polestartuning

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

Met een vouwwagen rijdt je gewoon 120 tegen het bergje op hoor. Geen zorgen
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Rippie V70 schreef: Met een vouwwagen rijdt je gewoon 120 tegen het bergje op hoor. Geen zorgen
Met 1600 kg Hobby aan de haak ook! En daar was zowaar The Volvoboy getuige van toen ik hem net na Lyon in Noordelijke richting voorbij kwam pompen met als trekkende auto een 131 PK V70.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
koster
3rd Gear member
Berichten: 333
Lid geworden op: 08.07.2007 - 13:50

Ha ha, die 5 pk meer zal niet zoveel uitmaken, dus dat kan ik ook!
Gebruikersavatar
LtStone
4th Gear member
Berichten: 706
Lid geworden op: 03.12.2013 - 14:16
Locatie: Amstelveen

Ik las zojuist dat de prijzen omlaag zijn gegaan scheelt 200 euries, nou als dát de drempel niet verlaagd dan weet ik het ook niet meer:

Volvo Tuning

Polestar Tuning, nu verkrijgbaar voor € 795 i.p.v. € 995

Haal meer uit uw Volvo met Volvo Tuning. Natuurlijk levert uw Volvo voldoende vermogen. Maar met speciale software wordt de reactiesnelheid van uw motor aanzienlijk hoger! Hierdoor haalt u sneller, dus veiliger in en u geniet van de fellere respons op uw gaspedaal.

Deze Volvo-tuningset (chiptuning in de volksmond) is ontwikkeld in nauwe samenwerking met onze officiële Zweedse 'partner in racing'. Polestar.
V40 T4 2001 zwart
S60 T5 2003 zwart
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Alleen.....NIET voor de 126 PK! Mannen, zoek even op het forum, staat zat over geschreven en met name over de onmogelijkheid om de 126 PK te tunen. Kan wel maar niet bij Polestar en aldus is tunen bij de rest geheel voor eigen rekening en dito risico.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
LtStone
4th Gear member
Berichten: 706
Lid geworden op: 03.12.2013 - 14:16
Locatie: Amstelveen

Oei, ok zo ver heb ik (inderdaad) niet gekeken, excuus.
Goed er zijn zeker andere goede huizen bijvoorbeeld Rica is zeker geen pannekoek
V40 T4 2001 zwart
S60 T5 2003 zwart
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Dat geeft niks, nogmaals: Als je de 126 PK wel gaat tunen dan heb je een verhoogd risico dat het fout gaat. Je loopt tegen meer kosten aan door extra slijtage etc etc.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
koster
3rd Gear member
Berichten: 333
Lid geworden op: 08.07.2007 - 13:50

Nu ben ik toch wel heel nieuwsgierig wat er zo "anders" is aan de 126 pk motor?!?!
Is dat zo'n teer beestje?
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21182
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

koster schreef: Nu ben ik toch wel heel nieuwsgierig wat er zo "anders" is aan de 126 pk motor?!?!
Is dat zo'n teer beestje?
Koppeling, vliegwiel en remmen!
Overigens heb je 20nm koppel meer dan de 131pk diesel.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
koster
3rd Gear member
Berichten: 333
Lid geworden op: 08.07.2007 - 13:50

Meen je dat nou?
Denk dat ik maar tevreden moet zijn..
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

Denk dat ik maar tevreden moet zijn..
Dat is denk ik een goede keuze. Ik ben dat ook al een paar jaar en heb er nu 328000 vrijwel probleemloze kilometers op zitten. 130PK voldoet voor mij prima.
De sterkere zijn sneller,ook met een caravan, maar 126PK kan echt wel met een caravan overweg. Ik rijdt met een Kip47 van 1450kg.
En Ger deed het met een 1600Kg Hobby, en dat ging ook goed.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Gebruikersavatar
LtStone
4th Gear member
Berichten: 706
Lid geworden op: 03.12.2013 - 14:16
Locatie: Amstelveen

Wellicht dat we ons ietwat laten meeslepen in de moderne "pk-praat" (bij gebrek aan een beter woord).
126 pk is natuurlijk echt niet misselijk - en al helemaal ook nog met die koppel - 20 jaar geleden ging met ook met caravans op reis en de auto's waren heus niet van dit hedendaags kaliber. Misschien is de tevreden weg inderdaad de nederige en dus juiste hier...

