Pagina 2 van 13
Geplaatst: 23.06.2006 - 13:18
door Okke
bart simpson schreef:Als je bij Rotterdam op de 80km zone uiterst rechts rijdt en er rijdt een vrachtwagen op 1mtr toeterend achter je met groot licht op wordt je toch best een beetje nerveus denk ik.
Idd! Gelukkig komt dat niet zo vaak voor...en ik probeer wel ook echt mee te rijden. Dus dan 85 op de teller (ik rij dan 80 echte km/h), en zo'n 95 in de overige gevallen. Overigens wel snel inhalen, dus even het gas erop. Niets is zo irritant voor de overige gebruikers om tergent traag in te halen, zeker op de linkerbaan. Dan moet je wel even de maximaal toegestane snelheid rijden! Daarna eerst naar rechts en gas weer los...en de CC pakt 'm weer op

Geplaatst: 23.06.2006 - 13:20
door bart simpson
het komt vaker voor als je denkt.....
Geplaatst: 23.06.2006 - 13:23
door V480-S60
bart simpson schreef:Als je bij Rotterdam op de 80km zone uiterst rechts rijdt en er rijdt een vrachtwagen op 1mtr toeterend achter je met groot licht op wordt je toch best een beetje nerveus denk ik.
Dat is dus een groot probleem, waar dus de haat en nijd van PKW tegenover LKW chauffeurs uit voorkomt.
LKW-s hebben een geijkte teller die rijden dus precies 80 (of eigenlijk 83 want dan wordt er nog niet bekeurd). Als jij 80 op je teller hebt rij je echter maar pak em beet 75. En als je in een LKW zit moet je weer terugschakelen.
Daarom ben ik ook zo tegen die 80 km op de autoweg voor PKW-s. Je komt met de LKW-s in de clinch. En daardoor krijg je dus die extra file's
Want de angsthaas blijft gewoon 80 op z'n teller houden i.p.v bijvoorbeeld 87 (en dus dan pas echt 80 rijdt)
Edit: Mijn verhaal komt dus op hetzelfde neer als dat van voorgaande schrijver
Geplaatst: 23.06.2006 - 13:30
door Okke
@ Bart:
Rij je dan nog vaak in Nederland rond? Ik moet eerlijk zeggen dat ik hiervan alleen "last" heb bij de ring van Utrecht. Echter dit is maar een heel kort stukje, en de meeste vrachtwagens rijden op de binnenste baan (buitenste banen geldt de 80 zone, met de afslagen). Dus eigenlijk heb ik daar te weinig ervaring voor om daar een oordeel over te vellen, maar je zal ongetwijfeld gelijk hebben! Helaas kan ik daar niets aan veranderen. Mischien door een rustig verkeersbeeld te creeeren, irriteren de vrachtwagens zich niet aan mij (niet ineens voorschieten, ruim afstand houden) en hoop ik er begrip voor op te brengen. Je moet ergens beginnen he

Geplaatst: 23.06.2006 - 13:39
door bart simpson
V480-V40 schreef:Want de angsthaas blijft gewoon 80 op z'n teller houden i.p.v bijvoorbeeld 87 (en dus dan pas echt 80 rijdt)
De "angsthaas" weet misschien wel dat 80 de
MAXIMALE snelheid is ter plaatse (minder mag namelijk ongestraft ook, meer uiteraard ook, maar dan wel gestraft) en houd zich daar dan ook keurig aan, kan ik bij jouw aanname dat 87km/u op je teller 80km/u in het echie is ook een evt. bon bij jou declareren?
Waarschijnlijk niet, dat kan ik bij de LKW chauffeur ook niet, daarom hoeft hij mij niet op zo'n agressieve en onfatsoenlijke manier op te duwen, ik rem in voorkomende gevallen dan wel af tot b.v. 60 km/u, al is het alleen om te narren.
Geplaatst: 23.06.2006 - 13:47
door V480-S60
Bart, je hoeft niet zo boos te doen. Ik gaf het als voorbeeld.
Ik ben het in grote lijnen met je eens, en weet ook dat 80 de maximale snelheid is. Maar ik heb te vaak contact met LKW-chauffeurs om deze wrevel van hun niet te onderschatten. (We hebben in een ander topic al over deze wrevel gesproken waarbij bijna slaande ruzie is ontstaan)
BTW
En angsthaas was misschien wat overdreven, maar hoe moet ik ze anders noemen?
Geplaatst: 23.06.2006 - 13:54
door bart simpson
V480-V40 schreef:Bart, je hoeft niet zo boos te doen. Ik gaf het als voorbeeld.
Ik ben het in grote lijnen met je eens, en weet ook dat 80 de maximale snelheid is. Maar ik heb te vaak contact met LKW-chauffeurs om deze wrevel van hun niet te onderschatten. (We hebben in een ander topic al over deze wrevel gesproken waarbij bijna slaande ruzie is ontstaan)
Heb best een redelijke snelwegervaring over de jaren, houdt mede daardoor steevast rekening met de remweg maar ook met de tijd die een LKW weer nodig heeft om op die 80 uit te komen, ga niet op vrachtwagenparkeerplaatsen staan en respecteer mijn medeweggebruiker, laat me alleen door helemaal niemand opduwen omdat hij meent dat hij recht heeft op de m2 waar ik op dat moment op rijdt.
V480-V40 schreef:En angsthaas was misschien wat overdreven, maar hoe moet ik ze anders noemen?
Iemand die 80 rijdt misschien?
Geplaatst: 23.06.2006 - 14:08
door V480-S60
Oké ik hou op.
Geplaatst: 23.06.2006 - 14:21
door Battlecruiser
Daarom vind ik het rijden in Italië elk jaar weer heel relaxed.
Italianen hebben de naam agressief te rijden, maar dat zie ik toch anders. Als je daar harder wilt, dan zij, zitten ze daar niet mee en laten je er rustig langsgaan. Zelfs op 2 baanswegen gaan ze aan beide zijden gewoon wat opzij. Ze verdedigen hun vermeende rechten niet zo, minder territoriumdrift op straat dan die Noord-Europeanen.
Ze kijken alleen nauwelijks in hun achteruitkijkspiegel, anders kunnen ze het allemaal niet bijhouden. Dus zijn ze niet eens boos als je heel eventjes toetert of zo als je er langs wil.
In NL zit iedereen zijn territorium nogal te verdedigen (door de hoge bevolkingsdichtheid denk ik) en het egoïsme viert hoogtij. Dus blijven ze lekker linksplakken etc etc.,,
Geplaatst: 23.06.2006 - 14:24
door Caerbannog
Gisteren had ik even een 850 station te leen. Toen reed er een Volvo V70 achter mij te knipperen en toeteren toen ik aan het inhalen was. Ik dacht, stik toch, ik heb een aanhanger en mag niet harder.
Toen was hij voorbij en wees nog eens naar zijn hoofd.
Aso! Dacht ik nog.
Toen reed ik verder. Thuis kwam ik er achter dat de verlichting op mijn aanhanger het niet deed.... :oops:
Geplaatst: 23.06.2006 - 14:42
door Paul
bart simpson schreef:Geniet wel stiekem van die paar die je soms snoeihard voorbij trappen op de trajectcontrole, verheug met heel vals op hun rondetijd en het prijzengeld die ze op de mat aan gaan treffen :redhotevil:
Ik heb zo'n apparaatje in de auto die het gemiddelde uitrekend wat je rijdt en dat is pas leuk, vooral op de A12 bij Woerden, dan gaat iedereen in de ankers om netjes 120 te rijden, en dan rij ik meestal ook netjes 120, maar dan zie je op een gegeven moment dat je gemiddelde 110km/u is ofiets vervolgens laatste stukje iedereen inhalen, denken ze allemaal die krijgt een bon! Heb ik een gemiddelde van 119km/u ....
Dat is pas leuk!
Geplaatst: 23.06.2006 - 15:08
door Amieke850
Paul schreef:bart simpson schreef:Geniet wel stiekem van die paar die je soms snoeihard voorbij trappen op de trajectcontrole, verheug met heel vals op hun rondetijd en het prijzengeld die ze op de mat aan gaan treffen :redhotevil:
Ik heb zo'n apparaatje in de auto die het gemiddelde uitrekend wat je rijdt en dat is pas leuk, vooral op de A12 bij Woerden, dan gaat iedereen in de ankers om netjes 120 te rijden, en dan rij ik meestal ook netjes 120, maar dan zie je op een gegeven moment dat je gemiddelde 110km/u is ofiets vervolgens laatste stukje iedereen inhalen, denken ze allemaal die krijgt een bon! Heb ik een gemiddelde van 119km/u ....
Dat is pas leuk!
Doe ik ook altijd [trajectcontrole Den Haag A12], heb ik alleen geen apparaatje voor nodig :givemea: !
Geplaatst: 23.06.2006 - 15:14
door NOS
het was laatst ook uitgerekend dat je bij die 80km zones iets van 86 echte kilometers kan rijden zonder dat je een bon krijgt.
Geplaatst: 23.06.2006 - 15:25
door Thom
Maar ik rij met een gangetje van 180 in mijn 206
Wat voor merk koptelefoon heb je op? Die wil ik ook

