Garantie geimporteerde Volvo

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Louisv
1st Gear member

Het punt is niet dat Volvo de technische problemen niet wil oplossen.

Het enige dat ik beoog is gebruikers te waarschuwen vóór hun vakantie dat bij Pech Volvo Assistance NL blijkbaar niet de bereidheid heeft om te communiceren met Volvo Assistance Duitsland en dat je als je in het bezit bent van een geimporteerde auto het buitenland blijkbaar moet bellen.

Inmiddels heb ik de Assistancenrs van alle landen waar ik door heen ga rijden alvast in mijn telefoon gezet al heb ik meer vertrouwen in mijn verzekering All Secure die wel bereid was mij te helpen (wegslepen) op het moment supreme.
Laatst gewijzigd door Louisv op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC60 Plus, T6 AWD (Plug-in Hybrid 2025)
Skoda Kodiaq 1.4 Business Style
Volvo V60 PIH
NielsPHEV
7th Gear member

heb ook wel eens een nieuwe auto geimporteerd gewoon bij bij de NL dealer in onderhoud gegeven en laten melden bij VCNL garantiezaken, recalls en volvo assistance liepen prima
Louisv
1st Gear member

Superfunky schreef: Sorry, maar de "fout" begint bij jezelf.

Heb je na import contact gezocht met en lokale dealer om onderhoudsafspraken te maken en om de auto bij VCNL te laten registreren? Denk 't niet.
Als dat is gebeurd wordt de auto gewoon behandeld als een NL auto.

Verder heb je vermoedelijke de auto in D op kenteken laten zetten. Fout 2, als je nieuwe auto uit het buitenland haalt, laat je hem beter niet daar registreren, maar doe je dat meteen in NL. Dan is het al helemaal geen import auto meer.

Verder is de reactie van On Call (als het werkelijk zo gegaan is) wel dubieus, want ze horen je gewoon te helpen en de administratie later te regelen.
Sorry maar als je mijn verhaal goed gelezen had dan had je gelezen dat ik alles officieel via een officiele dealer heb laten vernederlandsen.
De auto is volledig (tegen betaling) VCNL en NL SCCM certificaat, in nederland op kenteken gezet, zomerbeurt gehad en 2 x upgrade.

Het punt is niet dat Volvo de technische problemen niet wil oplossen.

Het enige dat ik beoog is gebruikers te waarschuwen vóór hun vakantie dat bij Pech Volvo Assistance NL blijkbaar niet de bereidheid heeft om te communiceren met Volvo Assistance Duitsland en dat je als je in het bezit bent van een geimporteerde auto het buitenland blijkbaar moet bellen.

Inmiddels heb ik de Assistancenrs van alle landen waar ik door heen ga rijden alvast in mijn telefoon gezet al heb ik meer vertrouwen in mijn verzekering All Secure die wel bereid was mij te helpen (wegslepen) op het moment supreme.
Volvo V60 PIH
V50 R
6th Gear member

Het alarm certificaat zegt niet veel, de aanmelding bij volvoNL wel! Maar goed schijnbaar is alles dan nog niet gekoppeld aan volvo assistance. Als je op vakantie bent moet je dus volvo assistance duitsland bellen, niet de landen waar je dan bent! Even goed op je duits oefenen dan maar? ;)
NielsPHEV
7th Gear member

RichieB schreef: Het "ik weet niet of u wel recht hebt op vervangend vervoer" viel mij ook rauw op mijn dak toen ik belde vanaf de vluchtstrook. Maar na mijn scheldkanonade werd het wel gewoon geregeld. Raar dat jij echt naar Duitsland moest bellen. Dat schoot bij mij ook door mijn hoofd (Volvo Assistance België bellen) maar dat was dus niet nodig.
Denk dat je casus anders is dan die van Louis, jij hebt kennelijk de verzekering bij (via) Volvo en daar zit ook hulp bij pech onderweg bij.

Als ik Louis was zou ik zeker ook de dealer vragen wat er nu aan de hand is aangezien hij de wagen daar in onderhoud heeft.
RichieB
6th Gear member

Dit was wel een van de redenen om de verzekering via Volvo af te sluiten. Achteraf ben ik daar erg blij om, vooral als ik dit verhaal lees. Die paar tientjes besparing per jaar wegen gewoon niet op tegen dit soort ellende.
Laatst gewijzigd door RichieB op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Louisv
1st Gear member

V50 R schreef: Het alarm certificaat zegt niet veel, de aanmelding bij volvoNL wel! Maar goed schijnbaar is alles dan nog niet gekoppeld aan volvo assistance. Als je op vakantie bent moet je dus volvo assistance duitsland bellen, niet de landen waar je dan bent! Even goed op je duits oefenen dan maar? ;)
On call is de alarmcentrale van het land waarin je bent, die geven de melding door aan Volvo Assistance van het betreffende land.

