Allemaal emotie, allemaal emotie en dat is maar goed ook wat juist die zelfde emotie maakt dat als je kiest waar je je prettig bij voelt je goed om kunt gaan met tegenslag. “het was een dure reparatie maar nu kunnen we er zeker weer een poos tegen“ in plaats van “ik heb er nooit een echt goed gevoel bij gehad”. De eerste serie D5’s hadden veel kapotte injectoren, later klepstoters, EGR klepjes, duren grappen.
De technische argumenten:
De motoren worden maar zelden gebruikt om het vermogen te leveren wat ze kunnen leveren (en dat is maar goed ook) nominaal zal een automotor maar enkele tientallen pk’s leveren. Alleen tijdens pieken (accelereren of plankgas op de duitse autobahn) wordt (korststondig) piek vermogen geleverd. Mocht je hier aan twijfelen reken dan maar eens uit wat de energie inhoud is van een tank brandstof. Het rendement naar arbeid is zo’n 35 % met een diesel maw mijn PIH kan maximaal zo’n 35 minuten op een volle tank rijden bij vol vermogen.
Er is geen relatie tussen het kapot gaan van de motoren en de cilinder inhoud. Het zijn meestal de hulpaggregaten die de geest geven als turbo’s, katalysatoren, interkoelers etc. Het bottom end gaat eigen nauwelijks kapot. Daar bij maakt een auto relatief weinig draaiuren. Een auto met 400 kkm’s op de klok heeft nog steeds pas zo’n 7000 draaiuren, da’s niet eens een jaar.
Om kort te gaan we zijn helemaal niet aan het downsizen de 2CV van mijn moeder vroeger ging ook de berg op en dat was een twee cilinder met 800 cc maar als ik heel eerlijk ben soef ik ook liever die berg op met een af en toe een beetje huilende T5 die je goed kunt horen door de open kap.
DOWNSIZEN, wat vinden en verwachen we er van?
- Geus
- 4th Gear member
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 05.04.2007 - 21:16
Inderdaad veel emotie. Alle nieuwe techniek heeft zijn kinderziektes, dat zal over een paar jaar allemaal wel beter zijn.
Om maar even de knuppel in het hoenderhok te gooien: ik pleit al jaren voor het afschaffen van de MRB en deze belasting op de prijs van brandstof te doen (jaja, noodzakelijk kwaad). Dat is het optimaal vervuiler betaalt. Dat stimuleert de ontwikkeling van zuinige auto's EN je houdt keuzevrijheid.
Om maar even de knuppel in het hoenderhok te gooien: ik pleit al jaren voor het afschaffen van de MRB en deze belasting op de prijs van brandstof te doen (jaja, noodzakelijk kwaad). Dat is het optimaal vervuiler betaalt. Dat stimuleert de ontwikkeling van zuinige auto's EN je houdt keuzevrijheid.
Volvo 121 (Amazon), 2.0 , 1966, donkergroen
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Ben het hier helemaal mee eens, keuze is alles. En ik heb er vertrouwen in dat er naast vooral zuinige auto’s ook altijd auto’s gemaakt zullen worden die meer rijgenot geven (door een krachtigere motor of andere luxe). Maar het één zal het ander niet per se uitsluiten.lint schreef: Ik vind dat er altijd een keuze moet blijven. Naast de eco motoren met hun beperkingen moet er een aanbod van krachtige, snelle maar ook relatief zuinige motoren blijven. De koper en toekomstige bestuurder mag zelf bepalen welke motor het wordt. Ik laat de rol van de overheid even buiten beschouwing met al die wisselende fiscale zaken durf ik daar niets over te zeggen.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
En voor de D5 maakt het niet veel uit, want die is relatief zuinig, zeker die zonder roetfilter.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Wrijf het er maar weer in.......ik wil mijn 131 PK-tje uit 2003 terug!Mart van der Steeg schreef: En voor de D5 maakt het niet veel uit, want die is relatief zuinig, zeker die zonder roetfilter.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
Ik heb ook een roetfilter en EGR. Daarom maar een keer naar Uden voor een dotterbehandeling.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21381
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik blijf 6 cilinder rijden, al dan niet bij een ander merk.
Downsizen zal wel ergens goed voor zijn maar er is nog steeds niet bewezen dat het goed is. Net als die batterij Metsubsidie: volg het maar op de site van caravantrekker en er blijkt dat die batterij gewoon 1 op 8 loopt met caravan en zonder caravan geen 1 op 15.
Downsizen zal wel ergens goed voor zijn maar er is nog steeds niet bewezen dat het goed is. Net als die batterij Metsubsidie: volg het maar op de site van caravantrekker en er blijkt dat die batterij gewoon 1 op 8 loopt met caravan en zonder caravan geen 1 op 15.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Niet helemaal Niels. Mechanika is mijn vak.Allemaal emotie, allemaal emotie en dat is maar goed ook wat juist die zelfde emotie maakt dat als je kiest waar je je prettig bij voelt je goed om kunt gaan met tegenslag.