Goed en dat uit de bek van de gast met zijn brute T5 van tegen de 300 pk; daar is ook een mooi woord voor: hypocritie ;)
V40 T4 2001 zwart
S60 T5 2003 zwart
koster
3rd Gear member
Berichten: 333
Lid geworden op: 08.07.2007 - 13:50

Tja, we willen altijd "meer" wellicht dat wij dat aan kunnen merken als een slechte gewoonte.
Gegroet!
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3986
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

'kDeed het jarenlang met slechts 115pk en 1600kg.
Kon gewoon inhalen en nam de steilste bergpassen.
Maar die 1e versnelling en koppeling in de toenmalige 245 was werkelijk superb…..
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
staaf
2nd Gear member
Berichten: 230
Lid geworden op: 23.06.2009 - 23:05

diesel01 schreef:
koster schreef: Nu ben ik toch wel heel nieuwsgierig wat er zo "anders" is aan de 126 pk motor?!?!
Is dat zo'n teer beestje?
Koppeling, vliegwiel en remmen!
Overigens heb je 20nm koppel meer dan de 131pk diesel.
Kan iemand dit bevestigen? Ik ben zelf in het bezit van zo'n '06 126pk diesel en heb enige tijd met Vida de onderdeelnummers gecontroleerd. Ik kwam toen tot de conclusie dat de 126pk motorisch hetzelfde blok is dan de 185 pk versie. Koppeling en vliegwiel waren volgens mij dezelfde nummers. Remmen weet ik niet, want dit heb ik niet gecontroleerd.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21182
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik ben hier te rade gegaan bij iemand die direct toegang heeft tot de meest recente info op Vida en die verzekerde mij dat zowel koppeling als vliegwiel de zwakkere schakel zijn toz van de 5 cylinder 131/163/185.
De 126pk schijnt een tijdje in NL geleverd te zijn maar was eigenlijk voor de Belgische markt waar men word afgerekend op pk's en niet op gewicht.
Een soepele 5cylinder met relatief weinig pk was daar zeer goed te verkopen maar er schijnt weldegelijk een andere (lees) zwakkere koppeling/vliegwiel in te zitten.
Remmen zijn 286mm toz van 302/320mm voor de D5.
Mijn 126pk S60 stond op 15" winterbanden terwijl de latere D5 allemaal 16" velgen moest hebben omdat anders de remklauw aanliep.
Maar ik zou indien je meer pk's wilt gewoon naar Rica gaan die hebben een set klaar liggen waarbij ze hem naar 226pk zetten met 460nm koppel, kun je garantie bijkopen en die ga je nodig hebben.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29578
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

diesel01 schreef: Ik ben hier te rade gegaan bij iemand die direct toegang heeft tot de meest recente info op Vida en die verzekerde mij dat zowel koppeling als vliegwiel de zwakkere schakel zijn toz van de 5 cylinder 131/163/185.
De 126pk schijnt een tijdje in NL geleverd te zijn maar was eigenlijk voor de Belgische markt waar men word afgerekend op pk's en niet op gewicht.
Een soepele 5cylinder met relatief weinig pk was daar zeer goed te verkopen maar er schijnt weldegelijk een andere (lees) zwakkere koppeling/vliegwiel in te zitten.
Remmen zijn 286mm toz van 302/320mm voor de D5.
Mijn 126pk S60 stond op 15" winterbanden terwijl de latere D5 allemaal 16" velgen moest hebben omdat anders de remklauw aanliep.
Maar ik zou indien je meer pk's wilt gewoon naar Rica gaan die hebben een set klaar liggen waarbij ze hem naar 226pk zetten met 460nm koppel, kun je garantie bijkopen en die ga je nodig hebben.
Gewoon even wachten en de volgende Volvo met een sterkere motor kopen :D
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
staaf
2nd Gear member
Berichten: 230
Lid geworden op: 23.06.2009 - 23:05

[/quote]

Gewoon even wachten en de volgende Volvo met een sterkere motor kopen :D
[/quote]

Hier gaat het me eigenlijk niet om.
Ik had dit opgezocht omdat ik er toen ook het fijne wou van weten.

Hoe het zit met de eerste generatie D5244T en D5244T2 (163 en 130pk) weet ik niet

Mijn versie de D5244T7 (126k) zou volgens Vida motorisch identiek zijn aan de T4 en de T5 (185 en 163pk)
De auto is uitgerust met een M56 5-versnellingsbak, of deze enkel in de 126pk geleverd werd weet ik niet.

Wat Diesel1 zegt ivm de remmen klopt: mijn 126pk staat op 15" winterwielen
Laatst gewijzigd door staaf op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21182
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

De 131/163/185pk zijn bij mijn weten identiek, de 126pk is de vreemde eend in de bijt met verschil in materiaal.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

De 131/163/185pk zijn bij mijn weten identiek, de 126pk is de vreemde eend in de bijt met verschil in materiaal.
Nee, Dat is niet zo. de oude 163pk D5, en de 2.4D 131pk t/m MY2005 zijn gelijk, behalve de Software.

Daarna zijn de verschillen wat groter geworden, al is de 2.4D 163PK weer gelijk aan de 185PK D5 van na 2005.

Een en ander staat hier : http://nl.wikipedia.org/wiki/Volvo_D5-motor
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”