Startprobleem V50 Contact?

Geleverd vanaf 2003
lint
Geartronic member

Hakan dat kan, er is genoeg cursusaanbod/boeken om je kennis te op te doen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Cascarsi
2nd Gear member

Ik heb toevallig afgelopen week mijn contactslot vervangen. Bij mij begon het met twijfelend starten, waarbij de termijn tussen draaien van de sleutel en daarwerkelijk rondgaan van de startmotor steeds langer werd. Binnen een week was die termijn opgelopen tot >20 seconden. Ik heb op goed geluk mijn contactslot vervangen, wetende dat dit een zwak punt is.

Ik heb sterk het vermoeden dat het inmiddels het 3e exemplaar in deze auto is, aangezien het moeilijkst bereikbare schroefje geen torx maar kruiskop bleek te zijn....maar dat kun je dus niet zien als je bezig bent.

Alles bij elkaar een uur of 2-3 bezig geweest. Het slot kostte mij 175,45 incl. Btw.

Ik heb trouwens how-to's en filmpje gevolgd van swedespeed.com. Daarmee was het een fluitje van een cent. Het enige probleem is krappe ruimte en scherpe dashboarddelen. Op datzelfde forum staat ook een how-tom om het contactslot te repareren. Het stelt niet meer voor dan het weer iets opbuigen van metalen contactplaatjes. Maar ik was geenzins van plan over 2 maanden weer dezelfde symptomen tegen te komen, dus ik heb gekozen voor een vervangdeel. 2e hands kosten ze rond de 5 tientjes, maar dan vervang je een kapot zwak deel door een gebruikt zwak deel...
Laatst gewijzigd door Cascarsi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Hommerson
Starter

Ik heb ook startproblemen met mijn Volvo C70. Ik krijg de melding " sleutelfout " Je kunt blijven proberen. Ook met de reserve sleutel gaat het niet. Hij reageert niet
.Kun je met vervangen van de antenne ring in het contact de C70 weer aan de praat krijgen. De antennering zit rond het contactslot en de transponder zorgt ervoor om de startblokkering te de-activeren, heb ik begrepen.
Ik krijg de auto ook niet van zijn plaats bij mij thuis. Wielen staan naar links en is zit in het stuurslot. Dus weinig mogelijkheden om de auto van zijn plaats te duwen
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”