Vakantie ervaringen PIH

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
WouterJ
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 06.03.2013 - 09:16

RichieB schreef: Grootste nadeel van sommige PIH rijders is het belachelijk weinig opladen.
Grootste nadeel van sommige GroenLinks ereleden is dat ze zoveel azijn drinken. :sick:

Doe niet zo zuur man :), wat maakt jou het uit dat sommigen (waaronder ik) die V60 puur voor de financiële voordelen hebben gekocht maar nooit opladen. 8-)

@ Donker: airco is inderdaad goed! Die heeft de auto erg snel koel. Alleen niet teveel gebruiken he, zijn weer wat grammetjes co2 extra!
Laatst gewijzigd door WouterJ op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29528
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Jij bent in ieder geval eerlijk over de aankoopmotieven van je PIH, beter dan al die zogenaamde milieu verbeteraars :lol:
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Je bent idd eerlijk, maar toch is het concept elektrisch zo mooi. Ik zou niet weten waarom je de auto niet zou opladen? Het rijdt sneller, is comfortabeler rijden in de steden en je helpt als vvd'er toch nog een beetje het milieu, hoe mooi is dat. ;)
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Haal uit mijn reactie waar je zelf behoefte aan hebt, maar ik reageerde op de volgende zin:
Grootste nadeel van de auto is de belachelijk kleine dieseltank.
WouterJ heeft duidelijk de verkeerde auto gekocht. Het lijkt me best rot als je eigenlijk een raceauto met een mega grote dieseltank wilt rijden, maar je vanwege je financiële situatie wordt gedwongen genoegen te nemen met een PIH met een belachelijk kleine dieseltank. ;-)
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41014
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Die nog 300 kg te zwaar is ook.
Wat is die Wouter in een ellendige situatie terecht gekomen.
En daar moet hij dan nog vijf jaar in blijven zitten ook :whistle: !
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Alex V70R
2nd Gear member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09.09.2005 - 16:00
Locatie: Zoetermeer

Wat een vervelende reaktie's zeg.
Wat kan jullie het schelen of iemand zijn PIH wel of niet aan de laadpaal hangt?
Wouter is duidelijk tevreden met zijn PIH, hij ziet er echter geen voordeel in om deze te laden.

Dat hij de PIH grotendeels kiest vanwege de financiele voordelen is niet heel bijzonder lijkt me, niets menselijks is hem vreemd.

Begrijp me s.v.p. Niet verkeerd.
Ik draag Volvo een groot hart toe, lees dit forum met veel plezier en min PIH hangt iedere dag aan de laadpaal.
Ik ben inmiddels echter wel klaar met het gejank over niet opladen en inrammen op PIH-rijders met een andere visie op het concept.
Laatst gewijzigd door Alex V70R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2019 Volvo S60 T5 Intro edition
2003 Volvo XC90 T6 AWD
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

@Alex V70R: Ben het met je eens. Trouwens, heeft jouw PIH dat Heico onderstel?
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Gebruikersavatar
Alex V70R
2nd Gear member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09.09.2005 - 16:00
Locatie: Zoetermeer

RoaldH schreef: @Alex V70R: Ben het met je eens. Trouwens, heeft jouw PIH dat Heico onderstel?
Ja, ongeveer twee weken na aankoop is het Heico-onderstel geplaatst.
2019 Volvo S60 T5 Intro edition
2003 Volvo XC90 T6 AWD
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

@Alex, niks vervelende reacties, gewoon ontspannen geklets over het gebruik van de PIH, dat is nou eenmaal het concept van volvo. Dat iemand dat anders gebruikt moet hij idd lekker zelf weten, maar dat er een discussie over ontstaat vind ik wel logisch. Voel je dus vooral niet aangesproken.
Qua techniek lijkt het me trouwens slecht voor de accu's om niet volledig opgeladen te worden zo nu en dan, net als bij alle moderne apparatuur is het niet bevorderlijk voor de levensduur. Dat je op vakantie een keer niet kan laden, prima, maar nooit laden?
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Het maakt mij ook helemaal niet uit hoe vaak iemand zijn PIH laadt. Maar de dieseltank belachelijk klein noemen, terwijl je weet dat dit komt door de accu's van het PIH concept is gewoon bespottelijk. Daar mag je best een grap over maken leek me zo.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
Poni
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31

V50 R schreef: @Alex, niks vervelende reacties, gewoon ontspannen geklets over het gebruik van de PIH, dat is nou eenmaal het concept van volvo. Dat iemand dat anders gebruikt moet hij idd lekker zelf weten, maar dat er een discussie over ontstaat vind ik wel logisch. Voel je dus vooral niet aangesproken.
Qua techniek lijkt het me trouwens slecht voor de accu's om niet volledig opgeladen te worden zo nu en dan, net als bij alle moderne apparatuur is het niet bevorderlijk voor de levensduur. Dat je op vakantie een keer niet kan laden, prima, maar nooit laden?
Nee dat klopt niet. In Beesd mogen vernemen dat het voor de levensduur van de accu niet uitmaakt hoeveel/hoelang je laadt. Volvo heeft de zaak zo geregeld dat de accu's altijd in de juiste state of charge zijn (nimmer onder de 15% en nimmer boven de 90%)
Poni

2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

RichieB schreef: Het maakt mij ook helemaal niet uit hoe vaak iemand zijn PIH laadt. Maar de dieseltank belachelijk klein noemen, terwijl je weet dat dit komt door de accu's van het PIH concept is gewoon bespottelijk. Daar mag je best een grap over maken leek me zo.
Feitenlijk is het zelfs zo dat wanneer je de PIH gebruikt zoals die bedoelt is (opladen dus) de tankinhoud net zo klien blijft maar je in de praktijk veeeeel minder bij de pomp dtaat dan met een niet PHEV en 70 liter dieseltank met uitzondering van de ritten langer dan 500 km.

Voor het overige moet eenieder vooral doen wat hem of haar goeddunkt zolang anderen daar geen last van hebben is er wat mij betreft niets aan de hand dit zelfde geldt voor reacties op postings en actie geeft reactie is een natuurkundig verschijnsel.

In de allereerste officiele pubclicaties van de Volvo PHEV was het concept gebaseerd op een V70 later is dit een V60 geworden en gaf men een range van 1200 km wat betekent dat er weldegelijk een grotere tank geweest moet zijn wat 1:26 ga je alleen op diesel zeker niet halen. Later is de range bijgesteld naar 900 km wat ongeveer 1:20 en impliceert dan men in de eerdre publicaties is uitgegaan van ca 60 liter tank inhoud.
TMacD
3rd Gear member
Berichten: 307
Lid geworden op: 10.10.2008 - 14:02
Locatie: West Friesland

WouterJ schreef: Afgelopen weekend weer thuisgekomen van 2 weken Oostenrijk/Zwitserland/Zwarte Woud. 3560 KM precies. Zal wel aan mijn rijstijl liggen :) maar ik rij een stuk onzuiniger dan sommigen hierboven. 1 op 13 over de hele vakantie. Dan ook flink door gereden, 160 - 180 terugreis.
Heb ff de hele vakantie samengevoegd in de app 3004 km - 184 l diesel (6.1l /100 km oftewel 1 : 16.4), 166 Kwh
Ben erg blij dat ik op de camping mocht / kon laden heeft zeker een positieve invloed gehad op het verbruik
Laatst gewijzigd door TMacD op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
[list][*]2000 - 2005 Diverse V40's; 1 S40
[/*][*]2005 : V50 2D Momentum MY 06 - Premium Audio
[/*][*]2009 : V50 D5 - Edition 2 - Dynaudio - Sport Chassis
[/*][*]2013 : V60 D6 Plug in Hybrid|Bekleding sport leder K301|Blacksapphire metallic|Driver support, Family-line & HT line|Hemelbekleding offblack|Premium sound multimedia|Zilverkleurige roofrails
[/*][/list]
Gebruikersavatar
jp-v60
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10

ook net terug van oostenrijk, wegligging viel me niet tegen en het verbruik ook niet, gemiddeld 1 op 16 zonder te laden ( geen laadpunten in oostenrijk ). Wat me wel tegenviel is dat de pih een enorme stuiterbak is bij hogere snelheden en de snelheidsbeleving erg hoog is. Bij 160 km/h heb je het gevoel dat je veel harder rijdt. Voor mij reden genoeg om de volgende keer weer met mijn oude auto naar Oostenrijk te gaan.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

en wat is de oude auto een A8 en MB S of een 7 serie ?
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Nou ik reed gisteren met 175 km/h een hele hoge en lange berg op en dat ging super. Moest langs het ziekenhuis dus had haast. 5 series A6'en bleven allemaal haken. De V60 gaf geen krimp, en dat was nog in de AWD modus. Ik blijf mij verbazen over het vermogen. Met de S60 gaf je vol gas en in een zo laag mogelijke versnelling maar je snelheid bleef teruglopen tot zo'n 100 km/h. Bij de V60 hoef je het gaspedaal maar een beetje aan te raken. Nog nooit hebben we het gemak waarmee de V60 versnelt gehad in een andere auto. Ik moet wel zeggen dat hij zwaar stuurt in bochten. Hangt van je snelheid af natuurlijk, 150-160 begint al redelijk "eng" te worden in lichte bochten op de snelweg.

Trouwens, stuiteren hebben wij geen last van. In tegendeel, de PIH is bijzonder comfortabel. Iedereen heeft een andere mening blijkbaar :)
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29528
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat klinkt als een hele krachtige auto met dat tempo berg opwaarts rijden lukt je niet met elke snelle auto.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Pipo44
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 25.11.2013 - 07:51

Net terug met PIH uit Engeland.

Op een ochtend wilde het scherm van mijn Sensus niet oplichten (erg lastig wanneer je 100% vertrouwt op de navigatie :)).
Dus maar voor het eerst op de Volvo on Call button gedrukt.
Kreeg een aardige Engels sprekende dame aan de lijn die, op mijn vraag wat ik moest/kon doen om de Sensus weer aan de praat te krijgen, mij begon uit te leggen dat ik de engelse hulpdienst had gebeld en toch echt die in Nederland moest bellen (?!?!). Zelfs wanneer ik met panne had gestaan had dat zo gemoeten vertelde ze mij. Mijn opmerking, dat niet ik maar mijn Volvo had gebeld en dat ze mij toch moest helpen omdat ik voor deze service Volvo betaald heb, begreep ze niet. Ze kende het hele systeem niet en kon ook geen gegevens uitlezen.
Toen maar rechtstreeks mijn Volvo dealer in NL gebeld die mij prima wisten te helpen (Volvo geheel afsluiten, enige minuten wachten en nogmaals proberen).
het lijkt er dus op dat Volvo zijn On Call dienst niet goed heeft geïmplementeerd. Ik heb hierover via mijn dealer reeds een klacht laten indienen (dealer begreep er ook niets van).

Een zwak puntje van de PIH lijken de twee kunststof dorpel strips onder de deuren te zijn. Na een grasveldje afgereden te zijn waarbij ik het hoogte verschil ietwat verkeerd had ingeschat raakte mijn linker dorpel kort en licht het gras (in het midden). Hierop is de dorpel zelf in zijn geheel ongeveer 1 cm naar achter geschoven. Eenvoudig terugschuiven gaat niet vanwege niet standaard bevestiging en ik zal hiervoor langs de dealer moeten vrees ik.
Laatst gewijzigd door Pipo44 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 PIH 14.5, Hybrid Tech Line, Driver Support Line, Sport leer.
Pipo44
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 25.11.2013 - 07:51

Overigens werkt de "Links rijden" koplamp instelling perfect !
Plus het automatisch inklappen van beide buitenspiegels ;-)

Lastig vond ik dan wel weer dat er op de km teller niet standaard miles/h zichtbaar is (ik heb ook de instelling om dit aan te passen niet gevonden).
Mooi optie zou zijn wanneer Volvo dit soort instellingen automatisch aanpast nav GPS positie :)
V60 PIH 14.5, Hybrid Tech Line, Driver Support Line, Sport leer.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

@Hakan, langs het ziekenhuis met zulke snelheden? Snap het wel als je naar het ziekenhuis moet met blauwlicht op het dak.
Maar er langs?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”