Pagina 2 van 2
Re: Nieuwe member in afwachting van een V70 D4
Geplaatst: 03.06.2014 - 22:10
door burgie
prachtige auto. Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe (lease) auto. ik kan deze in september bestellen. Ik ben nog aan het dubben of het een V60 of een V70 wordt. Heb je deze Nordic+ geleast en zo ja, viel het leasebedrag mee ?
Re: Nieuwe member in afwachting van een V70 D4
Geplaatst: 03.06.2014 - 22:11
door diesel01
coqrouge schreef:
diesel01 schreef:
Naar goed Zweeds gebruik springen ze open na een crash..
Is dat een aanname of daadwerkelijk zo? Het instructieboekje rept daar namelijk met geen woord over.
Is mij verzekerd door de Volvodealer..
Re: Nieuwe member in afwachting van een V70 D4
Geplaatst: 03.06.2014 - 22:13
door OGA244
naar goede Europese wetgeving heb ik zelfs begrepen
Re: Nieuwe member in afwachting van een V70 D4
Geplaatst: 04.06.2014 - 11:53
door Martin_D4
deuren springen idd open bij een aanrijding. Er zit een soort botsindicator op die bij een aanrijding de brandstoftoevoer dichtzet (bij sommige auto's) en ook de vergrendeling ontgrendelt.
Begrijp mij goed ik ben echt wel tevreden over de auto. Ik vind het alleen jammer dat ik moet toegeven dat sommige zaken in die Skoda beter voor elkaar zijn.
Ik heb de handleiding al twee weken op tafel liggen, maar kom er niet toe om hem open te slaan, dus de systemen moeten ook wel intuitief zijn
Als ik het goed heb, kost deze auto bij Athlon €900 p/maand op basis van 40.000 km per jaar.
Re: Nieuwe member in afwachting van een V70 D4
Geplaatst: 21.06.2014 - 17:33
door michael
Mijn D4 Nordic+ zou vorige week binnenkomen maar....
Tijdens de hagelbui in Belgie zijn een aantal auto's beschadigt en dit wordt nu hersteld....grrrrr
Re: Nieuwe member in afwachting van een V70 D4
Geplaatst: 21.06.2014 - 18:01
door BlackcurrantV70
Dat de vergrendeling los gaat na een aanrijding kan ik bevestigen uit eigen ervaring.
Ik had het automatisch vergrendelen >7km/u laten activeren in mijn V70N MY06 en na mijn aanrijding in 2012 waren alle deuren los.
Je schrijft dat je na de rit de deuren terug moet ontgrendelen, maar als je 2 maal aan je deurhendel trekt gaat de deur ook open hoor. (Alleen aan de binnenkant uiteraard.)
Re: Nieuwe member in afwachting van een V70 D4
Geplaatst: 21.06.2014 - 23:11
door Fulaks
BlackcurrantV70 schreef:Je schrijft dat je na de rit de deuren terug moet ontgrendelen, maar als je 2 maal aan je deurhendel trekt gaat de deur ook open hoor. (Alleen aan de binnenkant uiteraard.)
Nadeel is dat Volvo-onkundige passagiers je deurhendeltje er proberen af te rukken. Daarom duw ik meestal op het knopje om te ontgrendelen voordat ze aan de hendel beginnen te rukken

Re: Nieuwe member in afwachting van een V70 D4
Geplaatst: 21.06.2014 - 23:16
door lint
Ja dat is altijd jammer als mensen het vernuft van een Volvo niet begrijpen en maar wat onhandig gaan doen.
Re: Nieuwe member in afwachting van een V70 D4
Geplaatst: 21.06.2014 - 23:51
door MU
Yep

en dat lukt ook met antiek Volvo-vernuft: de ontgrendeling van m'n portieren met die 'schuif' i.p.v. een deurhendeltje. Verwarring alom.
Re: Nieuwe member in afwachting van een V70 D4
Geplaatst: 22.06.2014 - 00:25
door lint
Volvo vernuft is van alle tijden

Re: Nieuwe member in afwachting van een V70 D4
Geplaatst: 22.06.2014 - 10:05
door BlackcurrantV70
Bij ons rijdt bijna de hele familie en vriendenkring met Volvo dus die kennen het allemaal

Re: Nieuwe member in afwachting van een V70 D4
Geplaatst: 04.07.2014 - 23:15
door Martin_D4
BlackcurrantV70 schreef:
....
Je schrijft dat je na de rit de deuren terug moet ontgrendelen, maar als je 2 maal aan je deurhendel trekt gaat de deur ook open hoor. (Alleen aan de binnenkant uiteraard.)
Dat de deur na twee trekjes open gaat snap ik. Maar wat ronduit onhandig is, is het feit dat ik vervolgens met de AB de rest van de deuren moet openen. Volwassen bijrijders moeten zich maar aanpassen, maar de inhoud van de kinderstoel doe ik toch echt zelf de deur voor open. En dat vraagt dus een extra handeling. Maar goed, optie staat uit. Geen last meer van.
Re: Nieuwe member in afwachting van een V70 D4
Geplaatst: 05.07.2014 - 09:25
door BlackcurrantV70
Mmm, ik doe liever die extra handeling om de deuren te ontgrendelen dan dat er aan het verkeerslicht een onguur figuur mijn passagiersdeur opentrekt en instapt.
Re: Nieuwe member in afwachting van een V70 D4
Geplaatst: 05.07.2014 - 14:37
door Fulaks
Op het ontgrendelknopje drukken in de bestuurdersdeur, en alles is open. Ook de achterdeuren. En als het kinderslot op staat kan jij wel langs buiten de deur openen en de kinderen kunnen dat niet langs binnen. Prima toch ?
Re: Nieuwe member in afwachting van een V70 D4
Geplaatst: 07.07.2014 - 10:50
door Martin_D4
Inmiddels ruim 7000 km gereden en de auto begint steeds mooier te lopen. Verbruik is op een lange rit vanuit italie ongeveer 1 op 16.6 (160 km p/uur en flink wat wegwerkzaamheden met 80 km p/uur)
In NL met 120 op de snelweg is het verbruik ongeveer 1 op 20. Dus dat valt in het geheel niet tegen. Ik moet wel eerlijk toegeven dat 120 km/puur niet vaak voor komt. De rust in de auto en soepel motor nodigen wel uit om standaard te hard te rijden.
Stoelen zitten perfect zolang je maar actief blijft zitten. Zodra je onderuit gaat "hangen" dan kom je er achter dat de stoel daar niet voor ontworpen is. Helemaal goed dus.
inmiddels zijn alle menu opties "eigen geworden" en kan ik snel mijn weg vinden in de knoppen en opties..
Helemaal tevreden en die Skoda?.. die heb ik nog geen dag gemist..