Als ik als voorbeeld mag nemen; Lagers hebben een draaggetal, zowel dynamisch als statisch. Een groter lager heeft per definitie en hoger draaggetal dan een kleine.
Ga je een lager downsizen, dan heeft dat bij gelijkwaardige belasting wel degelijk invloed op je levensduur. Die wordt korter.
Ik denk dat wanneer ze downsizen en ze houden vast aan bepaalde groottes van lageringen, krukassen en drijfstangen, dan zal dit wel meevallen. Maar de massatraagheid wordt dan negatief beinvloed. Dat komt de prestatie niet ten goede. In de praktijk zal dit dus ook niet gebeuren.
Ik durf hier bijna wel te stellen dat downsizen een tijdelijke en commercieel verantwoorde keuze van de fabrikanten is. Bij minder duurzaamheid worden op termijn meer auto's verkocht. Over een aantal jaar worden de motoren vast weer groter omdat ze weer wat nieuws hebben ontdekt. Zuiniger, minder uitstoot, lagere toerentallen, betere verbranding, whatever.....
Nog een gewetensvraagje, als het allemaal zo goed zou werken, waarom wordt er in vrachtwagenland dan niet of nauwelijks gedownsized?????
We gaan het meemaken... Ik hou het voorlopig op mijn 2.4D met 131PK, qua vermogen zover gedownsized zodat deze configuratie 600K km meegaat. (hoop ik)
Laatst gewijzigd door Rippie V70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27343
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Zeker doen! Verbruik is bij mij aanzienlijk gedaald.Mart van der Steeg schreef: Ik heb ook een roetfilter en EGR. Daarom maar een keer naar Uden voor een dotterbehandeling.
Zo ver dat mijn 1500 kilo wegende S60 net zo zuinig is als z'n 1067 kilo wegende voorganger met een cilinder minder.
Oh ja en de levensduur van de motor is gelijk een beetje verlengd, kunnen we nog langer genieten van die 5 cilinder

Laatst gewijzigd door Fredhead op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- volvo-s40
- 4th Gear member
- Berichten: 829
- Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32
Ik houd het bij milieuvervuilende wagens 
m'n gerestaureerde s40 1.8 uit 1997 en m'n onlangs in goede staat verkerende verkregen 2.0t die zogenaamd zuiniger moet zijn na het chippen. Benzine lust ie anders wel
Vind die eco meuk op dit moment nog niet echt interessant.
Wil ik een klein motortje... pak ik m'n daf 55 1100cc wel waar geen kat onder zit, en waarbij zelfs de eind demper eronder weg gehaald mag worden en vervangen mag worden door een gamma steigerpijp van voor naar achter

m'n gerestaureerde s40 1.8 uit 1997 en m'n onlangs in goede staat verkerende verkregen 2.0t die zogenaamd zuiniger moet zijn na het chippen. Benzine lust ie anders wel

Vind die eco meuk op dit moment nog niet echt interessant.
Wil ik een klein motortje... pak ik m'n daf 55 1100cc wel waar geen kat onder zit, en waarbij zelfs de eind demper eronder weg gehaald mag worden en vervangen mag worden door een gamma steigerpijp van voor naar achter

! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21381
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Maarre ... om ergens 100 km/h te kunnen rijden heb je tegenwoordig toch maar 30 pk nodig. En dat staat gelijk aan een hoeveelheid brandstof die verstookt moet worden. Of je dat met 3, 4, 5, 6 of 8 cilinders doet, het blijven die 30 pk-tjes.
Downsizen zal niet helpen. Alleen omdat er minder cilinders zijn is er iets minder inwendige wrijving (misschien iets zuiniger) maar daar houdt het verder wel mee op.
edit: typefout
Downsizen zal niet helpen. Alleen omdat er minder cilinders zijn is er iets minder inwendige wrijving (misschien iets zuiniger) maar daar houdt het verder wel mee op.
edit: typefout
Laatst gewijzigd door Msuidgeest op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
Nou, dat lijkt me wat kort door de bocht
Mijn ervaring is dat bij eenzelfde auto de wagen met de meeste pk's op de snelweg zuiniger is danzijn met minder anabolen bedeelde broertje
Mijn ervaring is dat bij eenzelfde auto de wagen met de meeste pk's op de snelweg zuiniger is danzijn met minder anabolen bedeelde broertje
keep calm!, your randomizer is running
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21381
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Kan wel kloppen Evert. Een grotere motor is regelmatig zuiniger omdat die minder toeren kan maken vanwege het grotere vermogen, maar vooral ook vanwege een hoger koppel.
