Pagina 2 van 10
Re: Het grote volvo v60 PIH problemen topic
Geplaatst: 28.02.2014 - 21:07
door Poni
Vandaag weer even bij de garage geweest. Gezien de problemen met de locatiebepaling van het VOC systeem (tegelijkertijd op twee plekken laden), was advies gekomen om VOC GPS antenne uit te wisselen.
Verder nog wat kleine dingen laten meenemen.
Nu nog de oude laadlocaties weg zien te krijgen, zodat ik niet meer de melding ...bezig met bijwerken... krijg.
Re: Het grote volvo v60 PIH problemen topic
Geplaatst: 04.03.2014 - 10:04
door mare
Eerste bui na oplevering...
Re: Het grote volvo v60 PIH problemen topic
Geplaatst: 04.03.2014 - 10:13
door IV39
mare schreef:
Eerste bui na oplevering...
Hoe kan dat nu??
Re: Het grote volvo v60 PIH problemen topic
Geplaatst: 04.03.2014 - 10:19
door mare
Ik denk dat de wisser eraf is gehaald voor de Diamond Bright top waslaag.
Re: Het grote volvo v60 PIH problemen topic
Geplaatst: 04.03.2014 - 11:50
door RichieB
De vraag is: vertrouw je aan deze dealer/monteur nog je auto toe? Ze zullen maar dezelfde fout maken onder de motorkap.

Re: Het grote volvo v60 PIH problemen topic
Geplaatst: 04.03.2014 - 13:03
door RoaldH
My PIH is afgelopen vrijdag gemaakt, waardoor ik eindelijk weer kan laden. Er was een kapotte zekering, condensator in laadcircuit kapot waardoor de hele laadmodule moest worden vervangen. Daarnaast weer een aantal updates voor de o.a. melding lage accuspanning, IAM update, BT update. Voor de eerste update van de lage accuspanning had ik alleen problemen als de 12x accu ver was leeggetrokken door uitgesteld laden. De laatste tijd had ik om de haverklap foutieve meldingen. Door ruim 4 weken niet kunnen laden is het gemiddeld verbruik weg gestegen van 4,1 naar 4,6 l/100 km. Hopelijk zal dat weer snel wat verminderen.
Re: Het grote volvo v60 PIH problemen topic
Geplaatst: 04.03.2014 - 16:49
door Autozoeker
vind hem wel leuk zo die ruitenwisser

Re: Het grote volvo v60 PIH problemen topic
Geplaatst: 04.03.2014 - 17:56
door mare
ik heb in ieder geval een schone kentekenplaat

Re: Het grote volvo v60 PIH problemen topic
Geplaatst: 04.03.2014 - 20:06
door vaudi
RoaldH schreef:
My PIH is afgelopen vrijdag gemaakt, waardoor ik eindelijk weer kan laden. Er was een kapotte zekering, condensator in laadcircuit kapot waardoor de hele laadmodule moest worden vervangen.
Super dat de auto weer doet wat je van hem mag verwachten.
Op termijn zullen er wel bedrijfjes opduiken die de modules kunnen repareren. Nu hoeft er maar 1 component stuk te zijn en ze wisselen de complete module. Dat hoort ook in de garantie periode.
Maar als de garantie eraf is, dan is dat zeker niet leuk. Het zijn allemaal unieke onderdelen waarvoor ze de hoofdprijs kunnen vragen.
Re: Het grote volvo v60 PIH problemen topic
Geplaatst: 04.03.2014 - 22:24
door Jan Hagel
No problemos tot nu toe!
Verbaas me altijd erg over sommige "ramp-verhalen". Il ben dan wel benieuwd om hoeveel auto's dit gaat? Als je sommige verhalen leest, dan lijken er veel problemen te zijn, maar: zou het ook zo kunnen zijn dat je alleen de klachten hoort? En dat de tevreden rijders zich niet laten horen? Als dan 1 op de paar honderd auto's problemen heeft, dan valt het toch wel mee? Anders zou er per definitie geen goed of betrouwbaar merk meer over zijn....
Ik heb inmiddels in 11 jaar ca 900.000 km in Volvo's gereden met maar 1 probleempje, een kapot kinderslot.
Zullen we een nieuw topic openen: het grote v60 pih geen problemen topic

