Pagina 2 van 3

Re: Four-chassis XC60

Geplaatst: 20.09.2014 - 11:01
door Lambert
...........zo'n XC60 op 20inch met dynamic chassis (proefrit) is natuurlijk niet spot-on op het wensenlijstje maar man, wat rijdt dat lekker en relaxed. Zaterdag mee gehad, maandag terug. Goed kunnen proberen dus. Een T5 GT Summum. Kort samengevat, lekker hoog, zeker dynamiek. Erg relaxed en wat een zee aan ruimte!
Ik kan het je na 15.000 km van harte aanbevelen... ook voor je innerlijke rust

Re: Four-chassis XC60

Geplaatst: 20.09.2014 - 11:56
door diesel01
Tja ik heb een my09 XC60 op 19" Achiles met fourC en een chipie naar 205pk?
Alhoewel ik meest van de tijd op sportstand rijd en soms op comfort heb ik de hele heen en terugreis naar Frankrijk op advance gereden.
De snelle stukken door Dld(180km/u) geeft een heerlijk strak sturende auto die nimmer een onderbuik gevoel geeft van "komt dat wel goed"?
Op de korte oneffenheden in de Eifel heb ik ook weleens de sportstand ingesteld want hij word dan erg stotering maar advance heeft mij gered toen ik voor Keulen de borden voor wegwerkzaamheden heb gemist op de terugweg en met 140 de 70 inging.
De lastwisseling links/rechts bleef door de straffe demping mooi binnen de perken en zonder drama de snelheid er uit kunnen krijgen.
Ik vind het een prettig systeem en op hoge snelheid is de advancestand een lekkere setting.
Comfortstand is echt voor binnenwegen lekker met het overige verkeer mee cruisen waarbij soms passagiers vragen of de demping een tandje straffer mag want hij deint dan wel.

Re: Four-chassis XC60

Geplaatst: 20.09.2014 - 12:05
door lint
diesel01 schreef: Tja ik heb een my09 XC60 op 19" Achiles met fourC en een chipie naar 205pk?
Alhoewel ik meest van de tijd op sportstand rijd en soms op comfort heb ik de hele heen en terugreis naar Frankrijk op advance gereden.
De snelle stukken door Dld(180km/u) geeft een heerlijk strak sturende auto die nimmer een onderbuik gevoel geeft van "komt dat wel goed"?
Op de korte oneffenheden in de Eifel heb ik ook weleens de sportstand ingesteld want hij word dan erg stotering maar advance heeft mij gered toen ik voor Keulen de borden voor wegwerkzaamheden heb gemist op de terugweg en met 140 de 70 inging.
De lastwisseling links/rechts bleef door de straffe demping mooi binnen de perken en zonder drama de snelheid er uit kunnen krijgen.
Ik vind het een prettig systeem en op hoge snelheid is de advancestand een lekkere setting.
Comfortstand is echt voor binnenwegen lekker met het overige verkeer mee cruisen waarbij soms passagiers vragen of de demping een tandje straffer mag want hij deint dan wel.
Hier spreekt de liefhebber van het Four-C systeem, klinkt erg positief. Ik hoor wel eens van mensen die de optie ook hebben dat er na enige tijd nauwelijks gebruik wordt gemaakt van de verschillende standen.

Re: Four-chassis XC60

Geplaatst: 20.09.2014 - 23:18
door hans98
Ik heb twee jaar in een X3 gereden met de 19 inch 309 velgen er onder. Ondanks de hoogte was het een auto waar je heerlijk rotondes mee kon nemen. Was een 2.0d, krachtige motor zeker icm de 8'traps automaat. 0-60 was echt een heel harde duw in je rug. Wel erg veel motorgeluid; echt belachelijk veel zelfs. Maar die wegligging was echt top!

Re: Four-chassis XC60

Geplaatst: 28.12.2014 - 23:32
door Volvo T56
Mijn ervaring: sport is ongeveer hetzelfde als geen Four C, bij ons staat ie bijna altijd op comfort, soms als ik vlot door een bocht wil gaat ie op Advanced. Op comfort met 18 inch heb je een heel comfortabele auto.
Als ik weer moest kiezen dan komt er weer Four c op!

Re: Four-chassis XC60

Geplaatst: 02.01.2015 - 21:27
door Rome
Thom, je hebt het wel èrg vaak over een BMW als ik je berichten lees . . . Inmiddels weten we het . . .

Re: Four-chassis XC60

Geplaatst: 04.01.2015 - 00:09
door diesel01
Volvo T56 schreef: Mijn ervaring: sport is ongeveer hetzelfde als geen Four C, bij ons staat ie bijna altijd op comfort, soms als ik vlot door een bocht wil gaat ie op Advanced. Op comfort met 18 inch heb je een heel comfortabele auto.
Als ik weer moest kiezen dan komt er weer Four c op!
Ik vind die advance stand overigens heerlijk wanneer er een stevige woei is, snaarstrak met zijwind.

Re: Four-chassis XC60

Geplaatst: 05.01.2015 - 16:04
door Thom
Rome schreef: Thom, je hebt het wel èrg vaak over een BMW als ik je berichten lees . . . Inmiddels weten we het . . .
TS begon over BMW, hij twijfelt tussen een BMW en een Volvo.

Lijkt me daarom niet heel irrelevant.

Komt bij dat ik (en dat geldt niet voor iedereen hier, afgaande op wat ik soms lees), beide merken zeer goed ken.

Re: Four-chassis XC60

Geplaatst: 05.01.2015 - 20:20
door BlackcurrantV70
Sommigen willen BMW zelfs niet leren kennen Thom :-)

Re: Four-chassis XC60

Geplaatst: 04.02.2016 - 00:31
door s60venlo
Grappig dat hierboven vaak gerefereerd aan Four C als mogelijkheid om de auto een "sportiever" weggedrag te verlenen.

Zelf heb ik eind 2010 een S60 D3 besteld met Four C onderstel na zowel het "gewone" als het sportonderstel proef gereden te hebben. Ik vond zelfs het "comfort" onderstel nog niet comfortabel genoeg. Na een proefrit bij de importeur een D5 met Four C proefgereden en dus voor het systeem gekozen. Nooit spijt van gehad, ondanks de meerprijs van 2 mille. De auto is gewoon (nog) comfortabeler dan het standaard-comfortonderstel. Overigens: ik rijd ook nog op 17 inch velgen! Comfort voor alles!

Hoe momenteel, bij de huidige 2015/2016 modellen Volvo de onderstellen van S60/V60 afstelt, weet ik (nog) niet. Misschien is de aanschaf van een Four C onderstel nu niet meer zo nodig als bij de eerste modellen van 2010/2013.

Re: Four-chassis XC60

Geplaatst: 26.02.2016 - 16:43
door mga1600
Ik heb net een proefrit achter de rug met een xc60 T6 AWD met Four-C en kon eerlijk gezegd zo een-twee-drie geen rechtvaardiging vinden voor deze dure optie

Re: Four-chassis XC60

Geplaatst: 24.03.2016 - 17:33
door mga1600
Thom schreef: Trekhaak mag niet......
Dat staat inderdaad zo in de folders, maar waarom eigenlijk? Wat gebeurd er als je er wel een aanhanger aanhaakt?

Re: Four-chassis XC60

Geplaatst: 24.03.2016 - 17:47
door OGA244
Het is geen nivoregeling waardoor hij gaat hangen

Re: Four-chassis XC60

Geplaatst: 24.03.2016 - 20:10
door diesel01
OGA244 schreef: Het is geen nivoregeling waardoor hij gaat hangen
Maar hoe doen de modelletjes zonder nivoregeling het dan?
Tuurlijk een fijne optie maar zoals Thomas terecht opmerkt, er zijn fabrikanten die dezelfde dempers gebruikt waarbij de restrictie niet geldt, oa BMW.

Re: Four-chassis XC60

Geplaatst: 24.03.2016 - 20:48
door OGA244
Bij volvo geldt de restrictie wel, al 16 jaar

Re: Four-chassis XC60

Geplaatst: 24.03.2016 - 22:01
door mga1600
OGA244 schreef: Bij volvo geldt de restrictie wel, al 16 jaar
Het staat inderdaad al lang in de lijsten, maar ik probeerde gevoel te krijgen voor de reden daarachter.

Re: Four-chassis XC60

Geplaatst: 24.03.2016 - 22:04
door OGA244
Dat hij (sterk) gaat hangen is dus niet goed genoeg? Het is toch al 16jr de reden die men vanuit volvo geeft

Re: Four-chassis XC60

Geplaatst: 25.03.2016 - 09:45
door diesel01
Ik vind het een fijne optie maar ga wellicht in de toekomst toch selecteren op nivoregeling...
Wanneer een auto reageert als mijn huidige sportstand vind ik het prima..

Re: Four-chassis XC60

Geplaatst: 04.04.2016 - 07:42
door Marcel1973
Hier staat een XC60 met Four-C te koop, misschien kun je daar een proefrit maken? Weet je of het bevalt.
http://www.autotrader.nl/auto/volvo-xc6 ... era-md13-/

Re: Four-chassis XC60

Geplaatst: 02.11.2016 - 11:11
door VolvoS70fan
Heeft er iemand enig inzicht hoe dit Four-C systeem eigenlijk werkt ?
Ik heb het forum reeds volledig nagelezen betreffende dit onderwerp, best wel interessante info gevonden maar toch nog enkele vragen.
Werken de schokdempers op basis van olie ( zoals andere schokdempers ) of op basis van lucht ?
Ik heb namelijk een tweedehands XC60 model 2015 gekocht die volgende week geleverd wordt en hij heeft Four-C met 40600 km op de teller.

Comfort is belangrijk voor mij dus ik wou liever een touring ( comfort ) chassis in plaats van het standaard dynamic chassis.
Uiteindelijk is het nu dus een Four-C chassis geworden omdat het op de auto aanwezig was.
Is dit te vergelijken met een touring ( comfort ) chassis of eventueel nog beter ?