De auto vandaag opgehaald bij de dealer en meteen 400 km op de klok gezet
Eerste indrukken van de auto
+ Motor en het vermogen; alhoewel je niet meteen merkt dat hij snel is, gaat het ongemerkt veel harder als je denkt. Dit komt waarschijnlijk door het vlakke koppelverloop. Hij tikt zijn Vmax van 199 dan ook heel gemakkelijk aan en het is jammer dat hij niet daarna doorzet.
+ adaptive cruise control; dit werkt heel mooi tot ~130-140. Als iemand voor je invoegt met een iets lagere snelheid remt hij gewoon op de motor af en bij een vrachtwagen remt hij daadwerkelijk met de remmen. Bij 150+ werkt het minder goed, omdat hij niet kan anticiperen en dan bijna altijd met de remmen afremt.
+ active high beam; altijd groot licht, behalve als het niet nodig is of niet kan (was weer een tijdje dat ik Xenon had, maar de lichtopbrengst is echt veel beter als bij halogeen licht)
+ onderstel; hoewel ik af en toe wel eens kritiek hier over lees, vind ik het best goed. Het is op de lange afstanden op de autosnelweg comfortabel, maar ook niet te zacht
- geen spotify gevonden tussen de apps; had dit wel verwacht, maar las op internet ergens dat deze vervangen was door Rdio
- kantelen van de spiegel bij het achteruit rijden; is niet beschikbaar zonder elektrisch verstelbare stoelen (de demo had deze wel). Ik heb wel inderdaad het idee dat de handmatig bedienbare stoelen iets lager kunnen, wat ik wel fijn vind.
- start-stop; bij mijn vorige auto (een DS3) sloeg deze af vanaf 20km/h wat ik fijn vond met uitrollen, nu pas als je bijna stilstaat.
- overzichtelijkheid; gelukkig heb ik BLIS en parkeersensoren voor & achter
- bagageruimte; vandaag 2 vriendinnen naar het vliegveld gebracht, maar beide koffers pasten er maar net in na het wegklappen van de dubbele laadvloer en verwijderen van de hoedenplank (er zit volgens mij geen verschil tussen deze en de DS3)
Nieuwe foto's, dit keer met de Midir velgen
