Pagina 2 van 4

Geplaatst: 14.01.2014 - 08:34
door Superfunky
Ja, dat klopt. Simpel gezegd lost het bezinksel van de vorige tank weer op in de volgende.
Dit verdwijnt voor een deel in t filter. Er blijft echter altijd een restje in de tank achter. Dat restje neemt dus niet steeds verder toe, maar een paar gram is 't wel. Niet nodig om je tank te cleanen, maar gewoon niet altijd leeg tot de laatste druppel.

Geplaatst: 14.01.2014 - 08:42
door jp-v60
Ik heb er ook bijna 47 liter in gekregen en ben het met de meeste eens, leegrijden is nooit goed. Ik ga wel pas tanken als het lampje brand

Geplaatst: 14.01.2014 - 09:07
door rsnhakan
Ooit de tank van onze S60 heel goed leeg gereden. De streepjes waren in ieder geval verdwenen, zo leeg was "ie". Dat was de eerste en laatste keer. Hierna zijn we altijd gaan tanken voordat het brandstoflampje begint te branden.

Wij tanken al minimaal 2 keer per week, met de PIH zal dat rond de 3-4 zijn. Oude brandstof? No-way dus.

Geplaatst: 14.01.2014 - 09:13
door IV39
Het is ook zo dat als je de tank te leeg rijdt, je niet meer goed kunt voorverwarmen omdat dan minimaal 2 streepjes brandstof wordt gevraagd ;).

Ik ging gisterenavond tanken en het tankpistool sloeg af terwijl ik er daarna nog vijf liter in kon stoppen. Dat gebeurde me de vorige keer ook al. De auto stond licht naar links geheld, dus de goed kant op. Bij mijn vorige auto was vol = vol.
Ervaren jullie dit ook zo?

Geplaatst: 14.01.2014 - 09:45
door knakworst
Ik denk dat als de brandstof op is, en je een volle accu hebt, je toch niet verder kunt rijden (ik ga het niet uittesten). Maar wat mij opvalt als ik de auto "start" en op pure zet, de motor toch een halve seconde aanslaat. Volgens mij puur als test om te kijken of hij het doet.

Verder valt mij op dat als de tank redelijk leeg is, pre-conditioning niet werkt. Bij pre-conditioning op diesel kan ik begrijpen. Alleen, als de auto aan de laadpaal staat, wil hij ook niet pre-conditionen. Dat lijkt mij onnodig. Hopen dat het in een volgende software-update opgelost kan worden.

Geplaatst: 14.01.2014 - 09:52
door Poni
Eens, en ik vind het ook wel apart dat de preconditioning al niet meer gaat als je nog een actieradius van 100km hebt op diesel.
Zo´n slokop is dat kacheltje nou ookweer niet.

Geplaatst: 14.01.2014 - 10:35
door diesel01
Mijn vroegere standkachel deed het ook niet als er een restje diesel in zat.
Mijn vrouw had vaak de neiging om de tank bijna leeg te rijden waarna ze wel gewoon de standkachel progammeerde, een bevroren auto was dan het resultaat s'morgens. :lol:
Stel dat preconditioning wel instart met het laatste restje diesel dan zou de strekking van het verhaal geweest zijn, apart dat Volvo daar geen restrictie heeft ingebouwd.

Geplaatst: 14.01.2014 - 11:37
door fluz
Superfunky schreef: Zeker bij een PiH die eens in de 5.000 km eens gaat tanken,....
Dat gaat jouw nooit lukken!
Jij moet eerder oppassen dat je ionen in de batterij niet te stoffig worden, zodat ze niet meer willen geleiden.....

Geplaatst: 14.01.2014 - 11:45
door Superfunky
fluz schreef:
Superfunky schreef: Zeker bij een PiH die eens in de 5.000 km eens gaat tanken,....
Dat gaat jouw nooit lukken!
Jij moet eerder oppassen dat je ionen in de batterij niet te stoffig worden, zodat ze niet meer willen geleiden.....
Dat zou wel eens kunnen kloppen! Hoewel, ik denk dat ik door de week op en neer naar kantoor wel 90% elektrisch ga redden, maar als ik zie wat voor een bommetje het aan het worden is, vermoed ik dat ik 'm toch wel erg vaak in het weekend ga pakken en dan is die tank zo leeg!

Oh ja, laatste nieuws: er lijkt volgende week vrijdag geleverd te gaan worden!!

Geplaatst: 14.01.2014 - 12:27
door Fredhead
v60pih schreef:Ah, ik moet er dus ook nog een oil catch can op laten zetten.
Zonde van je geld, die vangt alleen maar oliedampen op

Geplaatst: 14.01.2014 - 12:52
door Poni
superfunky schreef:Dat zou wel eens kunnen kloppen! Hoewel, ik denk dat ik door de week op en neer naar kantoor wel 90% elektrisch ga redden, maar als ik zie wat voor een bommetje het aan het worden is, vermoed ik dat ik 'm toch wel erg vaak in het weekend ga pakken en dan is die tank zo leeg!
Ik neem hieruit mee dat je nu toch een soort "liefde" voor de Volvo aan het ontwikkelen bent.
Ik dacht eigenlijk dat je je min of meer gedwongen voelde door de fiscale maatregeln om hem te kopen :D

Geplaatst: 14.01.2014 - 12:54
door Poni
diesel01 schreef:Mijn vroegere standkachel deed het ook niet als er een restje diesel in zat.
Mijn vrouw had vaak de neiging om de tank bijna leeg te rijden waarna ze wel gewoon de standkachel progammeerde, een bevroren auto was dan het resultaat s'morgens. :lol:
Stel dat preconditioning wel instart met het laatste restje diesel dan zou de strekking van het verhaal geweest zijn, apart dat Volvo daar geen restrictie heeft ingebouwd.
Ik ben het daar helemaal mee eens, maar het restje waar we bij de PIH over spreken is ca een kwart van de tankinhoud. Daar zit hem de kneep.

Niettemin vind ik het geen echt groot probleem, als je er maar rekening mee houdt.

Geplaatst: 14.01.2014 - 13:08
door Superfunky
Poni schreef:
superfunky schreef:Dat zou wel eens kunnen kloppen! Hoewel, ik denk dat ik door de week op en neer naar kantoor wel 90% elektrisch ga redden, maar als ik zie wat voor een bommetje het aan het worden is, vermoed ik dat ik 'm toch wel erg vaak in het weekend ga pakken en dan is die tank zo leeg!
Ik neem hieruit mee dat je nu toch een soort "liefde" voor de Volvo aan het ontwikkelen bent.
Ik dacht eigenlijk dat je je min of meer gedwongen voelde door de fiscale maatregeln om hem te kopen :D
mwah, ik moet zeggen, nu de onderdelen binnen komen en ik langzaam een beter beeld krijg hoe de auto gaat worden, krijg ik er meer zin in. Het zal in ieder geval geen straf zijn , maar "liefde", nee dat zal wel niet hoor! :) :) Of krijg ik er iets met 14 cm stiletto's bij??

Geplaatst: 14.01.2014 - 13:13
door Poni
Even in de optielijst bladeren.....
Als het daar niet staat kan je ook nog even bij accessoires kijken..

Geplaatst: 14.01.2014 - 13:24
door berghoven
Zojuist ook niet opgelet en net op tijd 46,5 liter erin gegooid... ::oops:
Elektrisch was ook opperdepop, dus was voor het eerst blij met POI met tankstations....

Voor de freaks en de wachtenden (of gewoon iedereen die nooit z'n tank leeg zal rijden): Je krijgt een pop-up melding onderin je hoofdteller, een permanent geel tankje in de hoofdteller, én uiteindelijk i.p.v. de witte tankverdeling links een veranderend onderste streepje in rood... Uitgesloten dus dat je die signalen niet meekrijgt... haha!

Geplaatst: 14.01.2014 - 13:26
door jp-v60
ik heb hem ook de eerste keer per ongeluk leeggereden en kon elektrisch verder, werd wel erg koud in de auto ( standkachel deed het natuurlijk ook niet meer )

Geplaatst: 14.01.2014 - 13:28
door fluz
Superfunky schreef:
Oh ja, laatste nieuws: er lijkt volgende week vrijdag geleverd te gaan worden!!
Ok, dan is hij in NL, dan nog keuren en op t kenteken zitten wachten .....

Dan heb je nog net voldoende tijd om m te wassen voor t diner

Geplaatst: 14.01.2014 - 13:31
door Superfunky
fluz schreef:
Superfunky schreef:
Oh ja, laatste nieuws: er lijkt volgende week vrijdag geleverd te gaan worden!!
Ok, dan is hij in NL, dan nog keuren en op t kenteken zitten wachten .....

Dan heb je nog net voldoende tijd om m te wassen voor t diner
Als het zo gemakkelijk was! Auto is na de RDW nog 3 weken onderweg voordat ik erin kan rijden! Maar je hebt gelijk, wassen lukt voor het diner gaat lukken!

Geplaatst: 14.01.2014 - 14:46
door jp-v60
Mag je dan niet eventueel elke dag wat rondjes rijden op het terrein van de RDW

Geplaatst: 14.01.2014 - 16:06
door Superfunky
jp-v60 schreef:Mag je dan niet eventueel elke dag wat rondjes rijden op het terrein van de RDW
Nee, niet bij de RDW. Moet naar de inbouwer, dan naar de ramen tinter, dan naar de spuiter, dan naar een dealer, dan naar de tuner, dan naar de ventieldopjes leverancier...... en dan, dan, is 'tie eindelijk af!!!