Maar feit blijft bestaan dat er maar 30 pk nodig is. Alleen moet je dat zo efficiënt mogelijk verbranden. Ik doe dat met 6 cilinders en niet met 3 of 4.
Maar feit blijft bestaan dat er maar 30 pk nodig is. Alleen moet je dat zo efficiënt mogelijk verbranden. Ik doe dat met 6 cilinders en niet met 3 of 4.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
+1Msuidgeest schreef:
Maar feit blijft bestaan dat er maar 30 pk nodig is. Alleen moet je dat zo efficiënt mogelijk verbranden. Ik doe dat met 6 cilinders en niet met 3 of 4.
Laat bovenstaande eens op je inwerken en je zie het hele plaatje voor je
Rust en regelmaat is hét antwoord
keep calm!, your randomizer is running
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9296
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Tjah downsizen, leuk woord voor mensen die er gevoelig voor zijn. Ik geloof er niet zo in, precies om wat Mark zegt. Er is een bepaalde hoeveelheid brandstof nodig om een auto naar 100kmu te slepen. En of dat nu gebeurd met 3 of 8 cilinders, je komt er niet onder uit. De dikke motoren doen het gewoon sneller en rustiger, de kleintjes moeten er tegen werken.
Die kleine motoren worden juist goedkoop verkocht, belastingvoordeel en blabla. Het gaat allemaal niet om het milieu.
Als dat zo was werd er veel meer geïnvesteerd in zonne energie. Want dat is de enige energie die schoon is, en nog gratis ook.
Die kleine motoren worden juist goedkoop verkocht, belastingvoordeel en blabla. Het gaat allemaal niet om het milieu.
Als dat zo was werd er veel meer geïnvesteerd in zonne energie. Want dat is de enige energie die schoon is, en nog gratis ook.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
lobbyisten jongen, duurbetaalde jongetjes en meisjes uit de industriële hoek
i.s.m. ,met die van de energiereuzen, die draaien elk particulier initiatief de nek om
vroeger kon iedere boer zelf een windmolen plaatsen, daar zat geen subsiedie op nu mag door veranderende regelgeving alleen de industrie het nog , met bakken subsidie
i.s.m. ,met die van de energiereuzen, die draaien elk particulier initiatief de nek om
vroeger kon iedere boer zelf een windmolen plaatsen, daar zat geen subsiedie op nu mag door veranderende regelgeving alleen de industrie het nog , met bakken subsidie
keep calm!, your randomizer is running
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27343
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Jaaaaaaaaaren en jaren geleden waren ze al bezig met volledig elektrische auto's in Amerika, ze waren zelfs verder dan dat we vandaag de dag zijn qua actieradius en alles.
Hele spul is toen in de doofpot gestopt, want jawel er valt amper meer geld te verdienen door de grote oliejongens dus kon dat niet.
Zelfde met een ik dacht Chevrolet een paar jaar geleden, reed al helemaal op waterstof, maar ook dit project is weer verdwenen.
Al dat milieugedoe geloof ik niet meer zo in. Zelfde reden dat mijn auto geen roetfilter meer heeft, als je je echt gaat verdiepen in de werking van zo'n ding weet je dat ze echt niet zo fantastisch zijn als wordt beweerd.
Hele spul is toen in de doofpot gestopt, want jawel er valt amper meer geld te verdienen door de grote oliejongens dus kon dat niet.
Zelfde met een ik dacht Chevrolet een paar jaar geleden, reed al helemaal op waterstof, maar ook dit project is weer verdwenen.
Al dat milieugedoe geloof ik niet meer zo in. Zelfde reden dat mijn auto geen roetfilter meer heeft, als je je echt gaat verdiepen in de werking van zo'n ding weet je dat ze echt niet zo fantastisch zijn als wordt beweerd.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20765
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
MODS BREAK
Oops, pas op jongens dat we niet in politiek gekrakeel vervallen. En helaas is dat met dit onderwerp al gauw een issue.
Persoonlijk.
Ik doe dus niet mee aan deze discussie. Helaas want ik kan hier alleen maar politiek tegen aankijken.
Oops, pas op jongens dat we niet in politiek gekrakeel vervallen. En helaas is dat met dit onderwerp al gauw een issue.
Persoonlijk.
Ik doe dus niet mee aan deze discussie. Helaas want ik kan hier alleen maar politiek tegen aankijken.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
geen politiek dus
Bij VROM heeft ooit een plv.directeur generaal gezeten die heilig geloofde in kabouters.
Mijn al bestaande scepsis over het milieubeleid werd toen alleen maar groter.
Bij VROM heeft ooit een plv.directeur generaal gezeten die heilig geloofde in kabouters.
Mijn al bestaande scepsis over het milieubeleid werd toen alleen maar groter.
Laatst gewijzigd door Mart van der Steeg op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold