Dat de dealers geen ervaring hebben, heb ik natuurlijk geen boodschap aan. Ik koop een (aantal) auto('s) en ga er vanuit dat de officieel erkende dealers hier alles vanaf weten. Stukje service.....
De range van de accu is goed. Na voorverwarming kan ik in Pure zo'n 40 tot 43 km rijden met een snelheid van 95 km/u.
Bij het niet voorverwarmen is de range minder, een kilometer of 30.
Of het driehoekje snel naar beneden valt weet ik niet, daar heb ik nog niet op gelet.
Wie heeft op de V60 PIH al een software update gehad?
- RoaldH
- 6th Gear member
Ben het eens met wat je zegt. In de periode Januari 2013 - September 2013, hadden nog niet alle dealers de PIH training gehad. Nu mag je die kennis wel verwachten idd. Je accu lijkt een normale capaciteit te hebben. Het lijkt mij meer en meer te liggen aan de geïnstalleerde software (icm juiste kalibratie).DanielV schreef: Dat de dealers geen ervaring hebben, heb ik natuurlijk geen boodschap aan. Ik koop een (aantal) auto('s) en ga er vanuit dat de officieel erkende dealers hier alles vanaf weten. Stukje service.....
De range van de accu is goed. Na voorverwarming kan ik in Pure zo'n 40 tot 43 km rijden met een snelheid van 95 km/u.
Bij het niet voorverwarmen is de range minder, een kilometer of 30.
Of het driehoekje snel naar beneden valt weet ik niet, daar heb ik nog niet op gelet.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- Starter
Goedemiddag, even voorstellen,
Al enige tijd volg ik met belangstelling dit Forum, zelf al jaren volvorijder nu V70r (na 240 en 940), en sinds kort (9-2013) een D6 (als opvolger van een V70) erbij waar mijn echtgenote in rijdt.
Het probleem wleke beschreven is trad bij onze auto ook op, niet op electa willen rijden, even contact uit en alles leek weer in orde. Op een gegeven moment electrisch weggereden van huis, iets gas geven en de diesel aan, hierna bij vaart minderen melding dat de auto gestopt moets worden en electra niet meer beschikbaar was, na stoppen motor uit en opnieuw gestart (iets ander geluid bij starten door de hulpstartmotor) probleem weer even over. Later weer meldingen pure (en safe) niet beschikbaar door tijdelijke beperkingen in hybridesysteem. Uiteindelijk is ISG Integrated Starter Generator vervangen en zijn deze meldingen uitgebleven.
Dus buiten het regenereren van roetfilter en de verwarmings isues kan de ISG ook voor onvoorspelbaare meldinegen zorgen...
Al enige tijd volg ik met belangstelling dit Forum, zelf al jaren volvorijder nu V70r (na 240 en 940), en sinds kort (9-2013) een D6 (als opvolger van een V70) erbij waar mijn echtgenote in rijdt.
Het probleem wleke beschreven is trad bij onze auto ook op, niet op electa willen rijden, even contact uit en alles leek weer in orde. Op een gegeven moment electrisch weggereden van huis, iets gas geven en de diesel aan, hierna bij vaart minderen melding dat de auto gestopt moets worden en electra niet meer beschikbaar was, na stoppen motor uit en opnieuw gestart (iets ander geluid bij starten door de hulpstartmotor) probleem weer even over. Later weer meldingen pure (en safe) niet beschikbaar door tijdelijke beperkingen in hybridesysteem. Uiteindelijk is ISG Integrated Starter Generator vervangen en zijn deze meldingen uitgebleven.
Dus buiten het regenereren van roetfilter en de verwarmings isues kan de ISG ook voor onvoorspelbaare meldinegen zorgen...
- RoaldH
- 6th Gear member
Er was destijds een recall voor de riem van de ISG (MY2013). RichieB kan uit eigen ervaring bevestigen dat de D5 gewoon blijft lopen na problemen met de ISG en/of de riem. Hopelijk is die riem niet de zwakke schakel in het ontwerp.GRV70r schreef: Goedemiddag, even voorstellen,
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
-
- 5th Gear member
Nu ik dit zo lees over die staafbalkjes op My Car en de verbruiksmonitor: Heb alleen onderin staafjes van het brandstof verbruik. Nooit gehad van elektra verbruik.
Wie heeft een foto van hoe het er uit kan zien?
- Voorverwarmen direct inschakelen met de knop op de afstandsbediening (die met dat lampje erin) werk niet.
- auto wil na lange stop niet elektrisch rijden, na een paar km komt er een ruk in de aandrijving en springt de diesel aan. Stop je tussendoor niet, dan blijft dit zo. Na stop alles wel oke.
- brandstof verbruik is wel goed. dikwijls ruim 1 op 20 bij 80 km/u. Bij 120 km/u is het ongeveer tussen de 1 op 15 en 1 op 16,5. Dat valt me niet tegen.
Wie heeft een foto van hoe het er uit kan zien?
- Voorverwarmen direct inschakelen met de knop op de afstandsbediening (die met dat lampje erin) werk niet.
- auto wil na lange stop niet elektrisch rijden, na een paar km komt er een ruk in de aandrijving en springt de diesel aan. Stop je tussendoor niet, dan blijft dit zo. Na stop alles wel oke.
- brandstof verbruik is wel goed. dikwijls ruim 1 op 20 bij 80 km/u. Bij 120 km/u is het ongeveer tussen de 1 op 15 en 1 op 16,5. Dat valt me niet tegen.
- Montalbano
- 3rd Gear member
@Vaudi, zo ziet het eruit met elektra verbruik (in dit geval zonder brandstof verbruik, maar die staan normaal dus aan de bovenkant):

- Voor wat betreft voorverwarmen via afstandbediening: Heb je Hybrid Technologyline of de losse optie om dat te doen?
- Dat euvel met 'flinke ruk' in aandrijving en dat de accu dan niet meer meedoet heb ik tot heden 1x gehad tijdens lange rit. Na stop-start is het weer goed.

- Voor wat betreft voorverwarmen via afstandbediening: Heb je Hybrid Technologyline of de losse optie om dat te doen?
- Dat euvel met 'flinke ruk' in aandrijving en dat de accu dan niet meer meedoet heb ik tot heden 1x gehad tijdens lange rit. Na stop-start is het weer goed.
V60 D6 my2014 - V60 T4 R-design my2018 -- XC40 P8 (in bestelling)
-
- 5th Gear member
@Montalbano
Dank voor de foto. Nee dit beeld herken ik niet. Bij mij ontbreekt het vierkantje met elektriciteit. Tevens nooit balkjes gezien boven de streep.
Ik heb geen Hybrid Technoloy pakketje erop. Dus moet het in de auto zelf uitlezen. De reis en tijds aanduiding incl. reisafstand komt wel overeen.
In de menu's kan ik verder geen instelling meer vinden dat hier mee van doen heeft.
Ik heb hem ook niet op automatische reset staan.
Trouwens: Mooi schermpje, dat zeker!
Dank voor de foto. Nee dit beeld herken ik niet. Bij mij ontbreekt het vierkantje met elektriciteit. Tevens nooit balkjes gezien boven de streep.
Ik heb geen Hybrid Technoloy pakketje erop. Dus moet het in de auto zelf uitlezen. De reis en tijds aanduiding incl. reisafstand komt wel overeen.
In de menu's kan ik verder geen instelling meer vinden dat hier mee van doen heeft.
Ik heb hem ook niet op automatische reset staan.
Trouwens: Mooi schermpje, dat zeker!
-
- 2nd Gear member
Het hierboven geplaatste scherm had ik na de update van vorige week.Montalbano schreef: @Vaudi, zo ziet het eruit met elektra verbruik (in dit geval zonder brandstof verbruik, maar die staan normaal dus aan de bovenkant):
![]()
Nadat ik de auto op kantoor geparkeerd had en na een aantal minuten mijn weg weer wilde vervolgen, schetste onderstaand scherm mijn verbazing...

Donderdag langs de dealer voor (wederom) een update..
Daarnaast werkt de preconditioning nu goed en wordt het tijdstip van preconditioning goed weergegeven op de app. Enige minpuntje is het annuleren / wijzigen van preconditioning / tijdstip, dat werkt niet naar behoren.
Laatst gewijzigd door DanielV op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Montalbano
- 3rd Gear member
De preconditioning werkt zonder het Hybrid Tech pakket (of de losse optie) niet vanaf de afstandbediening en ook niet zonder aangesloten laadkabel. Dat kan je wel nog achteraf laten doorvoeren door de dealer, die moet dan een tweetal software updates doorvoeren, is bij mij ook gebeurd. Kost waarschijnlijk wel wat. Maar dan kun je dus wel de preconditioning aanzetten met de afstandbediening en ook zonder aangesloten laadkabel. Is wel erg prettig hoor, met deze temperaturen de preconditioning van achter het keukenraam aan kunnen zetten.vaudi schreef: @Montalbano
- Montalbano
- 3rd Gear member
vaudi schreef: @Montalbano
Ik heb in het begin ook een periode gehad dat ik dat niet zag, dus dat ik alleen het brandstof gedeelte in beeld had zoals op DanielV's foto.DanielV schreef:Het hierboven geplaatste scherm had ik na de update van vorige week.
Nadat ik de auto op kantoor geparkeerd had en na een aantal minuten mijn weg weer wilde vervolgen, schetste onderstaand scherm mijn verbazing...
"Ineens" was het er weer en daarna niet meer weggeweest. Auto is niet geupdate oid. Ik zou haast denken dat het iets te maken heeft met een verborgen menu-functie of knopje die de weergave aanpast en die ik dan per toeval weer heb terug getoverd.
- Montalbano
- 3rd Gear member
*Ping*: er schiet me ineens iets te binnen. Het Sensus scherm is gekoppeld aan de thema's, probeer het thema eens op Hybrid te zetten als dat nu niet zo is?
-
- 2nd Gear member
Ik zal het zo even proberen. Het lijkt me sterk, ik heb altijd met het 'Power' thema gereden, ook toen ik bij de dealer weg reed. Anyhow, bij Volvo weet je het maar nooit......Montalbano schreef: *Ping*: er schiet me ineens iets te binnen. Het Sensus scherm is gekoppeld aan de thema's, probeer het thema eens op Hybrid te zetten als dat nu niet zo is?

