Pagina 2 van 14
Re: Volvo V40 D4 met nieuwe Drive-E-motor
Geplaatst: 25.02.2014 - 14:19
door JeroenSpock
3,3L/100km, plus 1 is 4,3L. 1 op 23, dat zijn mooie getallen. Die nieuwe motoren beloven wat moois te worden lijkt het

Re: Volvo V40 D4 met nieuwe Drive-E-motor
Geplaatst: 25.02.2014 - 14:29
door JustinK
WOW! Dat is geweldig nieuws

Re: Volvo V40 D4 met nieuwe Drive-E-motor
Geplaatst: 25.02.2014 - 14:33
door MichelR
@Walter -> Had al wel prijslijst gezien maar met alle pakketten en opties altijd makkelijke met configurator.
Re: Volvo V40 D4 met nieuwe Drive-E-motor
Geplaatst: 25.02.2014 - 14:51
door Walter
MichelR schreef:
@Walter -> Had al wel prijslijst gezien maar met alle pakketten en opties altijd makkelijke met configurator.
Begin maart zou de Car Configurator aangepast moeten zijn
Re: Volvo V40 D4 met nieuwe Drive-E-motor
Geplaatst: 25.02.2014 - 14:57
door Paul
Prijslijst vind ik toch stuk makkelijker...
Re: Volvo V40 D4 met nieuwe Drive-E-motor
Geplaatst: 25.02.2014 - 15:01
door V480-S60
Zit die € 5.000,- extra voor de niet business nu echt in die 14 gr extra CO2. voor de BPM?
En dan nog € 2.500 erbij voor de extra 7 gr CO2 voor de automaat. Te zot voor woorden.
Overigens wel jammer inderdaad dat de automaat meer CO2 uitstoot. Dat zou nu toch beter moeten kunnen.
Re: Volvo V40 D4 met nieuwe Drive-E-motor
Geplaatst: 25.02.2014 - 15:03
door Walter
Re: Volvo V40 D4 met nieuwe Drive-E-motor
Geplaatst: 25.02.2014 - 15:35
door Rob Bakker
Ik ben zeer benieuwd naar de verschillen in specificaties tussen de Business uitvoering en consumenten uitvoering.
(Ik snap dat verschil uberhaubt niet.
Waarom moeten consumenten altijd in basis meer betalen als een zakelijke uitvoering, vaak ook nog voor soberdere auto's
V40 D4 Kinetic Business €27.995 VS. V40 D4 Kinetic €32.495 scheelt toch € 4.500 ....... meer dan 10 %, voor 9 PK)
Re: Volvo V40 D4 met nieuwe Drive-E-motor
Geplaatst: 25.02.2014 - 15:38
door NielsPHEV
ik denk niet dat de dealert boos wordt als een consument een zakelijke uitvoering besteld. Vroeger waren die zakelijke editions zg nett pricing dus met minder marge om de catalogus prijs (bijtelling) laag te houden
Re: Volvo V40 D4 met nieuwe Drive-E-motor
Geplaatst: 25.02.2014 - 16:08
door Poekoek
Erg knap van Volvo dat ze dit is gelukt! Als ik dit had geweten had ik, net als anderen hier, wel gezorgd voor overbruggingsvervoer. Niet dat de D2 een straf is, maar dit klinkt wel érg goed!
Re: Volvo V40 D4 met nieuwe Drive-E-motor
Geplaatst: 25.02.2014 - 16:58
door Jausie
Volgnens de prijslijst van de Volvo V40 is de topsnelheid begrensd op 190 km/h. Voor de snelheid maakt het dus niet uit....Motor zal dus wel erg geknepen zijn. Ben benieuwd hoe het rijdt
Re: Volvo V40 D4 met nieuwe Drive-E-motor
Geplaatst: 25.02.2014 - 17:06
door NielsPHEV
de motor is indat geval niet geknepen hoor, hij stopt gewoon bij 190 km/h en daar is ie dan vervolgens wel heel snel
Re: Volvo V40 D4 met nieuwe Drive-E-motor
Geplaatst: 25.02.2014 - 17:27
door Walter
Rob Bakker schreef:
Ik ben zeer benieuwd naar de verschillen in specificaties tussen de Business uitvoering en consumenten uitvoering.
(Ik snap dat verschil uberhaubt niet.
