Pagina 2 van 2

Re: De ouderwetse Volvo kwaliteit

Geplaatst: 27.03.2014 - 06:21
door dieselpower
Je hebt het over de ouderwetse volvokwaliteit; ik maak wel eens een praatje met en kennis van me (die is goede monteur bij de Volvo dealer) en die zegt dat qua kwaliteit en afbouw, de 1997 t/m 2000 V70/S70 modellen het beste zijn. Die zijn ook al erg goed tegen corrosie (de jaren daarvoor was dit wat minder). De modellen S60/V70 2000 t/m 2006 zijn nog steeds erg goed, wel al wat minder in afbouwmateriaal maar nóg beter tegen corrosie. Na 2006 zijn ze meer groot publiek en concurerent gegaan en is dat allemaal tóch een stapje minder geworden. Die kennis van me is een echte vakman, al jaaaaren volvomonteur en als hij dat zegt (die ziet ook wat er binnen kot en wat de reparaties zijn) dan ga ik er vanuit dat ie geen broodje aap verhaal verteld.

Re: De ouderwetse Volvo kwaliteit

Geplaatst: 27.03.2014 - 12:26
door MarioC70
Monteurs zien ook alleen de negatieve dingen van een Volvo of ander merk waar ze werken,echt objectief ben je dan niet meer,zo werkt het..
Ik zie ook alleen maar de ellende en mankementen,maar gelukkig heeft het merendeel daar geen of weinig last van..
Plus de ene monteur is de andere niet,ik ken monteurs die er al een aardige tijd op hebben zitten en die nog veel dingen niet begrijpen.

Re: De ouderwetse Volvo kwaliteit

Geplaatst: 27.03.2014 - 12:40
door Mart van der Steeg
dieselpower schreef: Na 2006 zijn ze meer groot publiek en concurerent gegaan en is dat allemaal tóch een stapje minder geworden. Die kennis van me is een echte vakman, al jaaaaren volvomonteur en als hij dat zegt (die ziet ook wat er binnen kot en wat de reparaties zijn) dan ga ik er vanuit dat ie geen broodje aap verhaal verteld.
Na 2006 te negatieve invloed van Ford?
Qua materiaal is een Ford belabberd, onderstel daarentegen wel weer goed.

Re: De ouderwetse Volvo kwaliteit

Geplaatst: 27.03.2014 - 13:30
door lint
Mart van der Steeg schreef:
dieselpower schreef: Na 2006 zijn ze meer groot publiek en concurerent gegaan en is dat allemaal tóch een stapje minder geworden. Die kennis van me is een echte vakman, al jaaaaren volvomonteur en als hij dat zegt (die ziet ook wat er binnen kot en wat de reparaties zijn) dan ga ik er vanuit dat ie geen broodje aap verhaal verteld.
Na 2006 te negatieve invloed van Ford?
Qua materiaal is een Ford belabberd, onderstel daarentegen wel weer goed.
Of om de prijzen beheersbaar te houden minder degelijke materialen ingekocht voor een lagere prijs.

Re: De ouderwetse Volvo kwaliteit

Geplaatst: 27.03.2014 - 13:34
door Oceanracer
En daar(mee) is het misgegaan.....

Re: De ouderwetse Volvo kwaliteit

Geplaatst: 27.03.2014 - 14:27
door MartenS40
Tja, ik ben zelf behoorlijk enthousiast van de S40/V50, en ik ben inmiddels met de 3e ronde bezig. Maar die 'Negatieve Ford' invloed waar ik hier zo vaak over lees heb ik nog niet aan den lijve ondervonden of zo. In tegendeel, ik vind de materialen erg mooi en slijtvast. Mijn S40 uit 2004 heb ik met 280dkm de deur uitgedaan, en nog steeds zag alles er goed uit, geen kraakjes of rammeltjes, en absoluut geen problemen gehad op radiateurfan en gloeibougies na. En dat terwijl ik lees dat de S40/V50 uit 2004/2005 nogal slecht zouden moeten te zijn...
Mijn tweede S40/V50 was een V50 uit 2006, ook prima model. De airco stond droog en een lekkende verstuiver onder aflevergarantie vervangen, maar verder helemaal niets aan de hand. Ook weer een zeer solide auto met goede rij eigenschappen en een interieur van kwalitatief hoog niveau. Enige aantekening was het roetfilter waar ik niet bepaald enthousiast over kon worden.
Misschien is het dan dat die 'oude kwaliteit' zo verschrikkelijk goed was, toen sprongen de volvo's wat mij betreft qua design nog niet echt in het oog, dus die heb ik nooit gereden. Maar wat mij betreft is de huidige kwaliteit prima. Tenminste huidig als in tot eind 2007 ;)

Natuurlijk zitten er maandag modelletjes tussen, en je moet altijd een beetje geluk hebben, ook met de vorige eigenaar, maar noem mij dan eens een merk waarbij dat niet zo is...