In geen van de mappen / menu's zit een functie om dit aan te passen...Montalbano schreef:vaudi schreef: @Montalbano
Dank voor de foto. Nee dit beeld herken ik niet. Bij mij ontbreekt het vierkantje met elektriciteit. Tevens nooit balkjes gezien boven de streep.Ik heb in het begin ook een periode gehad dat ik dat niet zag, dus dat ik alleen het brandstof gedeelte in beeld had zoals op DanielV's foto.DanielV schreef:Het hierboven geplaatste scherm had ik na de update van vorige week.
"Ineens" was het er weer en daarna niet meer weggeweest. Auto is niet geupdate oid. Ik zou haast denken dat het iets te maken heeft met een verborgen menu-functie of knopje die de weergave aanpast en die ik dan per toeval weer heb terug getoverd.
- Montalbano
- 3rd Gear member
Jammer, dacht echt dat ik een eurekaatje te pakken hadDanielV schreef: Update; Het maakt niet uit welk thema er is geselecteerd, de weergave in Sensus blijft hetzelfde. Enkel het 'teller-gedeelte' wijzigt.

Ik ga straks toch ook nog eens even zitten pielen en knopjes drukken.
- Montalbano
- 3rd Gear member
En heel misschien (je weet het immers nooit...) kan het nog te maken hebben met de weergave instelling op "km/l" vs "l/100km"... Misschien hebben ze maar voor 1 van de 2 (ik heb hem op l/100km staan) de grafiekjes voor elektraverbruik gemaakt...
Edit1: ik weet het bijna zeker denk ik
Edit2: maar dat wist ik met die thema's ook dus ja... Maar het moet iets dufs als dit zijn.

Edit2: maar dat wist ik met die thema's ook dus ja... Maar het moet iets dufs als dit zijn.
Laatst gewijzigd door Montalbano op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Montalbano, doe je goed! Daar was ik zelfs als sw freak niet opgekomen 

-
- 2nd Gear member
Dat was dus het Eureka momentje! Thanks Montalbano!Montalbano schreef: En heel misschien (je weet het immers nooit...) kan het nog te maken hebben met de weergave instelling op "km/l" vs "l/100km"... Misschien hebben ze maar voor 1 van de 2 (ik heb hem op l/100km staan) de grafiekjes voor elektraverbruik gemaakt...

Vooralsnog ga ik (na overleg met de dealer) donderdag weer een update laten uitvoeren, het lijkt mij (en de dealer) namelijk dat hier geen verschil in hoort te zitten?
Laatst gewijzigd door DanielV op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- Montalbano
- 3rd Gear member
Mooi zo! Problem solved (enigszins, want het blijft duf).
Normaal gesproken heb ik bij software-updates altijd zoiets van "If it ain't broke don't fix it" maar in het geval van de PIH denk ik dat vooralsnog iedere update wel op enig vlak verbetering brengt.
Normaal gesproken heb ik bij software-updates altijd zoiets van "If it ain't broke don't fix it" maar in het geval van de PIH denk ik dat vooralsnog iedere update wel op enig vlak verbetering brengt.
- Montalbano
- 3rd Gear member
Haha, dank. Is wel een beetje mijn dingetje, dit soort dingen uitzoeken. Kwestie van onmogelijkheden uitsluiten, feiten bekijken en conclusies trekken.rsnhakan schreef: Montalbano, doe je goed! Daar was ik zelfs als sw freak niet opgekomen![]()
-
- 2nd Gear member
Wij hebben hier ook alle settings vergeleken, deze hadden we nog even over het hoofd gezien. Het is leuk dat je af en toe wat meer weet dan de dealer, maar ik heb liever dat de dealer wat meer weet dan ik haha! Benieuwd of het na de update van donderdag ook kan in de setting "km/l", welke ik fijner vind dan de "l/100km".Montalbano schreef: Mooi zo! Problem solved (enigszins, want het blijft duf).