Waarom moeten consumenten altijd in basis meer betalen als een zakelijke uitvoering, vaak ook nog voor soberdere auto's
V40 D4 Kinetic Business €27.995 VS. V40 D4 Kinetic €32.495 scheelt toch € 4.500 ....... meer dan 10 %, voor 9 PK)
Die Business uitvoering is technisch anders om zodoende op die 85 gram te komen. Daar zit het grote verschil. Die D4 die jij bedoelt is de 5 cilinder en die heeft hele andere uitstootcijfers en daardoor een hele andere BPM berekening.
Dit is de nieuwe D4
V40 D4 99gr 20% bijtelling
V40 D4 Kinetic €32.495
V40 D4 Momentum €33.995
V40 D4 Summum €36.795
V40 D4 R-Design €35.995
Meerprijs automaat €2.500 (106gr/20% bijtelling)
Re: Volvo V40 D4 met nieuwe Drive-E-motor
Geplaatst: 25.02.2014 - 17:49
door Rob Bakker
Dat haal je niet zo uit het bericht.
Ben evengoed no benieuwd naar de verschillen ertussen.
Re: Volvo V40 D4 met nieuwe Drive-E-motor
Geplaatst: 25.02.2014 - 18:11
door Maurice Pierik
Het is een beetje jammer dat dit topic zich slechts beperkt tot de leasetopper., want er is meer nieuws.
De nieuwe prijslijsten voor de V40 (MY2015) zijn uit.
Hierin valt een aantal dingen op:
De vijfcilinder motoren (T5, D3 en D4) zijn allemaal vervangen door viercilinders die we min of meer kennen uit de grotere Volvo's.
Dus naast de D4 (190pk) en de D4 'Business' (190pk) is er ook nog een nieuwe viercilinder T5 met 245 pk.
De V40 Cross Country prijslijst is nog niet geüpdate. Ik ben wel benieuwd wat daar met de AWD-versies gebeurd. De nieuwe viercilinders zijn tot dusver enkel voorwielaandrijvers.
Re: Volvo V40 D4 met nieuwe Drive-E-motor
Geplaatst: 25.02.2014 - 18:14
door lint
De V40 D4 is een goede aanbieding met name voor de zakelijke markt door de lage bijtelling.
Re: Volvo V40 D4 met nieuwe Drive-E-motor
Geplaatst: 25.02.2014 - 20:00
door TrickyZ
Je meent 't. Ik vermoed dat de topsnelheid begrensd is voor de spaarbandjes die er onder lagen tijdens de homologatie van dit aangepaste model.
Re: Volvo V40 D4 met nieuwe Drive-E-motor
Geplaatst: 25.02.2014 - 20:01
door Boreas
Jausie schreef:
Volgnens de prijslijst van de Volvo V40 is de topsnelheid begrensd op 190 km/h. Voor de snelheid maakt het dus niet uit....Motor zal dus wel erg geknepen zijn. Ben benieuwd hoe het rijdt
Op papier klinkt het prachtig, maar inderdaad - niemand heeft er nog ingereden. Een klein autootje met heel veel vermogen op de voorwielen ....... kun je dat vermogen wel prettig op de weg krijgen en zonder beperkende ingreep van de elektronica. Ja tegen de Autobahn helling op tussen de 130 en 190 is het natuurlijk wel heel nuttig ... Over het werkelijke gebruik hoeven we het natuurlijk niet te hebben, als je die 190 pk inderdaad voortdurend aanspreekt. Voorlopig is de vraag voor mij of deze V40 in rijeigenschappen de vergelijking met Golf GTD en zijn derivaten aan kan. Ik ben dan ook (helaas) geen lease lijder. Maar wat moet een mens met die 190 pk in een V40 beginnen in ons landje - buiten de borreltafel?
Re: Volvo V40 D4 met nieuwe Drive-E-motor
Geplaatst: 25.02.2014 - 20:12
door NielsPHEV
spaarbandjes dat zal zeker maar er zal ook een commerciele overweging kunnen zijn. Met 190 pk zou zou'n V40 maar zo dit 230 of 240 echte km's kunnen halen en dat past nou niet echt bij een eco uitvoering, rica gaat het nog druk krijgen
Re: Volvo V40 D4 met nieuwe Drive-E-motor
Geplaatst: 25.02.2014 - 20:36
door OGA244
de eindoverbrenging scheelt nogal, dat gaat Rica niet oplossen