Hondenrek of standaard bagagenet in de achterbank?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
koster
3rd Gear member

Hoi , onze hond , een Boxer , gaat al jaren mee in een bench op vakantie.
Voordeel is dat je er omheen weekendtassen kan stapelen.
Heb ook een bagageruimte beschermhoes van rubber , met flap over de bumper.
deze beschermhoes dekt de gehele bagageruimte af incl. wielkasten en achterkant rugleuning, en zit vast met behulp van klittenband.
lint
Geartronic member

Dat is wel een hele handige bagageruimte beschermhoes van rubber met flap over de bumper, meestal zie je die rubberen schalen in de bagageruimte. Is het een Volvo accessoire?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
JosW
5th Gear member

Welk een toeval. Vorig jaar is onze Duitse Staande korthaar helaas overleden. Als pup mocht ze tussen de kinderen in mee. Naarmate ze ouder werd in de achterbak. Eerst geprobeerd met dat net maar dat was geen succes. Toen toch maar een metalen hek en de hond in een soort tuigje. Dit vanwege, zoals hierboven ergens al is opgemerkt, het gevaar bij een aanrijding. De riem vastgemaakt aan één van de metalen ogen. Genoeg lebensraum en toch 'gezekerd'
.
Laatst gewijzigd door JosW op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
dieselpower
4th Gear member

koster schreef: ................
Heb ook een bagageruimte beschermhoes van rubber , met flap over de bumper.
deze beschermhoes dekt de gehele bagageruimte af incl. wielkasten en achterkant rugleuning, en zit vast met behulp van klittenband.
Dat lijkt idd een hele goede inlegmat; zoals ook al door Lint gevraagd, is dit een originele mat of aftermarket universeel? In het geval van de laatst genoemde optie: waar te koop/bestellen?
Laatst gewijzigd door dieselpower op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
JosW
5th Gear member

Ooit bij de Action een droogloopmat gekocht, van papier een soort mal gemaakt en daarna de mat op maat geknipt. 10 euro.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
Ernst64
3rd Gear member

Bij de Volvo accessoires:

Afdekking, bagageruimte, volledig dekkend
Handelingsnr.: 85548

Een praktische bescherming voor de laadruimte die de vloer en de zijwanden van de bagageruimte en de achterkant van de achterbank afdekt. Gemaakt van duurzaam en vuilafstotend vinyl.
Beschermt de bagageruimte zeer effectief en is volledig dekkend bij het vervoeren van vuile lading. Ook de bumper kan bij het laden en lossen worden beschermd dankzij een verlengstuk aan de achterkant van de vuilbescherming dat kan worden uitgevouwen.
De bescherming bestaat voor het ruggedeelte uit delen, zodat de rugleuningen van de achterbank apart kunnen worden neergeklapt. Dat is handig als u bijvoorbeeld lange lading vervoert.
De bescherming is eenvoudig in gebruik en zeer makkelijk te bevestigen en te verwijderen. De bescherming wordt vastgezet met elastiek rond de hoofdsteunen en drukknopen die in het zijpaneel worden vastgedraaid.
Zie de tabel voor combinatiemogelijkheden met andere accessoires voor in de bagageruimte, Combinatiemogelijkheden voor de laadaccessoires.
Ond. nr. Beschrijving
31373805 Off black
Feiten en voordelen
Beschermt de bagageruimte effectief tegen vocht en vuil
Geleverd in een handige opbergtas
Gemaakt van slijtvast en vuilbestendig vinyl
Delen van de bagageruimtebescherming kunnen over de achterbumper worden geklapt als afdekking bij laden.
Technische gegevens
Materiaal:
Vinyl
Kleur:
Off black
Gewicht accessoire:
2,2 kg

Deze heb ik in de laadruimte liggen. Het vinyl is niet erg dik, dat heeft als voordeel dat het niet zwaar is en zich gemakkelijk laat verwijderen. Bij mijn hond (die het liefst,voor hij gaat liggen een kuil graaft) ben ik een beetje bang voor de levensduur. Ook heb ik er een antislipmat onder gelegd voor als de 42 kg Hovawart aan boord springt. Een beetje knullig is de bevestiging aan de hoofdsteunen van de achterbank, die kan je niet meer omklappen en bij een ingeschoven middelste hoofdsteunen is het ook lastig. Ik maak ze daarom vast aan het stalen rek en dan zijn we weer terug bij de start van dit topic.
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
lint
Geartronic member

Dank voor de uitgebreide informatie over het Volvo accessoire.
MGB GT 1976
MarcoHollaar
3rd Gear member

Stalen hondenrek, veel steviger en ook handig voor een keer zware baggage.
En zoveel kost het nu ook weer niet.
Mat kost een paar tientjes.
Toyota Corolla (3x)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)
Opel Astra 2.0 DTL (2000)(1x)
Mazda 6 2.3SVT (2003) (1x)
Nissan X-trail (2006) (1x)
Nissan Qashqai (2007) (1x)
Volvo V70N 2.4 (170pk) Ocean Race (2002)
Volvo XC90 2.9 t6 (272pk) Summum GT-4 (2005)
Volvo V70 2.0 D4 (163pk) R-Edition (2013)
dieselpower
4th Gear member

Ernst64 schreef: Bij de Volvo accessoires:

Afdekking, bagageruimte, volledig dekkend
Handelingsnr.: 85548

Een praktische bescherming voor de laadruimte die de vloer en de zijwanden van de bagageruimte en de achterkant van de achterbank afdekt. Gemaakt van duurzaam en vuilafstotend vinyl.
Beschermt de bagageruimte zeer effectief en is volledig dekkend bij het vervoeren van vuile lading. Ook de bumper kan bij het laden en lossen worden beschermd dankzij een verlengstuk aan de achterkant van de vuilbescherming dat kan worden uitgevouwen.
De bescherming bestaat voor het ruggedeelte uit delen, zodat de rugleuningen van de achterbank apart kunnen worden neergeklapt. Dat is handig als u bijvoorbeeld lange lading vervoert.
De bescherming is eenvoudig in gebruik en zeer makkelijk te bevestigen en te verwijderen. De bescherming wordt vastgezet met elastiek rond de hoofdsteunen en drukknopen die in het zijpaneel worden vastgedraaid.
Zie de tabel voor combinatiemogelijkheden met andere accessoires voor in de bagageruimte, Combinatiemogelijkheden voor de laadaccessoires.
Ond. nr. Beschrijving
31373805 Off black
Feiten en voordelen
Beschermt de bagageruimte effectief tegen vocht en vuil
Geleverd in een handige opbergtas
Gemaakt van slijtvast en vuilbestendig vinyl
Delen van de bagageruimtebescherming kunnen over de achterbumper worden geklapt als afdekking bij laden.
Technische gegevens
Materiaal:
Vinyl
Kleur:
Off black
Gewicht accessoire:
2,2 kg

Deze heb ik in de laadruimte liggen. Het vinyl is niet erg dik, dat heeft als voordeel dat het niet zwaar is en zich gemakkelijk laat verwijderen. Bij mijn hond (die het liefst,voor hij gaat liggen een kuil graaft) ben ik een beetje bang voor de levensduur. Ook heb ik er een antislipmat onder gelegd voor als de 42 kg Hovawart aan boord springt. Een beetje knullig is de bevestiging aan de hoofdsteunen van de achterbank, die kan je niet meer omklappen en bij een ingeschoven middelste hoofdsteunen is het ook lastig. Ik maak ze daarom vast aan het stalen rek en dan zijn we weer terug bij de start van dit topic.
Kijk eens aan, dát is nog eens informatie. Hier kan ik wat mee. Bedankt :happy:
Blade-ex
2nd Gear member

Wij gebruiken het standaard net wat in de achterbank zit voor onze Duitse Herder van 6 maand. Is er in het begin 1x door heen gekropen, nu niet meer
V70 D5 163 PK Automaat Black Sapphire
V70 2.4 140 PK automaat. Wat een verschil met de vorige!
Mondeo 2.0 i station Ghia uitvoering 145 PK
BMW 318i
BlackcurrantV70
7th Gear member

Volgens mij heeft de XC70 standaard het metalen rek dus dat moet toch bij een sloperij te vinden zijn ?
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
dieselpower
4th Gear member

Nou, ik heb niet stil gezeten.

Inmiddels een gebruikt stalen hondenrek gekocht. Compleet met gasdrukveren en de 4 rubbers aan de onderkant. In de kleur antraciet (donker)grijs, hetzelfde als m'n bekleding, eigenlijk nergens beschadigingen, nog erg gaaf. Het monteren bleek een eitje te zijn. Die zweden denken toch na 8-)

Vanmorgen ook nog een orginele ongebruikte XC70 kofferbakmat gekocht (en opgehaald) via marktplaats. Ook in de kleur antraciet. Is aan twee kanten te gebruiken, soort van ruwe bovenkant en een rubber onderkant.

De bekleding op de wielkasten is hiermee niet afgedekt, de ervaring moet maar gaan uitwijzen of deze mat voldoende is of dat ik toch zo'n vinyl kuipmat ga kopen.

Qua transport ben ik dus klaar voor de pup, nu afwachten tot we 'm mogen ophalen.

Bedankt voor jullie tips en inbreng :-)
Laatst gewijzigd door dieselpower op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Oceanracer
Geartronic member

Goede keuze gemaakt!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
dieselpower
4th Gear member

Oceanracer schreef: Goede keuze gemaakt!
Bedankt. Dat vind ik zelf ook.
Het is mooi dat V70 en XC70 veel accessoires delen, dat de modellenlijn 7 jaar heeft geduurd, dus dat er een redelijk aanbod is van gebruikte delen.

Het hondenrek komt van Marans, Veldhoven. Ze hadden meerdere liggen, 2-3 in de kleur antraciet. Ik heb er echt de beste uitgezocht, zéér nette staat.
De XC70 kofferbakmat komt van marktplaats (echt géén demontagebedrijf-site gevonden die er ook maar ééntje had in antraciet). De (enigste) aanbieder van de (nieuwe?) kofferbakmat had ook nog de vloermatten, nieuwstaat met alleen de bestuurdersmat minimale gebruikssporen. Die dus ook maar gelijk meegenomen 8-) Verzenden was lastig (kan ik me iets bij voorstellen) dus heb er vanmorgen even voor op-neer naar Leeuwarden gereden (494km). De compléte mattenset incl benzine was nog niet de helft van het bedrag van alléén de kofferbakmat nieuwprijs bij de dealer, de km's waren dus de moeite waard.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met de hond zal wel de oprol"hoedenplank" moeten wijken maar dat lijkt me duidelijk.
lint
Geartronic member

Dat ziet er keurig netjes uit, daar wil je als hond graag plaats nemen.
MGB GT 1976
Oceanracer
Geartronic member

Ik zie dat je een mat hebt met uitsparing voor de RTI. Of had ik dat nou beter niet kunnen zeggen? :P

Ik heb de oak mat en het hondenrek (ook oak) en vind het een fijne aanvulling op de toch al fraaie bagageruimte.
dieselpower
4th Gear member

Oceanracer schreef: Ik zie dat je een mat hebt met uitsparing voor de RTI. Of had ik dat nou beter niet kunnen zeggen? :P
Ooh, dat mag jij gerust zeggen hoor :D daar wordt m'n tevredenheid echt niet minder om ;-)

Eerlijk gezegd vroeg ik me al af waarom de mat a-symetrisch was. De mat is omkeerbaar, dus nu zit de brede kant naar rechts, wanneer ik de rubberkant naar boven leg zit de brede kant naar links. Ik snapte het al niet. Maar....als dat dan komt door de RTI, als je de mat dan omdraait, dan zit dat brede deel dus óver de RTI en dan kom je aan de rechtse kant te kort??
Je kunt de mat trouwens zowiezo niet symetrisch maken, rechts heeft een grotere wielkast (ivm tankdop/vulhals) dan de linkerkant. Je kunt de mat dus niet strak passend omdraaien, ergens heb je materiaal over of te kort. Als ie a-symerisch is dan is ie strak passend aan beide zijden maar niet meer omkeerbaar. Geen voordeel zonder nadeel 8-)

Ik had gisteren de dealert even gebeld om na te vragen wat: a) een nieuwe XC mat moest kosten (170 euro) en b) of een XC mat uitwisselbaar was met een V. Zowel voor een XC als een V waren de onderdeelnummers gelijk. Hij had gezocht op basis van mijn kenteken, over RTI heeft het niet gegaan, maarja, dat heb ik dan ook niet.

BTW, deze mat is nog zó gaaf, zonde om daar een hond op te zetten; hier moet ik een deken over leggen (LOL)
Laatst gewijzigd door dieselpower op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Oceanracer
Geartronic member

Heel simpel: alleen zónder RTI kun je hem dan ook aan beide kanten gebruiken.... :D
Oceanracer
Geartronic member

Laatst trouwens ranja gemorst, was uit een tas gelekt. Hogedrukspuit erop is met zo'n losse mat wel zo handig. Twee dagen laten drogen. Ik vond die dagen de achterbak maar een "kale" bedoening...
lint
Geartronic member

Jij bent wel heel snel verwent als je geen 2 dagen zonder een mat in de bagageruimte kan :D
MGB GT 1976
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”