Inderdaad, je auto is er qua (EV) prestaties duidelijk op achteruit gegaan.
Dat is dus een klacht waar naar omgekeken moet worden.
Overzicht beschikbare software updates
- Superfunky
- 5th Gear member
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24
Maar heb ik jou niet ergens zien opschrijven dat je 50km elektrisch haalde? Misschien ontbrak bij jouw accu de safety marge wel.Jaromir schreef: Naja, ik vraag me af in hoeverre dit legaal is...
Je mag toch ook geen 200pk auto verkopen, bij elke beurt een beetje meer knijpen omdat minder pk beter zou zijn voor de motor. Dan valt het onder misleiding...
Dit is bij mij niet een klein beetje, maar 20% minder accu ter beschikking...
- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
Zelfs al een keer 52km puur electrisch gehaald 
Meestal zo tussen 45-50km
Ben sinds de update niet meer boven de 40km uitgekomen en heb em al 5x leeggereden

Meestal zo tussen 45-50km
Ben sinds de update niet meer boven de 40km uitgekomen en heb em al 5x leeggereden
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
Ook exact dezelfde wekelijkse route's gereden waar ik normaal veel meer electrisch kon halen....
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
- Superfunky
- 5th Gear member
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24
45-50??? Da's veel. En wat zegt on-call dan? Hoeveel kwh gebruik je en hoeveel gegenereerd?
-
- 4th Gear member
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46
En dan is het deze week ook nog eens warmer weer waardoor je eigenlijk nog meer zou verwachten.Jaromir schreef: Ook exact dezelfde wekelijkse route's gereden waar ik normaal veel meer electrisch kon halen....
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
Zojuist gecontroleerd, een volle accu kost me 2KW minder...
Over 2 weken een nieuwe afspraak gemaakt...
Over 2 weken een nieuwe afspraak gemaakt...
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 19.07.2013 - 05:30
He das interessant, hoeveel kWh ben je nu dan kwijt voor een volle lading? Want ik krijg er tot nu toe ook onmogelijk meer uit dan 40 km, wat ik ook doe, waar ik ook rij.Jaromir schreef: Zojuist gecontroleerd, een volle accu kost me 2KW minder...
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
Heb inmiddels ook 1e beurt gehad, boel software geupdate.
Wat meteen opvalt:
- hij lijkt iets later te remmen
- de diesel schakelt pas veel later bij. waar ik normaal de diesel aan kreeg blijft hij nu zo lijkt het langer op de accu rijden. Je moet dus echt meer gas intrappen om de diesel aan te krijgen
Wat meteen opvalt:
- hij lijkt iets later te remmen
- de diesel schakelt pas veel later bij. waar ik normaal de diesel aan kreeg blijft hij nu zo lijkt het langer op de accu rijden. Je moet dus echt meer gas intrappen om de diesel aan te krijgen
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 13.01.2014 - 08:44
Eergisteren de update gehad. Geen merkbaar verschil in actieradius op accu, wel lijken idd de schijfremmen wat later in actie te komen, meer regenereren van remenergie dus. Waarom geeft Volvo zelf niet wat meer informatie over deze updates? Ook de dealer kon mij weinig meer vertellen dan dat het met de accu's te maken heeft. Tsja...
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Vergeet niet dat jij als ervaringsdeskundige al meer van de auto weet dan de dealer.bluespider schreef: …. Ook de dealer kon mij weinig meer vertellen dan dat het met de accu's te maken heeft. Tsja...
Ze moeten er in het algemeen nog helemaal inkomen. Van veel details zijn ze in mijn opzicht onvoldoende op de hoogte.
Dan zal de dealer ook nog de monteur in dienst moeten hebben die het Hybride gebeuren helemaal top vind. Alleen dan tref je de
juiste competenties aan om je probleem te fixen.
Gelukkig heb ik wel een dealer die een dergelijke technicus in huis heeft. Maar voor een "traditionele" monteur / receptionist gaat deze techniek te ver.
Laatst gewijzigd door vaudi op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41009
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
De échte monteurs zitten het liefst tot aan hun ellebogen onder de olie met een steeksleutel of doppenratel in hun hand.