Re: Het grote volvo v60 PIH problemen topic
Geplaatst: 04.03.2014 - 23:17
door Jaromir
Haha, ik vind t niet erg, daar problemen gebeuren altijd.
Maar ze lossen t bij mij zo goed op steeds.
Tis zoals t hoort, kwaliteit voorop, en als er iets niet klopt, geen gezeik, wisselen en zorgen dat de klant er zo min mogelijk hinder van ondervind...
Ik ben zeer tevreden, vandaag alleen helaas wat steenslag moeten bijwerken

Re: Het grote volvo v60 PIH problemen topic
Geplaatst: 04.03.2014 - 23:33
door s60magic
Zo is het maar net, daar kunnen de Duitse dealers nog van leren.
Jaromir schreef:
Haha, ik vind t niet erg, daar problemen gebeuren altijd.
Maar ze lossen t bij mij zo goed op steeds.
Tis zoals t hoort, kwaliteit voorop, en als er iets niet klopt, geen gezeik, wisselen en zorgen dat de klant er zo min mogelijk hinder van ondervind...
Ik ben zeer tevreden, vandaag alleen helaas wat steenslag moeten bijwerken
Re: Het grote volvo v60 PIH problemen topic
Geplaatst: 05.03.2014 - 00:23
door IkeV70
RoaldH schreef:
My PIH is afgelopen vrijdag gemaakt, waardoor ik eindelijk weer kan laden. Er was een kapotte zekering, condensator in laadcircuit kapot waardoor de hele laadmodule moest worden vervangen.
Na 4 maanden / 15000 km ontstond bij mij precies hetzelfde probleem. Kon niet meer laden, rood lampje bij de aansluiting. Dealer contateerde kapotte zekering, maar gaat ook de hele laadmodule vervangen.
Ik mocht overigens van de dealer na overleg met Volvo NL (denkik) niet meer verder rijden. Nu een V40 mee. Merk je opeens weer goed hoe wazig het remmen van de V60 pih is. De V40 remt veel venijniger. Zal wel iets met regenereren te maken hebben...
Re: Het grote volvo v60 PIH problemen topic
Geplaatst: 05.03.2014 - 08:46
door diesel01
vaudi schreef:
RoaldH schreef:
My PIH is afgelopen vrijdag gemaakt, waardoor ik eindelijk weer kan laden. Er was een kapotte zekering, condensator in laadcircuit kapot waardoor de hele laadmodule moest worden vervangen.
Super dat de auto weer doet wat je van hem mag verwachten.
Op termijn zullen er wel bedrijfjes opduiken die de modules kunnen repareren. Nu hoeft er maar 1 component stuk te zijn en ze wisselen de complete module. Dat hoort ook in de garantie periode.
Maar als de garantie eraf is, dan is dat zeker niet leuk. Het zijn allemaal unieke onderdelen waarvoor ze de hoofdprijs kunnen vragen.
Werkplaatstarief en onderdelen van Audi gaan voor niets?
Re: Het grote volvo v60 PIH problemen topic
Geplaatst: 05.03.2014 - 08:52
door DanielV
IkeV70 schreef:
RoaldH schreef:
My PIH is afgelopen vrijdag gemaakt, waardoor ik eindelijk weer kan laden. Er was een kapotte zekering, condensator in laadcircuit kapot waardoor de hele laadmodule moest worden vervangen.
Na 4 maanden / 15000 km ontstond bij mij precies hetzelfde probleem. Kon niet meer laden, rood lampje bij de aansluiting. Dealer contateerde kapotte zekering, maar gaat ook de hele laadmodule vervangen.
Ik mocht overigens van de dealer na overleg met Volvo NL (denkik) niet meer verder rijden. Nu een V40 mee. Merk je opeens weer goed hoe wazig het remmen van de V60 pih is. De V40 remt veel venijniger. Zal wel iets met regenereren te maken hebben...
