Re: D2 powershift of D3 geartronic

Geplaatst: 02.02.2014 - 12:35
door arnoud
BlackcurrantV70 schreef: Scheelt dat nu werkelijk zo een bom geld per maand of je 20 of 25% bijtelling betaald ?

Ik vraag me regelmatig af hoeveel financieel voordeel er nodig is om met een D2 "genoegen" te moeten nemen.
Rond de 100 euro per maand netto. Dus het is inderdaad wat je er voor over hebt. Als de nieuwe D4 niet was gekomen had ik zonder morren de oude 5-cilinder D4 als volgende auto genomen hoor. Maar als het dan toch 20% ipv 25% is en 181pk... Dan heb ik best veel voor het milieu over :-)

Re: D2 powershift of D3 geartronic

Geplaatst: 02.02.2014 - 15:17
door Rob2
Bijtelling nu voor de C30 14% ...iets van € 135,- per maand ( cat. Waarde 24.000)
Bijtelling voor een S60 D2 20%. ca. € 335,- p/ mnd ( cat. Waarde 39.500)
Bijtelling voor een S60 D3/4 automaat 25% meer dan € 450,- ( cat. Waarde 45.000)

Daarbij ben ik zelf ook de werkgever, dus betaal ook de hogere wegenbelasting & verzekering
en waarschijnlijk ook meer brandstof...... , ik ga binnenkort wel een rondje rijden met een D3,
dan pas kan ik een goed oordeel vellen. Maar de tijden dat de auto een kostenpost was van
> € 1500 per maand , daar doe ik niet meer aan mee.

Re: D2 powershift of D3 geartronic

Geplaatst: 02.02.2014 - 16:58
door BlackcurrantV70
Rob2, als je die extra 100 euro per maand er niet voor over hebt, zou ik juist niet met een D3 gaan rijden, want die tovert gegarandeerd een smile op je gezicht.
Als je dan daarna toch in een D2 eindigt ga je steeds terug denken aan de D3 :-)

Zeker van een D5 wegblijven, dat is helemaal verslavend :-)

De nieuwe D4 181pk, zou ik dan weer wel zien zitten, alleen niet beschikbaar in AWD....

Re: D2 powershift of D3 geartronic

Geplaatst: 02.02.2014 - 17:15
door Rob2
Ik weet het nog steeds, ooit heb ik een rode 850glt 2.5/20v gehad,
Dat geluid is onnavolgbaar :) , als ik het geluid hoor, wordt ik nog steeds blij !
Maar er staan hier nog 2 auto's op de inrit, waarvan 1 een sportcabrio voor de big smile....

Re: D2 powershift of D3 geartronic

Geplaatst: 02.02.2014 - 17:51
door BillyBob
Ik volg de mening hierboven: zeker niet met de D3 rijden als je eigelijk rationeel voor de D2 zou willen gaan. :devil:
Die D2 rijdt niet verkeerd maar echt spannend is het allemaal niet. D3 is een ander verhaal: een mooie vijfcilinder brom,
meer dan power genoeg en een fijne duw in de rug als je hem nodig hebt.

Heb ook getwijfeld maar uiteindelijk gekozen voor het verstand en de €€€'s.
Soms heb ik er wel eens spijt van maar eerlijk gezegd is de D2 meer dan voldoende voor mij.
Het is gewoon een fijne en comfortabele snelwegcruiser, punt.


Keuzes keuzes keuzes :P

Re: D2 powershift of D3 geartronic

Geplaatst: 09.02.2014 - 13:01
door johans40
Ik rijd sinds 10 januari 2014 in een S60 D2 Summum Powershift van april 2013 ( 23.000 km ) en heb hiervoor ook altijd een Volvo automaat gereden. (S40) Deze S60 bevalt mij zeer goed. Het traag reageren en dergelijke komt mij niet bekend voor. De automaat voel je niet schakelen en houdt de motor, zeker bij rustig rijden, zeer laag in toeren. Een klein beetje extra gas zorgt er voor dat de S60 (onmerkbaar) 1 of 2 trapjes terugschakelt. Het gemiddelde verbruik ligt bij mij op 1:18,6. En met 270 NM kom je normaal gesproken NIETS tekort. Ik ben er in ieder geval zeer content mee !! Dit wilde ik even laten weten gezien de vele negatieve reacties over de D2 powershift.

Re: D2 powershift of D3 geartronic

Geplaatst: 09.02.2014 - 17:57
door BlackcurrantV70
Klopt met een D2 kom je eigenlijk niks te kort, tot je een keertje met een D3 , D4 of D5 gereden hebt....

270NM of 440NM voel je echt wel, het is maar wat je aan de auto wil besteden, beter en sneller kan altijd.

Re: D2 powershift of D3 geartronic

Geplaatst: 08.03.2014 - 19:52
door Rob2
Vandaag nog maar eens even naar de dealer geweest.
Met een goed ingereden D2 powershift op pad geweest, deze ervaring is 100% beter dan de vorige, raar maar waar.
Daarna een D4 (163pk) snel, en een mooi geluid natuurlijk, maar ik ervaar het als onrustig.....,ik heb al eerder gereden met een
GT bak, nu een handbak..., dat beviel me beter in een D4!
'T is maar net wat je gewend bent, ik reed tijdens de vakantie onlangs in een Toyota Yaris sedan ( ze bestaan echt) 3 traps automaat :)
na een paar dagen weet je niet beter en is het eigenlijk best OK.....
De A/C werkte dat was belangrijker in de Caraiben!