Pagina 2 van 3
Re: over de nieuwe XC90
Geplaatst: 10.04.2014 - 17:00
door michel-C30
Re: over de nieuwe XC90
Geplaatst: 10.04.2014 - 17:14
door Discovery
De nieuwe XC90 lijkt lager, maar is even hoog:

Re: over de nieuwe XC90
Geplaatst: 10.04.2014 - 17:25
door Paul
Leuk ding hoor! Wel grappig dat we nu van die Peugeot 207 spiegels krijgen die lager zitten (lijkt)
Re: over de nieuwe XC90
Geplaatst: 10.04.2014 - 21:28
door Boreas
Als de journalisten van Autoexpress na die proefrit in het hoge Noorden achteraf uit hun geheugen een tekening hebben gefabriceerd, dan zou dit plaatje toch een benadering van de werkelijkheid kunnen zijn. Boreas vindt dit deze keer een keurige vormgeving die past in de Volvotraditie. Op dit plaatje lijkt het model echter meer op een opvolger van de XC70 (verhoogde estate) dan de XC90 (echte suv). Dus zullen de verhoudingen wel niet helemaal kloppen.
Re: over de nieuwe XC90
Geplaatst: 10.04.2014 - 22:10
door Thom
Wat we kunnen zien van de koplampen lijkt tamelijk ouderwets lichtwerk
Re: over de nieuwe XC90
Geplaatst: 10.04.2014 - 22:38
door V50 R
Nu je het zegt, er zit idd een ouderwetse gloeilamp in
Je zou zeggen dat ze vandaag de dag er wel standaard xenon oid in doen bij dit nieuwe topmodel van volvo. BMW biedt bijv tegenwoordig ook std xenon aan op de 5 serie.
Re: over de nieuwe XC90
Geplaatst: 10.04.2014 - 23:45
door casper
Voor alle duidelijkheid : de journalisten hebben steeds compleet verpakte XC90's gezien, geen volwaardige en naakte modellen.
Autobild toont bijvoorbeeld andere tekeningen na de testrit dan Autoexpress.
En er zitten geen ouderwetse gloeilampen in, integendeel...
Re: over de nieuwe XC90
Geplaatst: 11.04.2014 - 21:27
door Boreas
casper schreef:
Voor alle duidelijkheid : de journalisten hebben steeds compleet verpakte XC90's gezien, geen volwaardige en naakte modellen.
Autobild toont bijvoorbeeld andere tekeningen na de testrit dan Autoexpress.
En er zitten geen ouderwetse gloeilampen in, integendeel...
Het spijt me bijzonder je te moeten tegenspreken, maar in het artikel van Autexpress staat:
"While our photos show the car camouflaged,
we’re shown the new Volvo in all its glory. Lower, wider and longer than the outgoing car, it’s instantly recognisable as a XC90. Yet, in spite of the clear lineage, it’s been brought bang up to date with modern proportions and Volvo’s new design language."
Read more:
http://www.autoexpress.co.uk/volvo/xc90 ... z2ybiy1n4O
Of spreken de dames en heren van Autoexpress niet de waarheid?
Re: over de nieuwe XC90
Geplaatst: 13.04.2014 - 00:04
door casper
Impressies van Autoexpress
Our exclusive images show how the new Volvo XC90 could look when it debuts at the 2014 Paris Motor Show
Read more:
http://www.autoexpress.co.uk/volvo/xc90 ... z2yiFOXody

