Pagina 2 van 3
Geplaatst: 04.09.2006 - 19:02
door Hans
Lijkt mij de voorbereiding op het Volvo alarm.
Geplaatst: 16.09.2006 - 06:02
door Bincky44
Hoi we zijn nu weer een paar maandjes verders........heb ondertussen 31000 km gereden zonder problemen, maar vind het steeds vreemder vinden dat die nog geen druppel heeft gebruikt(OLIE).
het blijft een heerlijke auto, en moet af en toe best lachen dat die mensen in een cabrio zitten te hoesten als ze achter mij rijden...............
Gr John
Geplaatst: 16.09.2006 - 15:15
door mightyspawn
doet die wagen netjes zeg. 1 op 19 volgens de specificaties.
Geplaatst: 16.09.2006 - 19:00
door cane corso
Wat zeg je nou 1op 19!!!!!

zet je dan uit als je de berg afgaat <lol>Maar zonder dollen haal de 1op 14 oja in Italie 1 op 9; kom niet onder de 190 .
Ciao Eric
Geplaatst: 18.09.2006 - 15:52
door Ber
das juist de charme!
en ach, volgens mij werkt een klein dotje gas extra echt ultiem tegen bumperklevers....
Ber....vanachter haar rookgrodijntje!
Geplaatst: 18.09.2006 - 21:32
door gevanje
Het roken van de tdi blokken komt voornamelijk door de verstuivers. Feitelijk moet de inspuittijd hiervan te lang zijn om het vermogen te leveren. Hoewel ik er zelf geen ervaring mee hebt zijn er volgens mij 2 opties:
1. grotere verstuivers, geeft ook pk winst (ca. 15-20)
2. fractie meer turbodruk maar daar kleven weer risico's aan.
2a. en nu krijgen we weer gezeur, egr dicht.
Wees gerust, iedere tdi rookt (als een ketter).
Geplaatst: 11.01.2007 - 22:13
door Ze Zmokerrr
Zeg maar: onze bijdrage aan het milieu

Geplaatst: 12.01.2007 - 07:50
door Guestuser
Een TDI hoort te roken. Zoals iemand mij ooit eens vertelde: als je het goed doet, kun je er een streep mee op de weg zetten
Het scheelt aardig als je de EGR-klep loskoppeld (het slangetje wel goed af isoleren!).
Wat bumperklevers betreft... ideaal. Vooral als het eindstuk, net als bij Agnetha, niet rond naar beneden loopt, maar recht naar achteren!!
Ik heb al wat klevers geleverd waarom je een TDI niet moet willen opduwen :twisted: :twisted:
Geplaatst: 12.01.2007 - 09:47
door v40pokemon
cane corso schreef:Wat zeg je nou 1op 19!!!!!

zet je dan uit als je de berg afgaat <lol>Maar zonder dollen haal de 1op 14 oja in Italie 1 op 9; kom niet onder de 190 .
Ciao Eric
Met pijn en moeite staat de mijne op 1:14(als je netjes 120 blijft rijden en in de stad lekker lang laat uitrollen). Bij mijn (pittige) rijstijl kom ik gemiddeld uit op 1:11/12
Ook mijn TDi rookt van een goeie. Vooral als ik een dag rustig heb gereden en dan een peutje gas durf te geven. Als ik (zoals meestal) op de snelweg 160 rijd en dan een stoplichtsprintje doe, komt er nauwelijks nog rook uit.
Geplaatst: 12.01.2007 - 12:38
door Guestuser
Met een normale rijstijl en op de snelweg veelvuldig gebruik van de cruisecontrol komt het gemiddeld dieselverbruik uit rond de 6 - 6,5 liter op de 100 kilometer.
Als de airco aan gaat kost me dat zo'n liter meer.
Geplaatst: 13.02.2007 - 20:49
door Ber
ach....je moet het maar zo zien....
HIJ LEEFT!!
tenminste mijn tdi wel!
Ber
Geplaatst: 19.03.2007 - 22:53
door hunsow
De mijne, een V70 Diesel rookt ook behoorlijk. Mensen achter me beginnen erover. Vooral bij flink optrekken (invoegen op snelweg). Geen olieverbruik en rijdt als een biologische melkfabriek.
Bincky44/John heb je er nog iets mee gedaan?
Is het wellicht een kwestie van inspuiting? verstuivers? weet ik veel...
Tonny
Geplaatst: 21.03.2007 - 23:13
door Hathu
http://www.volvospeed.com/Repair/egr.php Hier staat het verhaal warom hij roet uitblaast en hoe je het kunt verhelpen.
Geplaatst: 21.03.2007 - 23:30
door Hathu
Geplaatst: 22.03.2007 - 22:46
door hunsow
Tjeempie dat zijn mooie sites. Heb al het een en ander geprint en dit zal me de komende tijd wel van de straat houden.... of eigenlijk op de straat brengen...
Heb je dat van die EGR klep schoonmaak ook al zelf uitgevoerd? Het artikel spreekt trouwens over foutcodes. Waarin uiten die zich?
Tonny
Geplaatst: 22.03.2007 - 23:10
door Hathu
Nee ik heb zelf de klep nog niet schoongemaakt omdat het roeten van mijn TDI mij niet echt stoort, hij roet wel eens met name als ik een poosje erg rustig heb gereden en plots flink gas geef, maar daarna is het over. Dat van die foutcodes weet ik niet ik denk dat je die bij een Volvo of Volkswagen/Audidealer dealer kan laten uitlezen. Een vriend van mij kocht een aantal jaren terug een nieuwe Audi met de 2.5 tdi motor en heeft bij de dealer toen de EGR uit laten bouwen, nooit last van roeten gehad.
Die sites heb ik gevonden omdat ik altijd alles van mijn auto wil weten, en zoveel als mogelijk zelf wil sleutelen. Overigens rijd mijn V70 TDI als nieuw ondanks de 346000km die op de teller staan.
Geplaatst: 22.03.2007 - 23:29
door Hathu
http://www.miketdi.de/index.htm Ook hier staat veel informatie.
Geplaatst: 22.03.2007 - 23:49
door hunsow
Thanks
De laatste kende ik al, waarschijnlijk van een van je andere goede bijdragen. Staat al bij mijn favorieten.
Mijn V70 is voor mij ook een uitdaging om het eea aan te knutselen. een waslijst aan kleine dingetjes. zie mijn introductie.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Daarom ook liever een classic dan een nieuwere waar je niks aan kunt/durft te doen.
Geplaatst: 23.03.2007 - 18:52
door Hathu
Geplaatst: 23.03.2007 - 21:43
door hunsow
Hier nog een mooi inleidend algemeen artikel. BELANGRIJK VOOR EENIEDER DIE PROBLEMEN HEEFT MET DE ROETMETING EN NIET BEDONDERD WIL WORDEN DOOR DE GARAGE!
http://www.katho.be/vhti/automechanica/dieseldi.htm
Groet Tonny