Pagina 2 van 3

Geplaatst: 26.06.2006 - 17:34
door Barracuda_82
menjo schreef:Distributieriem vervangen gewoon na 160000km hoor, net als de andere benzinemotoren, behalve de GDI. Het kan best zijn dat er scheurtjes in zitten, maar als die monteur dat kan zien dan kan jij het ook, dus vragen of hij het je eerst laat zien.
Blijkbaar moet de riem bij een Bi-fuel (LPG dus) eerder vervangen worden als de rest. Volgens het boekje moest het bij 150.000 km. Schijnbaar is er een aanvulling op de handleiding voor de bi-fuel modellen waarin anders vermeld staat.

Geplaatst: 26.06.2006 - 17:34
door menjo
Misschien is ie in de war met de GDI motor?

Geplaatst: 26.06.2006 - 17:35
door menjo
150000km is geen beurt. Vadis zegt gewoon 160000 voor de bi-fuel, voor de GDI geldt wel 90000.

Geplaatst: 26.06.2006 - 17:36
door Barracuda_82
menjo schreef:Misschien is ie in de war met de GDI motor?
Morgen belt ie mij als ie de kleppen gemeten heeft en daarna gaan ze de riem pas vervangen en eventueel de kleppen opnieuw stellen. Ik zal hem dan nog eens vragen om het goed na te kijken en of ie dan de riem na de eventuele vervanging niet weg wil gooien (samen met alle andere vervangen onderdelen) maar in de kofferbak wil gooien. Dan kan ik het zelf ook zien of het klopt.
menjo schreef:150000km is geen beurt. Vadis zegt gewoon 160000 voor de bi-fuel, voor de GDI geldt wel 90000.
GDI is toch een of ander dieselding? Mijn oom heeft een Carisma waar dat iig achterop staat.

Geplaatst: 26.06.2006 - 17:36
door menjo
Misschien even een dealer bellen, die weet het vast wel.

Geplaatst: 26.06.2006 - 17:44
door Barracuda_82
menjo schreef:Misschien even een dealer bellen, die weet het vast wel.
De dealer weet het dus... bij 150.000 km zei de vriendelijke meneer die ik net aan de lijn had...

Geplaatst: 26.06.2006 - 17:51
door menjo
Beetje raar getal, of moet jij ook nog iedere 15000km voor een beurt? Anders zou het een keer tussendoor moeten.

Geplaatst: 26.06.2006 - 18:51
door zwolly
voor de 160000 km dus 150000km is goed , bij de dealer incl grote beurt rond de 700 euro..

Geplaatst: 26.06.2006 - 18:55
door zwolly
de dealer is niet altijd de duurste vergeleken bij de universele garage's waar ze vaak minder kennis hebben en er dus langer mee prutsen.

ga beter naar de dealer of een beun maar mijd die "specialisten" is mijn ervaring.

Geplaatst: 26.06.2006 - 20:58
door marissen
update:
- Distributieriem vervangen (eigenlijk voor 90k km ipv de 120 waar ik nu op zit)
Volgens mij moet de distibutieriem juist bij 120K km, dus is ie volgens planning vervangen (voor een Bi-Fuel dan..).

Geplaatst: 26.06.2006 - 21:01
door menjo
Hehe, iedereen zegt wat anders :)

Geplaatst: 26.06.2006 - 21:06
door marissen
Hehe, iedereen zegt wat anders
Als het in Vadis staat zal het wel kloppen, maar ik had per ongeluk pagina 2 overgeslagen en dus een deel van het verhaal gemist :mrgreen:

Geplaatst: 26.06.2006 - 21:08
door menjo
Volgens mij doen alle dealers ook maar wat ze leuk vinden, misschien wel uit zekerheid. Bij mij is hij na 80000 verwisseld en werd gezegd dat het eigenlijk pas na 100000 hoefde :D
Terwijl er bij mij ook gewoon 160000 voor staat, mij hoor je niet klagen.

Geplaatst: 26.06.2006 - 21:08
door marissen
Hehe, iedereen zegt wat anders
Maar het valt me inmiddels wel op dat de Bi-Fuel motoren voor veel verwarring zorgen. Ik krijg het voor mijn auto ook maar steeds niet boven water wat er nou wanneer moet gebeuren.
In het instructie/onderhoudsboekje wordt vrijwel niets gezegd over de Bi-Fuel motoren.

Of ze zijn onverwoestbaar..... natuurlijk.... :mrgreen: :mrgreen:

Geplaatst: 26.06.2006 - 21:09
door menjo
Nou, voor de distributieriem is er geen enkel verschil met de normale benzine 1.8 lijkt me.

Geplaatst: 26.06.2006 - 21:15
door marissen
Nou, voor de distributieriem is er geen enkel verschil met de normale benzine 1.8 lijkt me.
Wat zegt Vadis over het stellen van de kleppen?? Ben ik ook nog steeds niet achter.

Geplaatst: 26.06.2006 - 21:27
door Barracuda_82
menjo schreef:Nou, voor de distributieriem is er geen enkel verschil met de normale benzine 1.8 lijkt me.
Dat lijkt mij ook een hele logische conclusie. Dat de kleppen wat regelmatiger gesteld moeten worden vind ik niet zo vreemd, want door de LPG slijt alles gewoon wat harder, maar het lijkt me sterk dat dat van invloed is op de distributieriem.

Klopt het trouwens dat ze voor het stellen van de kleppen de distributieriem moeten verwijderen? Dat is namelijk wat de monteur mij vertelde.

Geplaatst: 26.06.2006 - 21:41
door menjo
marissen schreef:
Nou, voor de distributieriem is er geen enkel verschil met de normale benzine 1.8 lijkt me.
Wat zegt Vadis over het stellen van de kleppen?? Ben ik ook nog steeds niet achter.
Kan ik zo snel niets over vinden

Geplaatst: 26.06.2006 - 22:42
door Kweep
Misschien een troost: Lancia rijden is duurder...

Geplaatst: 26.06.2006 - 23:02
door Frumpy
Misschien een troost: Lancia rijden is duurder...
Kleine aanvulling:
Iedere willekeurige italiaanse auto rijden is duurder. :)