Re: over de nieuwe XC90
Geplaatst: 13.04.2014 - 11:01
door Denief
Afgaande op de concepts, zou dit het wel kunnen worden.
Re: over de nieuwe XC90
Geplaatst: 16.04.2014 - 11:08
door ultracain
Zijn er eigenlijk al vermoedens/geruchten over in welke prijscategorie deze auto gaat vallen. Rond de 60.000,- of rond de 70.000,- ?
Ben wel benieuwd
Re: over de nieuwe XC90
Geplaatst: 16.04.2014 - 12:24
door OGA244
ikzelf denk vanaf 65K
Re: over de nieuwe XC90
Geplaatst: 17.04.2014 - 17:53
door V60_PHEV
Autovisie schrijft dat Volvo heeft aangekondigd dat de aandrijflijn van de S60L PIH ook in de nieuwe XC90 komt (
klik)
Dat zou betekenen dat de XC90 PIH zo'n 315 pk krijgt.
Kerssemakers heeft eerder gezegd dat de XC90 PIH zo'n 400 pk en 600 Nm zou krijgen (
klik), door een tweeliter blok met turbo en compressor te gebruiken.
Wie het weet mag het zeggen.
In de V60 vind ik de 68 pk elektromotor voldoende, maar een XC90 mag wel wat meer.
Re: over de nieuwe XC90
Geplaatst: 17.04.2014 - 18:42
door NielsPHEV
V60_PHEV schreef:
Autovisie schrijft dat Volvo heeft aangekondigd dat de aandrijflijn van de S60L PIH ook in de nieuwe XC90 komt (
klik)
Dat zou betekenen dat de XC90 PIH zo'n 315 pk krijgt.
Kerssemakers heeft eerder gezegd dat de XC90 PIH zo'n 400 pk en 600 Nm zou krijgen (
klik), door een tweeliter blok met turbo en compressor te gebruiken.
Wie het weet mag het zeggen.
In de V60 vind ik de 68 pk elektromotor voldoende, maar een XC90 mag wel wat meer.
Twee uitvoeringen kan toch best ?
Re: over de nieuwe XC90
Geplaatst: 18.04.2014 - 11:06
door Discovery
Het is al lang geleden door Volvo aangekondigd dat om de extra pk's te krijgen de nieuwe motoren worden gecombineerd met een elektromotor. Het is dan ook meer dan logisch dat het zoiets wordt:
D4(180pk)
D5(230pk)
D4PHEV(250pk)
D5PHEV(300pk)
T5(245pk)
T6(305pk)
T5 PHEV(315pk)
T6PHEV(375pk)
Daarnaast is Volvo nog steeds bezig met KERS wat ook zo'n 80 pk kan toevoegen.
Re: over de nieuwe XC90
Geplaatst: 18.04.2014 - 13:46
door V60_PHEV
Meerdere plug-in modellen lijkt mij wel aannemelijk.
Het klonk al te mooi om waar te zijn in één model: 400 pk, 600 Nm en toch maar 50 gram C02.
De T8 aandrijflijn is trouwens erg vergelijkbaar met de eDrive hybride aandrijving van de nieuwe X5 40e:
T8: 238 pk/350 Nm tweeliter turbomotor en 68 pk/200 Nm electromotor
eDrive: 245 pk/350 Nm tweeliter turbomotor en 95 pk/250 Nm electromotor
De X5 40e gaat echter 89 gram CO2 uitstoten (14% bijtelling krijgen), terwijl voor de XC90 PIH gesproken wordt over ongeveer 50 gram CO2.
Kiezen tussen een T8 met 7% bijtelling en een T9 met 400 pk wordt nog moeilijk..
Las ook dat er over een volledig elektrische XC90 wordt nagedacht naast de KERS, en de D6 komt terug. Volvo gaat helemaal los met hybrides.
klik
Re: over de nieuwe XC90
Geplaatst: 19.04.2014 - 01:49
door volvofan90
Een elektrische xc90 ? dat klinkt niet echt logisch, het is een zware suv. De batterijen gaan direct plat zijn

Re: over de nieuwe XC90
Geplaatst: 25.04.2014 - 00:33
door casper
Re: over de nieuwe XC90
Geplaatst: 25.04.2014 - 08:56
door MichelR
Ziet er goed uit..
Re: over de nieuwe XC90
Geplaatst: 25.04.2014 - 12:43
door youtoofan
Klopt niet, we weten ondertussen al dat de spiegels op het portier zijn gemonteerd (een beetje zoals de peugeot 3008)