Er zal een nieuwe generatie monteurs moeten komen die meer ITer dan sleutelaar is.
Er zal een nieuwe generatie monteurs moeten komen die meer ITer dan sleutelaar is.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41009
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Zeker, en je ziet in de nieuwere dealerbedrijven dat de inrichting ook die kant op gaat.
Nog niet elke dealer kan/wil investeren maar uiteindelijk zul je, een 'vuile' en een 'schone' garage krijgen.
Nog niet elke dealer kan/wil investeren maar uiteindelijk zul je, een 'vuile' en een 'schone' garage krijgen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- jp-v60
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10
Ik ben zelf techneut en het zal een goede monteur niet uitmaken of die zwart van de olie is of eelt van het toetsenbord krijgt.Ben schreef: Zeker, en je ziet in de nieuwere dealerbedrijven dat de inrichting ook die kant op gaat.
Nog niet elke dealer kan/wil investeren maar uiteindelijk zul je, een 'vuile' en een 'schone' garage krijgen.
Een probleem moet die zien als uitdaging en daar een oplossing voor vinden en een goede monteur haalt zijn bevrediging uit het feit dat hij het opgelost heeft
- Marelli
- 3rd Gear member
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 15.01.2006 - 13:26
- Locatie: Noord Veluwe
even terug naar het topic: is er ergens een lijst te vinden van alle software updates voor de PIH?
wel zo handig denk ik om te zien of het probleem wat je hebt al door een update is getackeld
wel zo handig denk ik om te zien of het probleem wat je hebt al door een update is getackeld
V60 PIH (2013)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 09.02.2013 - 15:15
updates bij 10000km controle
iem software 31394198 upgrade
igm software 31394196 upgrade
software regeleenheid 31282065 DABM upgraden
software regeleenheid 30782984 SOD upgraden
was voor hybride niet leegtrekken accu bij uitgesteld laden
voor dab+ storing/ruis
voor blis bij vorst mogelijk foutmelding
er was geen ecu upgrade
verder in principe geen probleem indien je zou tunen, monteur wil het tzt alleen weten ivm apk afmelden, hoe om te gaan met foutcodes/ formeel zegt de dealer dat het niet mag, maar zal niet snel tot garantieproblemen leiden.
indien je met rica met de softloader origineel terugzet en foutcodes wist, inderdaad door dealer niets te zien
verder kunnen ze in de computer niet uitlezen hoeveel km er op brandstof of elektriciteit is gereden, een hele tijd geprobeerd
in totaal 1,5 uur aan de computer
iem software 31394198 upgrade
igm software 31394196 upgrade
software regeleenheid 31282065 DABM upgraden
software regeleenheid 30782984 SOD upgraden
was voor hybride niet leegtrekken accu bij uitgesteld laden
voor dab+ storing/ruis
voor blis bij vorst mogelijk foutmelding
er was geen ecu upgrade
verder in principe geen probleem indien je zou tunen, monteur wil het tzt alleen weten ivm apk afmelden, hoe om te gaan met foutcodes/ formeel zegt de dealer dat het niet mag, maar zal niet snel tot garantieproblemen leiden.
indien je met rica met de softloader origineel terugzet en foutcodes wist, inderdaad door dealer niets te zien
verder kunnen ze in de computer niet uitlezen hoeveel km er op brandstof of elektriciteit is gereden, een hele tijd geprobeerd
in totaal 1,5 uur aan de computer
V60 D6 MY14 Rood
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 09.02.2013 - 15:15
http://volvopartslisle.com/assembly/?assembly=77006514
website gevonden als je de specifieke ordernummers in toets, weet je weer iets meer, maar ook nog vele andere upgrades
website gevonden als je de specifieke ordernummers in toets, weet je weer iets meer, maar ook nog vele andere upgrades
V60 D6 MY14 Rood
- Bluemagics
- 4th Gear member
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 14.01.2013 - 15:14
- Locatie: Den Haag
Een beetje offtpic, maar is een 10.000Km controle nodig? Zit al op op 15.000km namelijk.
2013 : Volvo V60 PIH - Crystal White