! Leuk wagentje, die 206, maar wat een kabaal op de snelweg. Heb je ook JBL d'r in? Dat compenseert al een hoop!
Thom
Geplaatst: 23.06.2006 - 16:54
door Robert
Geplaatst: 23.06.2006 - 17:10
door Paul
Thom schreef:Maar ik rij met een gangetje van 180 in mijn 206
Wat voor merk koptelefoon heb je op? Die wil ik ook

! Leuk wagentje, die 206, maar wat een kabaal op de snelweg. Heb je ook JBL d'r in? Dat compenseert al een hoop!
Thom
Ja natuurlijk JBL en mijn Michelin Energy banden zijn super stil!
En heb een ipodadapter, dus goede muziek!
Geplaatst: 23.06.2006 - 17:30
door Henri144
Ja en wat ik dan weer heb, rijdend in mijn 144 is, dat veel mensen lijden aan OTS, het Oldtimer Syndroom. Tegenliggers, flauwe bochten of smalle wegen, het maakt allemaal niets uit; zo'n 144 MOET je passeren. Elke dag wel eens in de 144 rijdend, maak ik een stuk of wat gevaarlijke situaties mee. Eerder waren die OTS-lijders vnl. Petjes in een Golf of 8-cylinder BMW's, maar het valt me steeds meer op dat er mensen bijkomen die hun V70R hiervoor misbruiken.......
Geplaatst: 24.06.2006 - 20:11
door Maurice Pierik
Ik ben blij dat ik me in een flinke stationcar verplaats. De afstand tussen binnenspiegel en achterruit is lekker groot, dus van bumperklevers heb ik weinig last. Bovendien zie je zo'n achterligger denken: 'jakkes een 240, die gaat niet zo vlot vlot of opzij.' En dan laten zre meteen al een groter gat vallen.
Ik rij overigens behoorlijk door.
En soms, als ik ergens voorbij 'moet', dan nader ik mijn voorligger ook wel meer. De imposante neus doet mensen overigens vaak naar rechts verplaatsen.
Maar voordat we in paniek raken. In een 240 wordt je vanzelf en rustige rijder.
Ik zeg maar zo, iemand die zonodig heel snel moet zit zeker niet lekker in zijn stoel. Ik mag graag wat langer in mijn auto zitten.
Geplaatst: 27.06.2006 - 14:49
door Henri144
Maurice, ik sluit me volledig aan bij je reactie, vooral de laatste twee regels spreken boekdelen =D> Bovendien is 100-110 wel zo lekker met die 2.3 van mij qua benzinemisbruik..... Soms haalt-ie wel eens 1 op 10

Geplaatst: 04.07.2006 - 23:21
door broker
Henri144,
als bezitter van een paar oldtimers, waaronder een DAF 55 Marathon, kan ik je reactie ten volle onderschrijven. Met deze Daf rijd ik op de snelweg nog wel eens flink door ( nou ja, voor een Daf uit 1971 is 140 toch wel flink doorrijden) en er zijn hele horden mensen die het absoluut NIET kunnen verdragen dat ze door een Daf worden ingehaald met allerlei rare kapriolen van dien. En op de diverse dijkjes in het rivierengebied waar ik woon proberen ze je regelmatig van de weg te drukken.
Ze hebben alleen de pech dat ik soms een dag later dergelijke minkukels tegenkom in mijn vierkante baksteen van ruim 1600 kg.(Volvo S90) en dan ben ik dus aan de beurt. Maar irritant is het wel. En inderdaad is mijn indruk dat de laatste jaren een heel ander ( gestresst) publiek volvo is gaan rijden. Met alle onhebbelijke eigenschappen van dien. Maar goed, ik probeer er meestal maar boven te staan, behalve als ze m'n oude dafje te na komen. Dan zijn ze echt aan de beurt als ik ze kort daarna tegenkom en herken.
Groeten, Jan