Re: De ouderwetse Volvo kwaliteit

Geplaatst: 27.03.2014 - 15:18
door mehrzahl
Klopt zeker! Met alle nuanceringen die hier genoemd zijn (gewoon pech, vorige berijder) zou het in de basis gewoon een goede auto moeten zijn. Wat hier ook heel nadrukkelijk speelt is mijn kwaliteitsverwachting doordat ik best een aardige prijs heb betaald. Dan wil je dat het toch perfect rijdt, ook al hebben de onderdelen al een ruime ton afgelegd. Ik had ook een 850 voor 500 Euro kunnen kopen, en dan had ik niet geklaagd over een kraakje of rammeltje; dan was ik blij als hij elke ochtend gewoon zou starten!

Re: De ouderwetse Volvo kwaliteit

Geplaatst: 27.03.2014 - 16:34
door MartenS40
Ja, snap ik. Mijn reactie was ook meer op de posts die spreken over het kwaliteitsverlies van volvo vanwege ford en dergelijke. Vroeger... toen volvo nog Auto's maakte, dat soort praat. Ik vind dat dus best wel meevallen.

Re: De ouderwetse Volvo kwaliteit

Geplaatst: 27.03.2014 - 16:57
door s60
Nadat ik twee s60's had versleten moest ik in 2010 ook wel even wennen aan de V70. Met name de kraakjes en piepjes van het interieur en rammelende achterklep waren storend aanwezig terwijl het een nieuwe auto was. Deze bijgeluiden had ik bij de s60 die in toentertijd inruilde met 160dkm in ieder geval niet. Hiervan was de automatische bak in elkaar gelopen, dus die had wel weer een ander probleem....
Volvo dealer heeft het wel opgelost alhoewel het hetnooit helemaal is verdwenen.

Maar je krijgt dan toch de indruk dat de bouwkwaliteit van je nieuwe V70 minder is dan de volvo's die je daarvoor hebt gehad en waarbij deze "probleeempjes" niet aanwezig waren.

Vorig jaar de V70 ingeruild voor een andere V70 (MY2012) en tot op heden, met 60dkm op de teller, is deze behoorlijk kraak en piepvrij. Dus misschien toch exemplarisch?

Re: De ouderwetse Volvo kwaliteit - update

Geplaatst: 10.04.2014 - 21:23
door mehrzahl
Update:

Inmiddels heeft de Volvodealer zich ontfermd over de patiënt:
- nieuw reservoir voor de stuurpomp (zeefje zat schijnbaar dicht, wat het pendelende stuurgedrag veroorzaakte);
- bi-xenons stuurden in de stand '0' kennelijk niet mee (in mijn vorige V70 wel); middels sw update verholpen;
- geluid bij starten door startmotor veroorzaakt - gedemonteerd en schoongemaakt, zou nu verholpen moeten zijn.

Ben weer een blije Volvopiloot - vooral het stuurgedrag is veel fijner (zwaarder). Misschien hebben ander forumleden hier nog wat aan.

Enige punt wat nog blijft is het kraken van de deurrubbers. Siliconen hebben niet geholpen; schijnbaar kunnen het ook de subframerubbers zijn (al lijkt het voor mij duidelijk van de deuren af te komen).

Overigens de klantentaxi (V70nn 2.4d) had er reeds 273k opzitten - reed prima en kraakte...niet! Dus met die kwaliteit is het nog niet zo beroerd gesteld (al weet ik deonderhoudshistorie van die auto natuurlijk niet).

Re: De ouderwetse Volvo kwaliteit

Geplaatst: 04.07.2014 - 20:43
door René D
Moraal van het verhaal?

1) Soms slipt er ook bij Volvo een exemplaar door die een handicapte heeft.
2) Een goeder dealer is goud waard.

Een kennis van de buurvrouw heb je niets aan, ook al is ze nog zo knap.

Re: De ouderwetse Volvo kwaliteit

Geplaatst: 04.07.2014 - 21:25
door lint
René D schreef: Moraal van het verhaal?

1) Soms slipt er ook bij Volvo een exemplaar door die een handicapte heeft.
2) Een goeder dealer is goud waard.

Een kennis van de buurvrouw heb je niets aan, ook al is ze nog zo knap.
Maar wel leuk om naar te kijken :lol: