Pagina 2 van 2

Geplaatst: 28.08.2006 - 18:37
door Maurice Pierik
Databeestje is blij aan het kwispelen....
(Nu staat daarin niks over radio's, maar goed...)
Het accessoireboekje voor de 240 meldt het volgende:
oliedrukmeter: artikelnr: 1307535-3; NLG 75 (prijs 1987)
voltmeter: artikelnr: 1129314-9; NLG 93 (prijs 1987)
inbouwpaneel voor 3 meters: 1129661-3; NLG 30 (prijs 1987)

Het bewuste 'veloopbakje' is mij onbekend, en ik vraag me af of dat onderste vakje wel breed genoeg is voor een DIN-radio.

Inmiddels gezien dat het vakje breed genoeg is.

Er bestaat overigens een heuse Volvo-radio voor 'onderin', met slecht één grote draaiknop voor het volume. Eigenlijk wel zo prettig, met verder een heleboel kleine k*tknopjes en cassetedingetje :P. Het apparaat heet een 'radar radio' of 'MTS-radio' te zijn (type CR-4040, of type CR-4060 met AVI) Liefst 78 voorkeuzezenders...
Bestelnummers: 1343115-0 (NG 1750) en 1343113-5 (NLG 1850).

Nu, kwestie van naar den Volvo-dealert stappen en bestellen ;)

Geplaatst: 02.09.2006 - 22:02
door Peter Timmer
Op marktplaats word regelmatig een plastic verlooprandje aangeboden.
Hoe het er in het echt uitziet weet ik niet, maar ik vind het met 30 euro stijf aan de prijs.
Een oplossing zou kunnen zijn om een "grote knoppenradio" die het niet meer (goed) doet te offeren. Als je daar het front afhaalt en je zaagt dit netjes op maat voor een DIN radio ben je er ook.

Geplaatst: 02.09.2006 - 22:48
door Maurice Pierik
De prijzen zijn uit 1987, in guldens welteverstaan. (Je weet wel, dat échte geld)

Geplaatst: 02.09.2006 - 23:38
door joost
Mooie kar! Leuk om te zien dat je hem zo orgineel mogelijk wilt houden, hulde!

Joost.

Geplaatst: 16.09.2006 - 02:37
door jessev40
@ joost, tja orgineel is zo'n beladen woord he joost.. aan de buitenzijde bedoel ik dan HA!
inmiddels is deze beauty al voorzien van billsteins in combinatie met intrax om het hele zaakje te levelen ( oja en een trutbrace /veerpootbrug) en een 3" rvs pijp vanaf de turbo naar achteren (ferrita) fraai geluidje en en stuk minder herrie dan voorheen (..maar dat kwam omdat de uitlaat echt heel erg lek was !) heb nu alleen een erg vervelend brandstof probleem ik denk de pomp, koude start geen probleem aleen als ie warm is gaat ie bijna niet aan, en ik hoor iets onder/achter brommen resoneren en zoemen en hij houd in bij vol gas haperen en stotteren oja en hij schiet regelmatig uit de overdrive...niet zo heel erg fijn als je vol gas rijd en hij schiet uit z'n overdrive! maarja it's a work in progress zegmaar..> volgende stap is een heule dikke intercoolert, en en bov en ik zit ook aan een electrische fan te denken die kan je tenminste dmv een schakelaar aanzetten of bv met een timer nog laten koelen als het beest al uit staat..maar als eerste worden maandag as de ramen licht getint idem als bij m'n V40 of nog net iets lichter.. de zon is zo'n overschatte brandende bol! weg met die hinderlijke zonnestralen, HA!, kzal binnekort eens wat foto's online ztten..oja er zitten ook al andere achterlicht units in en andere knippers!

later meer!

grt J

Geplaatst: 27.09.2006 - 16:30
door v40jlt4
Ik ben Jaloers!!

Errug mooie auto en leuk te lezen dat je 'm toch durft te tunen.