Pagina 2 van 2

Re: Nederland Volvoland

Geplaatst: 03.08.2014 - 19:05
door Boreas





Volgens dit citaat van fileflirter op Autoweek kun je ook anders naar de cijfers kijken:

Ik snap niet waarom de V40 zo populair is, want die blinkt nergens in uit, behalve de D4 dan motorisch gezien. Voor de rest is het krappe auto, met een vooral lage daklijn wat lastig in/uitstappen. Buiten Nederland is die een stuk minder populair.

Europees staat Volvo zo'n beetje onder alle gangbare volumemerken op de 18e plek afgelopen mei met de V40 op de 59e plek als model zijnde:

http://bestsellingcarsblog.com/2014/07/ ... er-the-top -50-models-and-top-57-brands

Re: Nederland Volvoland

Geplaatst: 03.08.2014 - 23:10
door Thom
Dat bericht van een AutoWeek forummer is snoeihard, maar wel enigszins (objectief gezien) waar: Volvo profiteert maximaal van het ridicule NL fiscale regime. Dat doet men wél door technisch vernuft (de V60 PIH en V40 D4 85g zijn bijzonder fraaie technische hoogstandjes!), maar als e.e.a. niet zo gestimuleerd, of eigenlijk gesubsidieerd werd..dan was het succes aanmerkelijk minder eclatant.

Ik wil de feeststemming hier niet bederven, maar eenieder hier weet dat bovenstaande de werkelijke reden is van het succes van Volvo in NL momenteel. Extra motivatie voor de Volvo organisatie om deze 'merkvreemde' nieuwe clientèle voor langer aan zich te binden, door het verschil te maken in beleving en service. Daar laat immers bijvoorbeeld een merk als Audi het liggen. Kansen dus!

Re: Nederland Volvoland

Geplaatst: 04.08.2014 - 00:05
door lint
Ik hoop het dat deze nieuwe Volvo kopers ook blijven als de fiscale voordelen zullen verdwijnen, ik vrees van niet.

Re: Nederland Volvoland

Geplaatst: 04.08.2014 - 01:08
door casper
Toch even hier vermelden dat België een nog groter Volvoland is dan Nederland, en dit al gedurende vele jaren.
In de eerste jaarhelft werden in België maar liefst 9252 Volvo's verkocht ten opzichte van 8193 in Nederland,
En als je dan weet dat Nederland de helft meer inwoners heeft dan België dan wordt de verhouding nog groter.
Zweden blijft het grootste Volvoland, gevolgd door de België, wanneer je dus kijkt naar hoeveel Volvo's er per inwoner worden geteld.

Re: Nederland Volvoland

Geplaatst: 04.08.2014 - 08:17
door NielsPHEV
Ik weet niet hoe in NL de verhoudingen lagen toen hier nog Volvo's gemaakt werden.

Ik denk overigens inderdaad dat de hoge verkoop zeker komt door de fiscale voordelen, het inspelen op dit soort zaken is ook een kwaliteit. Daarbij is Volvo relatief laat echt substantieel lage uitstoot modellen op de markt gaan brengen cq de testcycle toepassen zoals andere fabrikanten dat al langer doen.

Nu komt Volvo met echt goede VEA motoren en is druk bezig met de introductie van mooie nieuwe modellen als de XC90 en V90, dit komt echt goed zeker als die Amerikanen en Chinezen deze auto's gaan bestellen

Re: Nederland Volvoland

Geplaatst: 04.08.2014 - 09:00
door Poolrev
Thom schreef: Dat bericht van een AutoWeek forummer is snoeihard, maar wel enigszins (objectief gezien) waar: Volvo profiteert maximaal van het ridicule NL fiscale regime. Dat doet men wél door technisch vernuft (de V60 PIH en V40 D4 85g zijn bijzonder fraaie technische hoogstandjes!), maar als e.e.a. niet zo gestimuleerd, of eigenlijk gesubsidieerd werd..dan was het succes aanmerkelijk minder eclatant.

Ik wil de feeststemming hier niet bederven, maar eenieder hier weet dat bovenstaande de werkelijke reden is van het succes van Volvo in NL momenteel. Extra motivatie voor de Volvo organisatie om deze 'merkvreemde' nieuwe clientèle voor langer aan zich te binden, door het verschil te maken in beleving en service. Daar laat immers bijvoorbeeld een merk als Audi het liggen. Kansen dus!
In plaats van Volvo kan je daar elk merk dat momenteel succesvol is, neerzetten... De autoverkopen in Nederland worden volkomen door de bijtelling e.d. gestuurd.

