Pagina 2 van 12

Re: Accu probleem

Geplaatst: 28.01.2014 - 20:26
door vaudi
@Gio013
Je hebt dus de V60 PIH nog nooit kunnen gebruiken. Hoeveel dagen heb je nu extra moeten wachten?

Re: Accu probleem

Geplaatst: 29.01.2014 - 16:12
door Johan2631
Goed nieuws,

Ik heb hem weer terug, volgens de dealer hebben ze hem uitgelezen en op het moment dat de storingen begonnen zat er nog maar 3,7V in de accu. Hierdoor werden software matig steeds meer 'stroomvreters' uitgeschakeld. Door een fout in de software werd de 12V accu niet bijgeladen en daarom dus het probleem. Ze gaan ook een brief naar de ANWB Wegenwacht sturen wat deze moet doen in dit soort gevallen, want door bepaalde dingen die de wegenwacht had gedaan was het probleem alleen maar verergert.

Ze hebben de software geupdate en volgens hun is het probleem verholpen. Daarnaast gaan ze kijken of er niet bij meer mensen bij voorbaat al een update gedaan moet worden. Ik heb alvast een afspraak gemaakt voor de andere 3 PIH's van ons bedrijf

Re: Accu probleem

Geplaatst: 29.01.2014 - 18:25
door Poni
Ah kijk, daar heb je iets aan en goed dat ze actie richting WW nemen. Deze worden immers te pas en te on pas door Volvo Assistance ingeschakeld.

WEER !!!!!

Geplaatst: 01.02.2014 - 10:33
door Johan2631
Vanmorgen wilde ik naar mijn werk gaan en weer de foutmelding in mijn display "Storing hybr.systeem" Service spoed & "Fout accu opladen" Service spoed.

Gelijk maar VOC gebeld en de auto weg laten slepen. Begin zo langzamerhand toch wel mijn twijfels te krijgen over de kwaliteit van de PIH.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 01.02.2014 - 10:45
door rsnhakan
Heb je de meest recente software update al gehad?

Re: Accu probleem

Geplaatst: 01.02.2014 - 12:54
door vaudi
@Johan,
Dat is balen. en de andere 2 PIH"s draaien tot nu toe zonder problemen?

Re: Accu probleem

Geplaatst: 01.02.2014 - 13:16
door RoaldH
@Johan: laat de dealer ff kijken naar de magneetklep(pen) van het laadcircuit tussen de 400v batterij en 12v accu. Een van de forumleden had ook dit probleem en had bij vervanging van dit onderdeel geen probleem meer.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 01.02.2014 - 14:01
door Johan2631
@rnshakan, ze zeggen dat ik de nieuwste software heb

@vaudi, de andere 3 rijden zonder problemen gelukkig

@roaldh, bedankt voor de tip

Re: Accu probleem

Geplaatst: 01.02.2014 - 14:52
door vaudi
@Johan,
Hou moed, het zijn niet van die lastige "franse kwalen items" Natuurlijk betreft het nieuwe techniek. Maar bij Volvo heeft men een goed aftersales systeem dat op Europees niveau er alles aan doet om
kwalen en afwijkingen te tekkelen.
Als ze maar zorgen dat na de garantie van 2 jaar de problemen eruit zijn en ons dan niet laat vallen en alle kosten na de klant schuift.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 01.02.2014 - 16:04
door Johan2631
vaudi schreef: @Johan,
Hou moed, het zijn niet van die lastige "franse kwalen items" Natuurlijk betreft het brand nieuwe techniek. Maar bij Volvo heeft men een goed aftersales systeem dat op Europees niveau er alles aan doet om
kwalen en afwijkingen te tekkelen.
Als ze maar zorgen dat na de garantie van 2 jaar de problemen eruit zijn en ons dan niet laat vallen en alle kosten na de klant schuift.
Nieuwe techniek ok maar laat die 'brand' maar zitten ;-)

Re: Accu probleem

Geplaatst: 01.02.2014 - 17:49
door vaudi
Johan2631 schreef:
Nieuwe techniek ok maar laat die 'brand' maar zitten ;-)
Ik heb die brand direct gewist. Dat lijkt me toch beter zo, zie mijn topic.

Toch zeer geruststellend dat er best veel PIH's rondrijden met meer dan 20k km die nog nooit 1 probleem hebben gehad.
Dat geeft vertrouwen in de techniek, maar ook dat de basis zeer goed is doordacht.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 01.02.2014 - 20:26
door Poni
Bij mij werd deze melding veroorzaakt door een vermeend te laag niveau van de koelvloeistof voor het accupakket.
Bleek vals, was niets aan de hand.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 02.02.2014 - 11:10
door RoaldH
Blijkbaar is het pechspook niet klaar met mij. 1u na de start van het laden een foutmelding op de iPhone dat het laden is onderbroken. De inschakelautomaat in de stoppenkast was uitgegaan. Dus vanochtend aangezet. Blijft de auto een rood lampje geven. Kabel loskoppelen en aansluiten, auto van het slot en weer erop heeft geen zin. Ook contact aan en uit ook niet. Morgen maar langs de dealer...

