Pagina 2 van 2

Re: Parkeren

Geplaatst: 03.09.2014 - 10:43
door Walter
beiden is niet goed te praten. Kip en het ei... "als hij niet links blijft rijden, hoef ik niet rechts in te halen".

Re: Parkeren

Geplaatst: 03.09.2014 - 11:22
door JeroenSpock
jvov60 schreef:Ik snap het best en doe het zelf ook regelmatig bij (o.a.) de Supermarkt, maar dan iets subtieler net twee parkeerplaatsen pakken als er voldoende ruimte is.

Het scheelt heel veel parkeerschade door lieden die achteloos de deuren open gooien en geen boodschap hebben aan een nette auto zonder deukjes naast ze.
Als ik dat zie zet ik mijn auto er vaak net zo naast, dan staan ze toch weer mooi naast elkaar.
Als het druk is zet ik mijn auto achteraan neer. Geen auto's en die paar meter extra lopen, wat een moeite zeg...

Re: Parkeren

Geplaatst: 03.09.2014 - 11:53
door Hans oet Twent
Keerls,
Het probleem is dat de parkeervakken qua afmeting gelijk zijn aan de afmetingen vd auto's uit de jaren '60-'70. Kijk nu eens naar de parkeervakken onder het RAI complex. Daar kun je met goed fatsoen geen auto meer parkeren in één parkeervak. Immers onze auto's zijn groter, breder, en langer geworden. Zet nu eens een middenklasser uit deze tijd naast een Dikke Bak uit de jaren 70. Nou de middenklasser nu is groter dan de Dikke Bak van toen. Helaas had mijn Fod ook daar last van Beton eczeem gekregen. Omdat de ruimte gewoon te smal is......

De kans op butsen en krassen in je en op je deur is navenant hoog. Ik parkeer altijd zodanig dat er slechts één kant vd auto kans op butsen zou kunnen krijgen. Maar liever nog loop ik wat verder en weet dat zelfs mijn Fod geen kans op dit soort schade krijgt. Ja ik had dat ook al toen ik de V70 nog in mijn bezit had........

Kortom, soms moet je wel iets ruimer parkeren omdat het gewoon niet anders kan.....

Re: Parkeren

Geplaatst: 03.09.2014 - 12:18
door RichieB
Er is een groot verschil tussen "iets ruimer" parkeren en dat wat de eigenaar van die V70 op de foto's doet. Dat is gewoon asociaal.

Re: Parkeren

Geplaatst: 03.09.2014 - 12:24
door Ben
We verzanden een beetje in algemene parkeerergernissen.
De startpost geeft ergernis omdat er maar beperkte plaatsen met oplaadmogelijkheid zijn en de betreffende PIH-rijder er daarvan 2 in gebruik neemt.
Ik heb de foto niet zelf gemaakt maar naar verluidt is dit niet de eerste keer dat hij zo dwars parkeert.
Het is in de P-garage van een van de kantoortorens op Schiphol.

Re: Parkeren

Geplaatst: 03.09.2014 - 12:40
door jp-v60
Ik parkeer hem altijd precies in het midden en is dit te krap rij ik verder. Als ik met mijn bestelbus onderweg ben en iemand heeft hem over het lijntje geparkeerd, dan zet ik hem er strak tegen. Blijf het asociaal vinden als je zo parkeert.

Re: Parkeren

Geplaatst: 03.09.2014 - 19:50
door v60pih
Ben schreef: We verzanden een beetje in algemene parkeerergernissen.
De startpost geeft ergernis omdat er maar beperkte plaatsen met oplaadmogelijkheid zijn en de betreffende PIH-rijder er daarvan 2 in gebruik neemt.
Ik heb de foto niet zelf gemaakt maar naar verluidt is dit niet de eerste keer dat hij zo dwars parkeert.
Het is in de P-garage van een van de kantoortorens op Schiphol.
Nou ja, beetje flauw hoor. Je komt zelf met een asociale parkeerder aan (of focus je op de PIH rijder??)
Het gaat toch over asociaal parkeren en in jouw voorbeeld betreft het een PIH. Je schrijft er zelfs bij dat ze niet de enige zijn...
Ben schreef: En het zijn niet alleen oplaadauto's die zo 2 plekken innemen. Zeer irritant.


Is asociaal parkeren op andere (drukke) parkeerplaatsen met een andere auto dan minder asociaal?

Re: Parkeren

Geplaatst: 03.09.2014 - 21:55
door robertmurk
Ik parkeer regelmatig op Schiphol, en zowel in de parkeergarages als op de parkeerterreinen zijn de parkeervakken erg krap. Dat is niet alleen omdat de auto's steeds groter worden. Een parkeervak 10 cm smaller maken (bijvoorbeeld van 2,5m naar 2,4m) levert ruim 4% parkeervakken op. Da's dus 4% meer omzet en dus meer winst.
Het zo allemaal nog niet zo erg zijn als bij kleine vakken kleine tarieven zouden worden berekend, parkeren is er belachelijk duur.

Nu hoor ik mensen denken, ga met de trein. Dat is een optie, met de eerste trein kan ik op zijn vroegst om 08:15 op Schiphol zijn. 's Avonds naar huis is ook een uitdaging, de trein gaat 1 keer per uur. Als je pech hebt kun je bijna een uur op de trein wachten.