Ik heb bij 421.000 km (jan 2016) 1 verstuiver laten vervangen, die gaf te veel retour. Dubbele van wat hij mocht doen. De andere 4 verstuivers vielen ruim binnen de norm.
Nu bij 486.000 begint er nog één moeilijk te doen, dus binnenkort weer 1 vervangen.
Alle 5 kan natuurlijk, maar dat zou ik alleen doen als je het moet laten doen, het geld direct kan missen en niet elke keer heen wil gaan voor 1 onderdeel.
De vorige keer ben ik bij Dieseltech in Heerenveen geweest, 155 ex btw. Deze ga ik zelf doen met een collega (heeft een Volvo garage).
Verstuivers vervangen, één of allemaal?
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door JeroenSpock op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 4th Gear member
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33
Volstond het vervangen van de brandplaatjes niet ? Daar komt het langs omhoog op je blok terecht. Laatst €115 betaald bij specialist en hiermee opgelostJeroenL84 schreef: Ik heb helaas dezelfde problemen. Ik had ook last van brandstofgeur in de cabine van mijn V50 1.6D bij stationair lopen en bij stilstaan in het verkeer. Ook plasjes op het motorblok. Vanmorgen bleek bij de APK de roetuitstoot veel te hoog. Het kwam uit op 4,7 terwijl 3 de uiterste grens is. Oorzaak: een lekkende verstuiver.
Nu worden ze alle 4 vervangen voor om en nabij €1100,-. Ik heb weinig keuze, omdat de auto anders uit de APK loopt.
Is dit een veel voorkomende kwaal bij dit type motor, of een kwestie van slecht onderhoud van de vorige eigenaren? Zelf tank ik sinds de aanschaf van deze auto al geen goedkope diesel meer. En om de tankbeurt gaat er premium diesel in. Het heeft helaas niet mogen baten.
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 07:02
- Locatie: Lelystad
Nee, de verstuivers zijn zelf versleten. De meest rechtse sowieso, want die lekt behoorlijk. De andere drie worden ook meteen vervangen omdat ze dezelfde leeftijd hebben als de lekkende verstuiver. Ik heb gekozen voor gereviseerde verstuivers om de kosten wat te drukken, maar dan ben ik wel meteen van het hele probleem af.
Volvo V50 1.6D Edition II 2008