Re: Nieuwe member in afwachting van een V70 D4
Geplaatst: 07.07.2014 - 11:01
door diesel01
1/20 vind ik een hele nette waarde voor een grote V70 met 181pk en automaat.
Re: Nieuwe member in afwachting van een V70 D4
Geplaatst: 07.07.2014 - 11:07
door Fulaks
TS heeft een handgeschakelde. Ik zit met de automaat aan 6,7 l/100 km dus omgerekend 1 op 15. Wel een beetje zware voet soms. Is 1,5 l/100 km zuiniger dan de vorige (met handbak), dus ik ben best tevreden.
Re: Nieuwe member in afwachting van een V70 D4
Geplaatst: 07.07.2014 - 14:55
door Martin_D4
Fulaks schreef:
TS heeft een handgeschakelde. Ik zit met de automaat aan 6,7 l/100 km dus omgerekend 1 op 15. Wel een beetje zware voet soms. Is 1,5 l/100 km zuiniger dan de vorige (met handbak), dus ik ben best tevreden.
overall kom ik ook niet hoger uit dan 1 op 16. Rechtervoet is daar de oorzaak van. En ritten van 1350 km aan één stuk komen niet vaak voor, dus het effect van even flink doortrekken zie je veel sneller terug in het verbruik.
Re: Nieuwe member in afwachting van een V70 D4
Geplaatst: 07.07.2014 - 18:58
door Fulaks
Als ik de vergelijking met mijn vorige 2.4D van 163 PK maak, dan blijkt dat die heftig uit de tank putte in stadsverkeer en net zuiniger werd bij snelwegritten ook al deed ik die aan hoge snelheid. De nieuwe is veel zuiniger in het dagdagelijk gebruik, maar lust een aantal slokken extra als je hem flink de sporen geeft op de autobahn. Het is dan ook maar een tweelitertje. Ik reset m'n gemiddeld verbrui nooit, en op vakantie (vrijwel altijd door Duitsland) zakte het gemiddelde met een dikke halve liter, met de nieuwe neemt het toe. Verder is dat natuurlijk geen probleem, overall dus inderdaad een stuk zuiniger.
Re: Nieuwe member in afwachting van een V70 D4
Geplaatst: 25.07.2014 - 10:36
door gbooster
Martin_D4 schreef:
@AST:
eerste bericht over de auto is verdwenen na de laatste crash van het forum.
Maar een update:
auto rijdt heel goed. D4 is een top motor. Qua verbruik na 2000 km kan ik weinig zeggen. 1 op 15 is nog niet de eindstand denk ik.
Qua ergonomie ben ik niet heel tevreden. als ik het vergelijk met mijn vorige "duitser" dan is dit echt een stap terug.
het geheel is gewoon minder intuïtief dan de producten van VAG.
de optie om de deuren te sluiten na het weg rijden heeft ook een eigenaardigheid. Bij het uitstappen moet je vervolgens alle deuren weer ontgrendelen met de Afstandbediening.
cruise control moet na elke start weer opnieuw aangezet worden. Idem voor de regensensor.
Het zoeken van contacten in het telefoon boek is ook niet echt makkelijk. Je bent ongemerkt toch meer met het scherm bezig dan dat je op de weg let. De voice control daarentegen bevalt prima. Die optie werkt goed.
Wat ik echt een dom ding vind is de dual zone climatronic. Als een bestuurder de temp aanpast dan geldt dit voor de hele auto, als een bijrijder dit doet, dan geldt dit uiteraard alleen voor de rechterkant. Nou zit ik continue aan beide knoppen te draaien om alles op 20 graden te krijgen.
Qua comfort en stoelen is dit echt een zegen in vergelijking tot die harde plank van Skoda. Ik heb nu weer het Franse comfort, maar dan zonder de rammeltjes en piepjes.
Begrijp mij goed het is echt een super fijne auto om in te rijden en ik ga hier ook zeker van genieten de komende vier jaren. Alleen de Zweedse ergonomie is anders dan de Duitse standaard.
Je bent duidelijk een VAW rijder geweest, ik merkte exact het zelfde toen ik in mijn eerste Volvo stapte.
Uitstappen is je inmiddels al duidelijk, je kunt 2x het portier openen of gewoon het knopje voor ontgrendelen. Bij VAW wagens kon je nog instellen dat als je de sleutel uit het contactslot haalde je automatische ontgrendelde, die optie mis ik soms wel eens.
Regensensor/cruise vind ik zelf niet echt een probleem
