Het schoon branden duurt vaak even. Met het inschakelen van de rijstand Pure forceer je de auto om te stoppen met reinigen. Doe dit een paar keer en dan heb je een groter probleem.daaldijk schreef:rsnhakan schreef: Roetfilter die bezig is om zich schoon te branden. Dat is mijn ervaring iig.
Dan zou even flink gas geven de oplossing moeten zijn lijkt me? Dan brandt hij toch ook schoon?
Geen elektro in Hybrid
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 19.08.2013 - 21:31
Ik ben er achter dat er een directe relatie ligt met de preconditioning. Als die aanstaat dan werkt de hybrid stand zonder problemen, ook bij het wegrijden. Zodra je (ook al rijdend) de verwarming uit zet slaat de motor aan. Terwijl het buiten nou ook niet heel koud is...
XC90 T8
BMW 330 cabriolet
BMW 330 cabriolet
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Heb je automatisch verwarmen toevallig op UIT staan?daaldijk schreef: Ik ben er achter dat er een directe relatie ligt met de preconditioning. Als die aanstaat dan werkt de hybrid stand zonder problemen, ook bij het wegrijden. Zodra je (ook al rijdend) de verwarming uit zet slaat de motor aan. Terwijl het buiten nou ook niet heel koud is...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 19.08.2013 - 21:31
ik was er net achter dat dat inderdaad het probleem was. Had ik inderdaad onlangs uit gezet, maar ik bedacht me dat net. Weer aan gezet en alles is weer normaalrsnhakan schreef:Heb je automatisch verwarmen toevallig op UIT staan?daaldijk schreef: Ik ben er achter dat er een directe relatie ligt met de preconditioning. Als die aanstaat dan werkt de hybrid stand zonder problemen, ook bij het wegrijden. Zodra je (ook al rijdend) de verwarming uit zet slaat de motor aan. Terwijl het buiten nou ook niet heel koud is...

Bedankt voor het meedenken!
XC90 T8
BMW 330 cabriolet
BMW 330 cabriolet
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Succesdaaldijk schreef:ik was er net achter dat dat inderdaad het probleem was. Had ik inderdaad onlangs uit gezet, maar ik bedacht me dat net. Weer aan gezet en alles is weer normaalrsnhakan schreef:Heb je automatisch verwarmen toevallig op UIT staan?daaldijk schreef: Ik ben er achter dat er een directe relatie ligt met de preconditioning. Als die aanstaat dan werkt de hybrid stand zonder problemen, ook bij het wegrijden. Zodra je (ook al rijdend) de verwarming uit zet slaat de motor aan. Terwijl het buiten nou ook niet heel koud is...![]()
Bedankt voor het meedenken!

- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
Had tzelfde probleem gehad, ook autonatisch voor verwarmen uitgezet. Nergens staat dat dat deze invloed heeft, ofwel?
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Het is een wat complexe auto, die volgens een programma de mogelijkheden kiest.
Climaat is een belangrijk onderdeel in het hybride gebeuren. Accu
's moeten met laden en in gebruik soms voorzien worden van warmte, danwel koude.
Door de diverse temperatuur sensoren in het systeem, kan daardoor overgeschakeld worden naar de dieselmotor.
Op dit proces heeft de mens direct of indirect wel haar invloed:
Het volgende kan de klant zelf regelen.
- extra verwarming aan/uit
- de dieseltank minimaal op 2 streepjes houden, anders kan de extra verwarming uitgeschakeld worden.
- bediening van de knopjes Pure/Hybrid/Power/AWD/Save
- wel of niet de AC inschakelen
Climaat is een belangrijk onderdeel in het hybride gebeuren. Accu
's moeten met laden en in gebruik soms voorzien worden van warmte, danwel koude.
Door de diverse temperatuur sensoren in het systeem, kan daardoor overgeschakeld worden naar de dieselmotor.
Op dit proces heeft de mens direct of indirect wel haar invloed:
Het volgende kan de klant zelf regelen.
- extra verwarming aan/uit
- de dieseltank minimaal op 2 streepjes houden, anders kan de extra verwarming uitgeschakeld worden.
- bediening van de knopjes Pure/Hybrid/Power/AWD/Save
- wel of niet de AC inschakelen
Laatst gewijzigd door vaudi op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
En helpt ook als je AC uit zet.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Heel goed!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Tukker999
- 4th Gear member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48
Vandaag had de V60 weer eens zo'n bui dat hij niet op electra wilde rijden.
Eerst 2 ritjes op electra (de eerste naar de garage om de zomerbanden er weer op te zetten), niks aan de hand, keurig rijden op stroom.
Auto naar de parkeergarage. Mocht 'ie een paar uur op het baasje wachten.
Temperatuur in de garage 12 graden, nog 35 km prik in de accu, starten......., niks, lichtjes gas geven en daar begint de diesel vrolijk te knorren.
Na 15 km en 2 stops van een kwartiertje - half uur per stop vond de V60 dat het weer mooi was voor vandaag en kon ik op electra naar huis rijden.
En o ja, als je dan de knop Pure indrukt geeft 'ie de melding van de Tijdelijke beperking van het hybride systeem.
Ra,ra hoe kan dit.
Eerst 2 ritjes op electra (de eerste naar de garage om de zomerbanden er weer op te zetten), niks aan de hand, keurig rijden op stroom.
Auto naar de parkeergarage. Mocht 'ie een paar uur op het baasje wachten.
Temperatuur in de garage 12 graden, nog 35 km prik in de accu, starten......., niks, lichtjes gas geven en daar begint de diesel vrolijk te knorren.
Na 15 km en 2 stops van een kwartiertje - half uur per stop vond de V60 dat het weer mooi was voor vandaag en kon ik op electra naar huis rijden.
En o ja, als je dan de knop Pure indrukt geeft 'ie de melding van de Tijdelijke beperking van het hybride systeem.
Ra,ra hoe kan dit.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus 
Volvo V60 PIH 2013:
Honda Civic Hybride 2010:

Volvo V60 PIH 2013:

Honda Civic Hybride 2010:

- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Komt af en toe voor dat de elektromotor niet werkt. Heb het ook eens tijdens het rijden gehad.
Even de motor uitzetten en wachten tot je een klik hoort vanuit de accu's. Daarna zou alles weer moeten werken.
Even de motor uitzetten en wachten tot je een klik hoort vanuit de accu's. Daarna zou alles weer moeten werken.