Beide dealers (mijn eigen en waar de auto nu in reparatie is) én Volvo NL geven nu aan dat je Volvo assistance moet bellen in het land waar de auto is gekocht!
Handig voor elke gebruiker om te weten!

Dat duits oefenen valt mee ik werd geholpen in de keuze taal UK of D.
De service maar vooral actie/hulp vanuit Duitsland was zoals het hoort snel en doeltreffend.
Ik kan zondag nog bellen dat ik maandag een vervangende auto nodig heb omdat ik dinsdag op de geplande autovakantie moet.
Men weet nog steeds niet wat het probleem is, alles is gereset en het probleem is er nu niet....ben ik even blij als ik de grens over ben.... <_<

Allsecur levert in het buitenland 30 dagen een vervangende auto, kan ik in ieder geval 14 dagen probleemloos mijn verblijven bereiken...

Bijgaand een lijstje met belangrijke telefoonnummers voor belanghebbenden, het geschreven nr heb ik gebeld en werd ik perfect geholpen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Louisv op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 PIH
V50 R
6th Gear member

Misschien heeft je auto gewoon heimwee? :D
NielsPHEV
7th Gear member

Het tippie voor het callcenter zou dus zijn deze nummers in de centrale programmeren en de mensen even doorverbinden, iedereen blij !
Louisv
1st Gear member

NielsPHEV schreef: Het tippie voor het callcenter zou dus zijn deze nummers in de centrale programmeren en de mensen even doorverbinden, iedereen blij !
helemaal gelijk, kan blijkbaar niet, is ander loket <_<
Volvo V60 PIH
NielsPHEV
7th Gear member

kan niet indeze is wil niet
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Louisv schreef:
V50 R schreef: Het alarm certificaat zegt niet veel, de aanmelding bij volvoNL wel! Maar goed schijnbaar is alles dan nog niet gekoppeld aan volvo assistance. Als je op vakantie bent moet je dus volvo assistance duitsland bellen, niet de landen waar je dan bent! Even goed op je duits oefenen dan maar? ;)
On call is de alarmcentrale van het land waarin je bent, die geven de melding door aan Volvo Assistance van het betreffende land.

Beide dealers (mijn eigen en waar de auto nu in reparatie is) én Volvo NL geven nu aan dat je Volvo assistance moet bellen in het land waar de auto is gekocht!
Handig voor elke gebruiker om te weten!

Dat duits oefenen valt mee ik werd geholpen in de keuze taal UK of D.
De service maar vooral actie/hulp vanuit Duitsland was zoals het hoort snel en doeltreffend.
Ik kan zondag nog bellen dat ik maandag een vervangende auto nodig heb omdat ik dinsdag op de geplande autovakantie moet.
Men weet nog steeds niet wat het probleem is, alles is gereset en het probleem is er nu niet....ben ik even blij als ik de grens over ben.... <_<

Allsecur levert in het buitenland 30 dagen een vervangende auto, kan ik in ieder geval 14 dagen probleemloos mijn verblijven bereiken...

Bijgaand een lijstje met belangrijke telefoonnummers voor belanghebbenden, het geschreven nr heb ik gebeld en werd ik perfect geholpen.
Wij hebben ook een keer gehad dat ABS en stuurbekrachtiging uit viel. De auto even zonder stroom (accu los koppelen) laten zitten en daarna geen problemen meer gehad. Gelukkig gebeurde dit bij de dealer.
V480-S60
Geartronic member

RichieB schreef: Ik heb nog expliciete gevraagd naar de Volvo Card na het aanmelden bij de NL dealer. Het antwoord was dat die pas na 1 jaar kwam, en dat deed hij ook.
Ik geloof je meteen. Maar zo hoort het NIET te gaan. Direct bij aanschaf hoor je de Volvocard te krijgen. Als je geen Volvocard hebt in het eerste jaar heb je namelijk ook geen recht op aanbiedingen etc.

Overigens is de Volvocard heel wat anders (het is een zogenaamde Loyality pas) als Volvo assistance en Volvo On Call. En ook die laatste twee zijn weer verschillend.
Ja leuker kunnen ze het niet maken. 8)

Ohw ja, en "vernederlandsen" betekent in veel gevallen alleen maar dat de taal omgezet wordt. En niet dat ie bij VCNL aangemeld wordt. Dus ik zou daar echt specifiek naar vragen bij je dealer. En zoals gezegd een alarmcertificaat voor de verzekering betekent ook niet dat ie bij VCNL wordt aangemeld.
Laatst gewijzigd door V480-S60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
V480-S60
Geartronic member

NielsPHEV schreef: kan niet indeze is wil niet
En dat zou heel slecht zijn!

Overigens, maar dan praat ik over 5 jaar terug (en er is wel wat veranderd heb ik begrepen). heb ik in Zweden gewoon met Volvo-assistance Nederland gebeld toen mijn auto door brand totall los werd. Ik kreeg keurig via de Nederlandse assistance een tijdelijk vervoermiddel om in Zweden te mogen rondrijden. (Alleen om een auto te krijgen die mijn caravan naar Nederland mocht brengen ben ik wel een tijdje bezig geweest.)
Laatst gewijzigd door V480-S60 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Louisv
1st Gear member

Beste Berijders,

Het kwaad is reeds geschied maar volgens Volvo Nederland zijn de volgende fouten gemaakt:

- Bij het vernederlandsen is niet de juiste code gebruikt door mijn Volvo-dealer waardoor de auto niet in de assistance-systemen is gekomen
- het vangnet dat er is afgesproken tussen Volvo Nederland en Volvo Assistance voor nieuwe (geimporteerde) auto's die niet in de systemen staan is niet gevolgd door de centraliste (foutje bedankt)

Mijn opmerking dat er ook geen actie werd ondernomen door Volvo-dealer (verantwoordelijke persoon afwezig), Volvo-assistance (foutje centraliste) als Volvo Nederland (bij afwezigheid van mijn contactpersoon) behoeft duidelijk verbetering. Iedere functionaris dient een vervanger te hebben bij afwezigheid.

Elke nieuwe (ook geimporteerde) Volvo heeft volgens Volvo Nederland bij het vernederlandsen via een dealer automatisch recht op een volvocard (dus niet pas na een jaar zoals ook mijn dealer aangaf. (ik had dus gewoon het recht om mijn zonneschermen met korting kunnen kopen met een volvo-card in Nederland ipv nu in Duitsland)

Zoals meerdere berijders terecht aangeven zijn Volvo-dealers blijkbaar onvoldoende op de hoogte van de processen rondom vernederlandsen en volvocard.

Volgens Volvo Nederland krijgt ik mijn auto vandaag of morgen weer terug (ben hem al weer 2 dagen kwijt) en kan ik toch nog met mijn eigen auto op vakantie.
Mijn advies blijft: houd het buitenlandse telefoonlijstje paraat voor als je de verkeerde centralist aan de lijn krijgt, beter voorkomen dan genezen!
Volvo V60 PIH
NielsPHEV
7th Gear member

aha dus het systeem is niet slecht in die zin dat als de auto in NL goed wordt aangemeld deze ook meteen door VCNL wordt "ondersteunt" en er assitance wordt verleend. jij heb twee keer pech gehad eerst de verkeerde aanmelding en toen de verkeerde procedure. Ik hoop dat alles snel in orde is en je de PIH terug hebt (met vakantie is een V70 overigens handiger kan veel meer in)
Superfunky
5th Gear member

NielsPHEV schreef: aha dus het systeem is niet slecht in die zin dat als de auto in NL goed wordt aangemeld deze ook meteen door VCNL wordt "ondersteunt" en er assitance wordt verleend. jij heb twee keer pech gehad eerst de verkeerde aanmelding en toen de verkeerde procedure. Ik hoop dat alles snel in orde is en je de PIH terug hebt (met vakantie is een V70 overigens handiger kan veel meer in)
Precies, en dat zie ik dus al. Procedures zijn prima in orde, maar niet correct opgevolgd. Dan moet je niet boos worden op Volvo, dan moet je je (onderhoud-)dealer lynchen!

Of ze vinden je gewoon niet aardig, dat kan natuurlijk ook! Mijn dealer vind me wel aardig, die loopt dus ook het vuur uit z'n schoenen voor mijn D-bak. Of zou dat komen omdat ik er 3 in één keer ben komen brengen ?? O-) O-)
V50 R
6th Gear member

Ah je volvo heeft zn inburgeringscursus dus niet voltooid! Wel prettig dat je nu al antwoord hebt gekregen van volvo, wellicht dat volvo mee heeft gelezen op het forum? ;)
Paul
Geartronic member

Heel goed dat alles nu helder is! Veel fijne kilometers zo en goede vakantie!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
lint
Geartronic member

Eind goed al goed :D
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”