Re: Accu probleem

Geplaatst: 02.02.2014 - 11:30
door IkeV70
vaudi schreef: Toch zeer geruststellend dat er best veel PIH's rondrijden met meer dan 20k km die nog nooit 1 probleem hebben gehad.
Dat geeft vertrouwen in de techniek, maar ook dat de basis zeer goed is doordacht.
Idd,
Ik heb er nu ruim 12000 km opzitten in een maand of 3. Nog geen enkel probleem gehad.
(behalve dan ontvangst van de DAB+, maar dat is niet bepaald een essentieel probleem)

Re: Accu probleem

Geplaatst: 02.02.2014 - 12:49
door vaudi
RoaldH schreef: Blijkbaar is het pechspook niet klaar met mij. 1u na de start van het laden een foutmelding op de iPhone dat het laden is onderbroken. De inschakelautomaat in de stoppenkast was uitgegaan. Dus vanochtend aangezet. Blijft de auto een rood lampje geven. Kabel loskoppelen en aansluiten, auto van het slot en weer erop heeft geen zin. Ook contact aan en uit ook niet. Morgen maar langs de dealer...
Normaal hoor je eerst de stekker uit de auto te halen en daarna pas de voedings kant van het laadsysteem. (iig bij de bijgeleverde Mennekes oplossing)
Door het uitvallen van de voeding (installatie automaat) is niet aan die volgorde voldaan. Dus is een foutmelding niet vreemd.

Wel vreemd en lastig is dat de auto niet is te resetten door aan / uit. En om nu zelf een accu pool los te moeten halen voor een nog diepere reset is ook in de garantie periode niet aan te raden. Dat maakt het zoeken door de dealer alleen maar lastiger.
Ook een hernieuwde laadpoging met wel de juiste kabelsignalen zou voor een reset moeten zorgen.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 02.02.2014 - 14:29
door IkeV70
vaudi schreef: Normaal hoor je eerst de stekker uit de auto te halen en daarna pas de voedings kant van het laadsysteem. (iig bij de bijgeleverde Mennekes oplossing)
Door het uitvallen van de voeding (installatie automaat) is niet aan die volgorde voldaan. Dus is een foutmelding niet vreemd.
Ik dacht juist andersom, anders loop je met een losse stekker op spanning. Als laatste het laadstation aansluiten, als eerste het laadsttation losmaken.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 02.02.2014 - 14:40
door RichieB
Zowel met mode 2 als 3 laden staat er pas spanning op de laadpinnen als de de laagspanning regelpinnen de auto detecteren, en de laadcyclus wordt gestart. Het zou erg onveilig worden als de laadpinnen continue onder spanning stonden.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 02.02.2014 - 15:45
door IkeV70
RichieB schreef: Zowel met mode 2 als 3 laden staat er pas spanning op de laadpinnen als de de laagspanning regelpinnen de auto detecteren, en de laadcyclus wordt gestart. Het zou erg onveilig worden als de laadpinnen continue onder spanning stonden.
Ja, maar toch staat er in de instructies van laadpalen volgens mij altijd:
Aansluiten: Eerst de auto, dan de laadpaal,
Afkoppelen: Eerst de laadpaal, dan de auto.
Waarschijnlijk voor het geval dat de automatische beveiliging een keer faalt.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 02.02.2014 - 16:09
door RichieB
Als die beveiliging faalt laadt de auto helemaal niet. Fail safe dus. Als de paal de auto niet ziet staat er geen spanning op de kabel. Punt. Je kan zelf het relais horen omklappen als je de kabel uit de paal en/of auto trekt.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 02.02.2014 - 17:39
door RoaldH
vaudi schreef: Normaal hoor je eerst de stekker uit de auto te halen en daarna pas de voedings kant van het laadsysteem. (iig bij de bijgeleverde Mennekes oplossing)
Door het uitvallen van de voeding (installatie automaat) is niet aan die volgorde voldaan. Dus is een foutmelding niet vreemd.

Wel vreemd en lastig is dat de auto niet is te resetten door aan / uit. En om nu zelf een accu pool los te moeten halen voor een nog diepere reset is ook in de garantie periode niet aan te raden. Dat maakt het zoeken door de dealer alleen maar lastiger.
Ook een hernieuwde laadpoging met wel de juiste kabelsignalen zou voor een reset moeten zorgen.
Update: vanmiddag een stukje gereden (accu leeg bij thuiskomst). Kabel aangesloten en zie het blauwe lampje. Dus geef via VOC de opdracht om het laden te starten. Het lampje blijft lang geel. Relais hoor je zoals normaal. De melding, kan geen contact maken op VOC. Dan knippert lampje weer rood...