Re: Nederland Volvoland

Geplaatst: 04.08.2014 - 11:01
door Ben
Autoverkoop -2% in juli - Volvo V40 bestverkocht

Afgelopen maand leverden de gezamenlijke autodealers 29.867 nieuwe auto's af, tegenover 30.475 stuks in juli 2013, een afname van 2,0 procent. Dit blijkt uit cijfers van RDC, bewerkt door kennisbureau Aumacon.

Volvo V40: bestverkochte model in juli

Juli is daarmee de vijfde maand waarin dit jaar minder nieuwe auto's werden verkocht dan in 2013; alleen in februari en mei werd een beter resultaat bereikt. Over de eerste zeven maanden gemeten werden er dit jaar inmiddels 228.856 nieuwe auto's afgeleverd, tegenover 241.434 stuks in de periode januari tot en met juli van 2013, een daling van 5,2 procent.

Dit resultaat is licht tegenvallend binnen het prognosebeeld voor dit jaar. Sectoreconoom Clem Dickmann hierover: "We zien ondanks de toenemende consumptie dat de auto nog steeds een lage prioriteit heeft. Sowieso zijn van alle bestedingen die aan duurzame goederen het meest gevoelig voor de conjunctuur. Uitgaven in de directe genotsfeer en het aflossen van schulden gaan op dit moment gewoon nog voor. Toch is er wel een geleidelijk verbetering zichtbaar, aldus Aumacon. In het eerste kwartaal liepen de autoverkopen nog 7,3 procent achterop op vorig jaar, in het tweede kwartaal slonk de achterstand vergeleken met hetzelfde kwartaal in 2013 naar 3,8 procent. Aumacon handhaaft z'n marktprognose voor 2014 op 415 duizend nieuwe auto's; een vrijwel gelijk aantal als in 2013 werd verkocht.

Meer verkoopcijfers op http://www.dealersupportnet.nl/

Volkswagen leverde in de maand juli de meeste nieuwe auto's af (3.501 stuks, marktaandeel 11,7%), gevolgd door 2. Peugeot (3.085/10,3%), 3. Volvo (2.549/8,5%), 4. Renault (2.217/7,4%) en 5. Opel (1.651/5,5%).
Na zeven maanden bestaat de merkentopvijf van 2014 achtereenvolgens uit: 1. Volkswagen (24.504 stuks, marktaandeel 10,7%), 2. Renault (18.590/8,1%), 3. Peugeot (18.097/7,9%), 4. Opel (14.333/6,3%) en 5. Ford (13.354/5,8%).
De populairste modellen in juli waren: 1. Volvo V40 (1.623 stuks), 2. Peugeot 308 (1.324), 3. Renault Clio (1.140), 4. Skoda Octavia (1.105) en 5. Volkswagen Golf (1.070).

Re: Nederland Volvoland

Geplaatst: 11.08.2014 - 00:47
door Poni
Ach, hoeveel landen kennen het absurde bijtellingssysteem dat hier wordt gehanteerd?
Ik spreek toch liever niet van subsidiering van zuinigere modellen, maar eerder van minder zwaar belaste zuinigere modellen.
Bovendien is dit exact waar de overheid naar toe wil. Schoner vervoer en belasting obv de vervuiler betaald.
Volvo speelt daar prima op in, zou ik zeggen.
U vraagt, wij draaien.
Overigens denk ik niet dat Volvo de meer vervuilende 5 en 6 cilinders in de ban hebben gedaan vanwege het belastingklimaat in Nederland.

Re: Nederland Volvoland

Geplaatst: 26.08.2014 - 17:04
door RudyZ
Dit gaat goed totdat ze er in Den Haag achter komen dat de hybrides eigenlijk helemaal niet zo milieuvriendelijk zijn. D'r klopt toch iets niet als een van de meest populaire hybrides een SUV van dik 1.800 kg is. Dit blijft toch een land waar we elkaar graag voor de gek houden.

Re: Nederland Volvoland

Geplaatst: 31.08.2014 - 23:29
door DanielD1976
@RudyZ
Ik denk dat Den Haag dit helemaal niks uitmaakt.
Volgens mij is het zo dat op europees niveau ieder land een x hoeveelheid ton aan CO2 mag uitstoten. Deze CO2 rechten kunnen worden gekocht cq. verkocht als er meer of minder uitgestoten wordt.
Hierbij wordt ook de uitstoot van het wagenpark meegenomen. Deze uitstoot wordt natuurlijk hetzelfde bepaald, als in de regeling waar de overheid de "zuinige" modellen mee stimuleert.
Ik dacht dan ook eens gelezen te hebben dat NL door deze regeling dan ook ver vooruit liep tov andere landen mbt de CO2 uitstoot.

Ik denk trouwens dat de populariteit van de V40 D4 ook te maken heeft met de goede prijs/kwaliteit verhouding.
Ik heb deze auto prive gekocht en vond dit een van de beste aanbiedingen

Re: Nederland Volvoland

Geplaatst: 01.09.2014 - 05:39
door RudyZ
Daniel, natuurlijk zal het Den Haag niks uitmaken, volgens de regels klopt natuurlijk alles. De in- en verkoop van CO2 wordt door bedrijven gedaan, zoals energie-producten, niet door landen (zover ik weet). Nederland heeft zich wel gecommiteerd aan een verlaging van de CO2 uitstoot en daar hoort vergroening van het wagenpark ook bij.

Maar dat is de theorie, in de praktijk zie ik op elke straathoek een Mitsubishi PHEV van 1.800 kg die zogenaamd groen zo moeten zijn. Die wagen kan op papier groen zijn, maar in de praktijk is hij dat allerminst.

Re: Nederland Volvoland

Geplaatst: 01.09.2014 - 15:07
door Hans oet Twent
Poni schreef: Ach, hoeveel landen kennen het absurde bijtellingssysteem dat hier wordt gehanteerd?
Ik spreek toch liever niet van subsidiering van zuinigere modellen, maar eerder van minder zwaar belaste zuinigere modellen.
Bovendien is dit exact waar de overheid naar toe wil. Schoner vervoer en belasting obv de vervuiler betaald.
Volvo speelt daar prima op in, zou ik zeggen.
U vraagt, wij draaien.
Overigens denk ik niet dat Volvo de meer vervuilende 5 en 6 cilinders in de ban hebben gedaan vanwege het belastingklimaat in Nederland.
In Deutschland iedere maand 1% van de catalogus waarde afdragen aan de fiscus aldaar. Bruto welliswaar....

Re: Nederland Volvoland

Geplaatst: 01.09.2014 - 16:11
door NielsPHEV
12% bijtelling bedoel je enne 12% van een auto zonder BPM is feitenlijk een procentje of 8 a 9

Re: Nederland Volvoland

Geplaatst: 01.09.2014 - 17:38
door Bover
1 maand hoge V40 verkoop maakt nog geen super volvo jaar. 8-)
Daarnaast koopt zakelijk Nederland alleen auto's met geen of weinig bijtelling.
Vorig jaar die Mitshibushi .....niet aan te slepen.

En al die hybride rijden gewoon paar kilometer electra en dan 1:10 op benzine....Ik vind volksverlakkerij en wie is er nu gek. Die vervuilen meer dan onze V70 D5

Maar ik weet inmiddels: ambtenaren schrijven hun eigen werkelijkheid! En breng ze daar maar eens vanaf :bandit: :devil:

Re: Nederland Volvoland

Geplaatst: 01.09.2014 - 18:16
door lint
Bover schreef: 1 maand hoge V40 verkoop maakt nog geen super volvo jaar. 8-)
Daarnaast koopt zakelijk Nederland alleen auto's met geen of weinig bijtelling.
Vorig jaar die Mitshibushi .....niet aan te slepen.

En al die hybride rijden gewoon paar kilometer electra en dan 1:10 op benzine....Ik vind volksverlakkerij en wie is er nu gek. Die vervuilen meer dan onze V70 D5

Maar ik weet inmiddels: ambtenaren schrijven hun eigen werkelijkheid! En breng ze daar maar eens vanaf :bandit: :devil:
Het meest vervelende is dat die ambtenaren daar al jaren mee weg komen, is ook een kunst op zich.

Re: Nederland Volvoland

Geplaatst: 01.09.2014 - 18:25
door Mart van der Steeg
lint schreef:
Het meest vervelende is dat die ambtenaren daar al jaren mee weg komen, is ook een kunst op zich.
Dat is de milieu maffia :bandit: