Pagina 2 van 2

Re: Volvo V70 met de nieuwe D4 (181 PK) en 8-traps automaat

Geplaatst: 12.02.2017 - 20:36
door Carfreak
Mooi man. Alles went idd. Zo ook deze krachtstoename over enige tijd. Maar je kunt nooit genoeg power hebben :D

Re: Volvo V70 met de nieuwe D4 (181 PK) en 8-traps automaat

Geplaatst: 12.02.2017 - 20:42
door RoaldH
Gefeliciteerd met je "upgrade". Zelf ben ik ook blij dat ik mijn V60 heb laten tunen.

Re: Volvo V70 met de nieuwe D4 (181 PK) en 8-traps automaat

Geplaatst: 16.02.2017 - 02:11
door sanco
Is in elk geval een flinke stap. Dat moet ook echt wel merkbaar zijn. Beetje over is erg lekker maar ook verslavend. In Nederland nauwelijks nodig maar wat heb ik bergop genoten van de tractie en power. Onnavolgbaar voor veel anderen, met name in standje sport.
Veel plezier ermee Fulaks!

Re: Volvo V70 met de nieuwe D4 (181 PK) en 8-traps automaat

Geplaatst: 16.02.2017 - 19:24
door BlackcurrantV70
Heb net de BSR website even bekeken en ze maken van een D3/D4 163pk maar liefst 282pk, daar huiver ik toch een beetje van.

Re: Volvo V70 met de nieuwe D4 (181 PK) en 8-traps automaat

Geplaatst: 16.02.2017 - 20:37
door Jelmer de Jong
Dat is de 'oude' vijf-cilinder.

Re: Volvo V70 met de nieuwe D4 (181 PK) en 8-traps automaat

Geplaatst: 16.02.2017 - 21:19
door BlackcurrantV70
Ja die heb ik in mijn XC70 liggen

Re: Volvo V70 met de nieuwe D4 (181 PK) en 8-traps automaat

Geplaatst: 16.02.2017 - 21:50
door Ludo
BlackcurrantV70 schreef: Heb net de BSR website even bekeken en ze maken van een D3/D4 163pk maar liefst 282pk, daar huiver ik toch een beetje van.
Dat is dan inclusief een hélé grote turbo en dikke uitlaat?.

:D

Re: Volvo V70 met de nieuwe D4 (181 PK) en 8-traps automaat

Geplaatst: 17.02.2017 - 08:30
door Fulaks
De 'oude' vijfcylinder is een blok dat ook door Volvo al tot 215 pk is geleverd. Daar zit nog behoorlijk wat marge op. BSR is een Zweeds bedrijf met erg veel Volvo-ervaring, hier misschien niet zo bekend maar in Scandinavië een klinkende naam. Mijn vorige V70 was zo'n vijfcylinder met 163 PK (toen 2.4D genoemd) en deze had ik ook laten tunen met BSR-software naar 220 PK. Nooit last mee gehad.

Maar goed, hier gaat het over de VEA D4 met 181 PK standaard, een blok dat door Volvo zelf ook in een 235 PK-versie wordt geleverd in de XC90 en de S/V90, ook met dezelfde 8-traps automaat. Van 181 naar 250 lijkt veel, van 235 naar 250 is natuurlijk een ander verhaal.

Heb inmiddels al wat meer gereden en moet zeggen dat het erg aangenaam is.

Re: Volvo V70 met de nieuwe D4 (181 PK) en 8-traps automaat

Geplaatst: 17.02.2017 - 08:32
door diesel01
Hoe doen de voorwielen het met al die kracht?

Re: Volvo V70 met de nieuwe D4 (181 PK) en 8-traps automaat

Geplaatst: 17.02.2017 - 08:41
door Fulaks
Nog geen wielspin ervaren, maar ik ben dan ook geen hersenloos petje. Het zal heus wel lukken om het lampje van de DSTC aan te krijgen, daar heb je geen tuning voor nodig. Maar ook zonder wielspin zullen m'n voorbanden wellicht wat sneller slijten