Ja, dat klopt. Simpel gezegd lost het bezinksel van de vorige tank weer op in de volgende.
Dit verdwijnt voor een deel in t filter. Er blijft echter altijd een restje in de tank achter. Dat restje neemt dus niet steeds verder toe, maar een paar gram is 't wel. Niet nodig om je tank te cleanen, maar gewoon niet altijd leeg tot de laatste druppel.
Tankinhoud Diesel by de PIH
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Ooit de tank van onze S60 heel goed leeg gereden. De streepjes waren in ieder geval verdwenen, zo leeg was "ie". Dat was de eerste en laatste keer. Hierna zijn we altijd gaan tanken voordat het brandstoflampje begint te branden.
Wij tanken al minimaal 2 keer per week, met de PIH zal dat rond de 3-4 zijn. Oude brandstof? No-way dus.
Wij tanken al minimaal 2 keer per week, met de PIH zal dat rond de 3-4 zijn. Oude brandstof? No-way dus.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46
Het is ook zo dat als je de tank te leeg rijdt, je niet meer goed kunt voorverwarmen omdat dan minimaal 2 streepjes brandstof wordt gevraagd
.
Ik ging gisterenavond tanken en het tankpistool sloeg af terwijl ik er daarna nog vijf liter in kon stoppen. Dat gebeurde me de vorige keer ook al. De auto stond licht naar links geheld, dus de goed kant op. Bij mijn vorige auto was vol = vol.
Ervaren jullie dit ook zo?

Ik ging gisterenavond tanken en het tankpistool sloeg af terwijl ik er daarna nog vijf liter in kon stoppen. Dat gebeurde me de vorige keer ook al. De auto stond licht naar links geheld, dus de goed kant op. Bij mijn vorige auto was vol = vol.
Ervaren jullie dit ook zo?
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 03.07.2013 - 22:56
Ik denk dat als de brandstof op is, en je een volle accu hebt, je toch niet verder kunt rijden (ik ga het niet uittesten). Maar wat mij opvalt als ik de auto "start" en op pure zet, de motor toch een halve seconde aanslaat. Volgens mij puur als test om te kijken of hij het doet.
Verder valt mij op dat als de tank redelijk leeg is, pre-conditioning niet werkt. Bij pre-conditioning op diesel kan ik begrijpen. Alleen, als de auto aan de laadpaal staat, wil hij ook niet pre-conditionen. Dat lijkt mij onnodig. Hopen dat het in een volgende software-update opgelost kan worden.
Verder valt mij op dat als de tank redelijk leeg is, pre-conditioning niet werkt. Bij pre-conditioning op diesel kan ik begrijpen. Alleen, als de auto aan de laadpaal staat, wil hij ook niet pre-conditionen. Dat lijkt mij onnodig. Hopen dat het in een volgende software-update opgelost kan worden.
- Poni
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31
Eens, en ik vind het ook wel apart dat de preconditioning al niet meer gaat als je nog een actieradius van 100km hebt op diesel.
Zo´n slokop is dat kacheltje nou ookweer niet.
Zo´n slokop is dat kacheltje nou ookweer niet.
Poni
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Mijn vroegere standkachel deed het ook niet als er een restje diesel in zat.
Mijn vrouw had vaak de neiging om de tank bijna leeg te rijden waarna ze wel gewoon de standkachel progammeerde, een bevroren auto was dan het resultaat s'morgens.
Stel dat preconditioning wel instart met het laatste restje diesel dan zou de strekking van het verhaal geweest zijn, apart dat Volvo daar geen restrictie heeft ingebouwd.
Mijn vrouw had vaak de neiging om de tank bijna leeg te rijden waarna ze wel gewoon de standkachel progammeerde, een bevroren auto was dan het resultaat s'morgens.

Stel dat preconditioning wel instart met het laatste restje diesel dan zou de strekking van het verhaal geweest zijn, apart dat Volvo daar geen restrictie heeft ingebouwd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- fluz
- 3rd Gear member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 05.11.2004 - 10:58
- Locatie: Utrecht
Dat gaat jouw nooit lukken!Superfunky schreef: Zeker bij een PiH die eens in de 5.000 km eens gaat tanken,....
Jij moet eerder oppassen dat je ionen in de batterij niet te stoffig worden, zodat ze niet meer willen geleiden.....
- Superfunky
- 5th Gear member
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24
Dat zou wel eens kunnen kloppen! Hoewel, ik denk dat ik door de week op en neer naar kantoor wel 90% elektrisch ga redden, maar als ik zie wat voor een bommetje het aan het worden is, vermoed ik dat ik 'm toch wel erg vaak in het weekend ga pakken en dan is die tank zo leeg!fluz schreef:Dat gaat jouw nooit lukken!Superfunky schreef: Zeker bij een PiH die eens in de 5.000 km eens gaat tanken,....
Jij moet eerder oppassen dat je ionen in de batterij niet te stoffig worden, zodat ze niet meer willen geleiden.....
Oh ja, laatste nieuws: er lijkt volgende week vrijdag geleverd te gaan worden!!
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27355
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Zonde van je geld, die vangt alleen maar oliedampen opv60pih schreef:Ah, ik moet er dus ook nog een oil catch can op laten zetten.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Poni
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31
Ik neem hieruit mee dat je nu toch een soort "liefde" voor de Volvo aan het ontwikkelen bent.superfunky schreef:Dat zou wel eens kunnen kloppen! Hoewel, ik denk dat ik door de week op en neer naar kantoor wel 90% elektrisch ga redden, maar als ik zie wat voor een bommetje het aan het worden is, vermoed ik dat ik 'm toch wel erg vaak in het weekend ga pakken en dan is die tank zo leeg!
Ik dacht eigenlijk dat je je min of meer gedwongen voelde door de fiscale maatregeln om hem te kopen

Poni
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
- Poni
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31
Ik ben het daar helemaal mee eens, maar het restje waar we bij de PIH over spreken is ca een kwart van de tankinhoud. Daar zit hem de kneep.diesel01 schreef:Mijn vroegere standkachel deed het ook niet als er een restje diesel in zat.
Mijn vrouw had vaak de neiging om de tank bijna leeg te rijden waarna ze wel gewoon de standkachel progammeerde, een bevroren auto was dan het resultaat s'morgens.![]()
Stel dat preconditioning wel instart met het laatste restje diesel dan zou de strekking van het verhaal geweest zijn, apart dat Volvo daar geen restrictie heeft ingebouwd.
Niettemin vind ik het geen echt groot probleem, als je er maar rekening mee houdt.
Poni
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
- Superfunky
- 5th Gear member
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24
mwah, ik moet zeggen, nu de onderdelen binnen komen en ik langzaam een beter beeld krijg hoe de auto gaat worden, krijg ik er meer zin in. Het zal in ieder geval geen straf zijn , maar "liefde", nee dat zal wel niet hoor!Poni schreef:Ik neem hieruit mee dat je nu toch een soort "liefde" voor de Volvo aan het ontwikkelen bent.superfunky schreef:Dat zou wel eens kunnen kloppen! Hoewel, ik denk dat ik door de week op en neer naar kantoor wel 90% elektrisch ga redden, maar als ik zie wat voor een bommetje het aan het worden is, vermoed ik dat ik 'm toch wel erg vaak in het weekend ga pakken en dan is die tank zo leeg!
Ik dacht eigenlijk dat je je min of meer gedwongen voelde door de fiscale maatregeln om hem te kopen


- Poni
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31
Even in de optielijst bladeren.....
Als het daar niet staat kan je ook nog even bij accessoires kijken..
Als het daar niet staat kan je ook nog even bij accessoires kijken..
Poni
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 01.11.2009 - 10:57
- Locatie: Rotterdam
Zojuist ook niet opgelet en net op tijd 46,5 liter erin gegooid... ::oops:
Elektrisch was ook opperdepop, dus was voor het eerst blij met POI met tankstations....
Voor de freaks en de wachtenden (of gewoon iedereen die nooit z'n tank leeg zal rijden): Je krijgt een pop-up melding onderin je hoofdteller, een permanent geel tankje in de hoofdteller, én uiteindelijk i.p.v. de witte tankverdeling links een veranderend onderste streepje in rood... Uitgesloten dus dat je die signalen niet meekrijgt... haha!
Elektrisch was ook opperdepop, dus was voor het eerst blij met POI met tankstations....
Voor de freaks en de wachtenden (of gewoon iedereen die nooit z'n tank leeg zal rijden): Je krijgt een pop-up melding onderin je hoofdteller, een permanent geel tankje in de hoofdteller, én uiteindelijk i.p.v. de witte tankverdeling links een veranderend onderste streepje in rood... Uitgesloten dus dat je die signalen niet meekrijgt... haha!
Huidige auto: V60 PIH, Caspian Blue, Sabia's, Driver supportline, Alarm en afneembare trekhaak
V70 LE Black Stone Solid van januari 2010
V70 LE Black Stone Solid van januari 2010
- fluz
- 3rd Gear member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 05.11.2004 - 10:58
- Locatie: Utrecht
Ok, dan is hij in NL, dan nog keuren en op t kenteken zitten wachten .....Superfunky schreef:
Oh ja, laatste nieuws: er lijkt volgende week vrijdag geleverd te gaan worden!!
Dan heb je nog net voldoende tijd om m te wassen voor t diner
- Superfunky
- 5th Gear member
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24
Als het zo gemakkelijk was! Auto is na de RDW nog 3 weken onderweg voordat ik erin kan rijden! Maar je hebt gelijk, wassen lukt voor het diner gaat lukken!fluz schreef:Ok, dan is hij in NL, dan nog keuren en op t kenteken zitten wachten .....Superfunky schreef:
Oh ja, laatste nieuws: er lijkt volgende week vrijdag geleverd te gaan worden!!
Dan heb je nog net voldoende tijd om m te wassen voor t diner
- Superfunky
- 5th Gear member
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24
Nee, niet bij de RDW. Moet naar de inbouwer, dan naar de ramen tinter, dan naar de spuiter, dan naar een dealer, dan naar de tuner, dan naar de ventieldopjes leverancier...... en dan, dan, is 'tie eindelijk af!!!jp-v60 schreef:Mag je dan niet eventueel elke dag wat rondjes rijden op het terrein van de RDW