De V60 PIH heeft de beschikking over een zogenaamd "drive-by-wire" remsysteem.
Re: Het grote volvo v60 PIH problemen topic
Geplaatst: 05.03.2014 - 09:08
door RoaldH
IkeV70 schreef:
Na 4 maanden / 15000 km ontstond bij mij precies hetzelfde probleem. Kon niet meer laden, rood lampje bij de aansluiting. Dealer contateerde kapotte zekering, maar gaat ook de hele laadmodule vervangen.
Ik mocht overigens van de dealer na overleg met Volvo NL (denkik) niet meer verder rijden. Nu een V40 mee. Merk je opeens weer goed hoe wazig het remmen van de V60 pih is. De V40 remt veel venijniger. Zal wel iets met regenereren te maken hebben...
De 1e keer zat ik bijna op de voorruit...
Re: Het grote volvo v60 PIH problemen topic
Geplaatst: 05.03.2014 - 12:55
door Poni
Tsja, ik ben een van de mensen die errug veel problemen met zijn auto heeft gehad.
Maarreh, ik het herhaal het nog maar eens, sinds begin dit jaar heb ik geen ernstige issues meer gehad.
Bovendien heb ik een dealer die zijn best doet om alles opgelost te krijgen en daarbij ook nog eens de nodige aandacht aan nazorg besteedt.
Inmiddels dus een happy berijder van de PIH.
Re: Het grote volvo v60 PIH problemen topic
Geplaatst: 06.03.2014 - 09:22
door Vonkenvolvo
RoaldH schreef:
IkeV70 schreef:
Na 4 maanden / 15000 km ontstond bij mij precies hetzelfde probleem. Kon niet meer laden, rood lampje bij de aansluiting. Dealer contateerde kapotte zekering, maar gaat ook de hele laadmodule vervangen.
Ik mocht overigens van de dealer na overleg met Volvo NL (denkik) niet meer verder rijden. Nu een V40 mee. Merk je opeens weer goed hoe wazig het remmen van de V60 pih is. De V40 remt veel venijniger. Zal wel iets met regenereren te maken hebben...
De 1e keer zat ik bijna op de voorruit...
Dan werkt bij jou de gordelaanspanner niet, weer een probleem met een V60
Re: Het grote volvo v60 PIH problemen topic
Geplaatst: 06.03.2014 - 09:52
door RoaldH
Vonkenvolvo schreef:
RoaldH schreef:
IkeV70 schreef:
Na 4 maanden / 15000 km ontstond bij mij precies hetzelfde probleem. Kon niet meer laden, rood lampje bij de aansluiting. Dealer contateerde kapotte zekering, maar gaat ook de hele laadmodule vervangen.
Ik mocht overigens van de dealer na overleg met Volvo NL (denkik) niet meer verder rijden. Nu een V40 mee. Merk je opeens weer goed hoe wazig het remmen van de V60 pih is. De V40 remt veel venijniger. Zal wel iets met regenereren te maken hebben...
De 1e keer zat ik bijna op de voorruit...
Dan werkt bij jou de gordelaanspanner niet, weer een probleem met een V60
Ik reed in een leenauto -> V40 D2
Re: Het grote volvo v60 PIH problemen topic
Geplaatst: 06.03.2014 - 10:09
door IkeV70
RoaldH schreef:
Ik reed in een leenauto -> V40 D2
Ik ook. Ik was positief verrast door die V40 in vergelijking tot de PIH.
Meer ruimte achterin, betere remgedrag, strakker bochtgedrag, D2 is echt veel zuiniger, maar toch redelijk vlot. Gemiddeld verbruik van 4 l/100 km, range >1200km. Waardes waar mijn PIH alleen maar van kan dromen... En dan was die D2 nog niet eens ingereden. Stond nog geen 1000km op de teller.