Pagina 2 van 2

Re: Geventileerde remschijven?

Geplaatst: 16.09.2014 - 13:19
door Walter
Als je de snelweg af rijdt en op de afrit van 120/u naar 0/u afremt, worden de remmen heet. Koelen ze te snel (bv door een plas) af of koelen ze onevenredig af (bv door rempedaal ingetrapt te houden), worden ze krom. Zie niet in waarom deze scenario's onder garantie zouden moeten vallen.

Re: Geventileerde remschijven?

Geplaatst: 16.09.2014 - 13:41
door BlackcurrantV70
Ik heb er ook geen punt van gemaakt bij de dealer, ze stelden zelf voor om te kijken of een coulance mogelijk was gezien de lage kmstand.

Ze vonden het zelf ook wel snel na amper 47000km.

Re: Geventileerde remschijven?

Geplaatst: 16.09.2014 - 13:44
door edraket
Walter schreef: Als je de snelweg af rijdt en op de afrit van 120/u naar 0/u afremt, worden de remmen heet. Koelen ze te snel (bv door een plas) af of koelen ze onevenredig af (bv door rempedaal ingetrapt te houden), worden ze krom. Zie niet in waarom deze scenario's onder garantie zouden moeten vallen.
Dat zeg ik ook niet. Als schijven krom trekken door alleen maar warm te worden zijn ze niet juist gefabriceerd en zit er verontreiniging in het staal waardoor de schijven dus krom trekken als ze warm worden. Dit komt echter weinig voor, meestal trillen ze altijd wel (dus koud of warm).

Re: Geventileerde remschijven?

Geplaatst: 16.09.2014 - 18:18
door lint
Het probleem wordt in ieder geval opgelost nu maar hopen op enige coulance om de kosten binnen de perken te houden.

Reactie op kromme schijevn

Geplaatst: 20.02.2015 - 21:45
door Musicfreak
Bekend verhaal ik rijdt zelf al 2 jr rond met een C70 waar nu bijna het hele voorterrein van vervangen is, klauwen , draagarmen, stuurkogels, aandrijassen gecontroleerd, schokbrekers enz. Niet altijd nieuw ook van een ander C70 "geruild" . De andere C70 kreeg echter niet één van de problemen terug die ik kende TRILLEN!!!! :devil: :devil: de liefde wil dan gauw over om de drie maanden in de werkplaats en 1000 en 1 tips verder.

Ook mijn garage werd dol van het probleem maar bleef de zoektocht doorzetten.
Vermeldenswaardig is dat de auto telkens onder de inmiddels al lang verlopen garantie door mijn garage (Garage de Groot in Winschoten) zonder kosten in de werkplaats gestaan heeft!! en er telkens een gratis leenauto klaar stond. Een dikke pluim dus

Lees verder 8-)

Wat ik wel vernam aan die van mij was t.o.v. de andere volvo dat ik een harde pedaaldruk had. Ik ben vervolgens via via bij een race-courour terecht gekomen Garage Jan Bakker uit Niebert. Wie weet er meer van gasgeven en remmen als deze heren :police: . De man maakte met mij een proefrit en remde vrij veel en lang alvorens we de garage weer in reden.
De auto voor vrijgemaakt van de grond en geprobeerd de voorwielen te draaien, dit ging vrij moeizaam. De man heeft vervolgens achter de wielen ook vrij gezet en deze draaiden heel soepel rond.
Na mijn verhaal te hebben gedaan over wat er allemaal vervangen was vroeg hij mij even een samen kop koffie te drinken en vervolgens weer naar de auto te kijken.
Na dit te hebben gedaan vertelde hij dat de voorwielen nu waarschijnlijk wel vrij zouden draaien en JAWEL :happy:. Zijn verhaal: Normaal zal het wiel vrij draaien maar door dat tijdens het remmen de schijven warm worden (normaal) en dus iets uitzetten, worden ook alle omliggende zaken natuurlijk ook warm. Wat nu mogelijk het geval is een constante druk op de blokken door een te geringe aanslag van de stift die de remmen bedient.
Gevolg is dat de blokken niet helemaal terug komen en dus blijven aanslijten en gloeiend heet worden en de schijven krom trekken en de blokken glazig worden geen succes om probleemloos te remmen.
Staat de auto dan weer een poosje stil dan koelen de schijven weer af loopt het olie langzaam terug en draait het wiel weer vrij het euvel is weer even verholpen. Zo ook de conclusie bij die van mij maar zal na een paar keer remmen weer terug komen.
Nu de oplossing (i hope so)
Het rempedaal bedient de stift van cylinder die mogelijk te dicht op de hoofdpomp zit het gevolg de oliedruk blijft en gaat te langzaam terug, bij sommige merken auto's is deze stift te verstellen door de zaak te demonteren en de "stift" een kwartslag te draaien bij de C70 niet dus.
Na enig denkwerk is er een 2 tal ringen tussen gezet, de aanslag van het pedaal wordt hierdoor groter en het olie kan weg (terug stromen) en is men vervolgens weer gaan rijden (met nog dezelfde kromme schijven en oude blokken) veel remmen tot deze bloedheet werden en terug de werkplaats in, auto vrij van de grond en de wielen draaien vrij :D Ook heb ik nu geen harde rempendaal meer maar één meteen voor mij eerst een soepele invering. Vervolgens zijn WEER de schijven en blokken vervangen. De auto remt een stuk prettiger en ik hoop dat het nu zo blijft maar heb er gezien de deskundigheid alle vertrouwen in en ben weer in :love: met mijn C70.

Ik hoop dat mijn bijdrage enige hulp of nog beter de oplossing kan bieden.

Veel suc6
en fijne kilometers gewenst ik kijk weer uit naar de zomer!

Probleem kromme schijven

Geplaatst: 20.02.2015 - 21:47
door Musicfreak
Benieuwd hoe het afloopt

Re: Geventileerde remschijven?

Geplaatst: 28.10.2015 - 23:14
door Musicfreak
KROMME SCHIJVEN IK WEET ER VAN MEE TE PRATEN!
Na bijna het hele voorterrein te hebben vervangen van remleiding tot draagarm aandrijfassen schijven en blokken 5 keer schokbrekers en wat je nog meer kan verzinnen kwam garage Jack Bakker uit Tolbert binnen een half uur tot de conclusie dat de hoofdremcylinder niet helemaal of niet snel genoeg terugkomt en dus bij een remactie de blokken enige tijd blijven aanlopen.
De cylinder is los geweest een pakking geplaatst in de vorm van een ring ( 0,80 eurocent) het probleem heeft zich nog niet weer voorgedaan en inmiddels 10.000km verder.Suc6