Prijzen XC90!

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Gebruikersavatar
V60_PHEV
4th Gear member
Berichten: 534
Lid geworden op: 01.02.2013 - 18:05

Nette prijzen. De Cayenne S E-Hybrid is met vergelijkbare opties zeker 20.000 euro duurder.

Wel jammer dat in Parijs alleen twee Inscription modellen staan. Had graag willen proefzitten in een R-Design.
Heel mooi van buiten in het blauw, maar ik ben niet overtuigd van die R-Design stoelen op de foto's. Lijkt me erg hoge wangen hebben.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5299
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Ik opteer voor een 25% groter accupakket ( in iedergeval bij NEDC verbruiksbepaling) deze extended range staat helaas niet in de optielijst... het had zo'n topper kunnen worden

Wat me wel opvalt is een tankinhoud van 51 liter bij de T8. Verwacht dat die auto zo rond de 1 : 10 doet wanneer je accu's leeg zijn dat wordt dan veel tanken op weg naar Zuid Frankrijk.

Voor het overige denk ik dat Volvo goed om zich heen heeft gekeken bij het maken van de prijslijst de auto lijkt me zo goed te verkopen.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8487
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Ik sta wel te kijken van de afmetingen, 463cm lengte, dus een stuk (20cm) korter dan een V70 of XC 70.
Laatst gewijzigd door BlackcurrantV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

NielsPHEV schreef: Ik opteer voor een 25% groter accupakket ( in iedergeval bij NEDC verbruiksbepaling) deze extended range staat helaas niet in de optielijst... het had zo'n topper kunnen worden
Als de verhouding tussen opgegeven electrische actieradius en werkelijk haalbare actieradius hetzelfde is als bij de V60 pih dan kun je met deze XC90 T8 zo'n 28 km rijden op een volle accu.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20724
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

BlackcurrantV70 schreef: Ik sta wel te kijken van de afmetingen, 463cm lengte, dus een stuk (20cm) korter dan een V70 of XC 70.
Waar haal jij dat vandaan? 463cm lengte. Ik lees toch echt overal in de officiële documentatie 495 cm lengte.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20724
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

@Niels, ik mag toch hopen dat de benzinemotor solo zuiniger is dan 1:10. Anders zou Volvo zijn eigen filosofie onderuitschoffelen met de nieuwe DriveE motoren. En zou het net zo'n "slechte" wagen zijn als de verguisde maar veelgekochte Mitsubishi.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8487
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

De bezinemotor loopt zeker niet zuiniger dan 1:10. Ik denk dat je blij mag zijn als je dat haalt! De xc60 rijders hier op het forum met de nieuwe viercilinder t5 icm 8traps rijden gemiddeld niet zuiniger, terwijl die auto een stukje lichter is dan dit bakbeest.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20724
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

@Blackcurrant, dan is die Belgische site wel heel erg fout. Het is toch echt 495cm.

Edit: overigens staat het ook op de Nederlandse site zo :oops: . Maar in alle overige documentatie staat dus die 495cm. En dat klopt ook.
Laatst gewijzigd door V480-S60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5299
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

IkeV70 schreef:
NielsPHEV schreef: Ik opteer voor een 25% groter accupakket ( in iedergeval bij NEDC verbruiksbepaling) deze extended range staat helaas niet in de optielijst... het had zo'n topper kunnen worden
Als de verhouding tussen opgegeven electrische actieradius en werkelijk haalbare actieradius hetzelfde is als bij de V60 pih dan kun je met deze XC90 T8 zo'n 28 km rijden op een volle accu.
het ging me vooral om 7% vs 14%....
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20724
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

V50 R schreef: De bezinemotor loopt zeker niet zuiniger dan 1:10. Ik denk dat je blij mag zijn als je dat haalt! De xc60 rijders hier op het forum met de nieuwe viercilinder t5 icm 8traps rijden gemiddeld niet zuiniger, terwijl die auto een stukje lichter is dan dit bakbeest.
Eerlijk gezegd dus een HEEEL slechte zaak.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13707
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Je kan iemand natuurlijk niet gaan verplichten voor een zuinigere XC90D5 25% bijteling te gaan betalen, ons fiscaal systeem klopt gewoon niet.
Neem van mij aan dat de T8 de bestseller gaat worden
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5299
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

V480-S60 schreef: @Niels, ik mag toch hopen dat de benzinemotor solo zuiniger is dan 1:10. Anders zou Volvo zijn eigen filosofie onderuitschoffelen met de nieuwe DriveE motoren. En zou het net zo'n "slechte" wagen zijn als de verguisde maar veelgekochte Mitsubishi.
Bij de XC90 T5 staat nog geen normverbruik een VEA S60 T6 wordt NEDC opgegeven als 1 : 15,6 gezien het verschil tussen NEDC en het "praktijk verbruik" en de afmetingen en het gewicht van de XC 90 zou het echt een wonder zijn als je met de nwe XC90 beter dan 1 : 10 haalt. You can't rape physics.

Heb nog even op spritmonitor gekeken de zuinigste XC90 "classic" die erbij staat heeft een vebruik van 1 : 8,5 maw 1 : 10 is al erg knap
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5299
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

OGA244 schreef: Je kan iemand natuurlijk niet gaan verplichten voor een zuinigere XC90D5 25% bijteling te gaan betalen, ons fiscaal systeem klopt gewoon niet.
Neem van mij aan dat de T8 de bestseller gaat worden
in 2015 nogwel ja in 2016 hebben we gelukkig de 3 cilinder VEA motoren......
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8487
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

V480-S60 schreef: @Blackcurrant, dan is die Belgische site wel heel erg fout. Het is toch echt 495cm.

Edit: overigens staat het ook op de Nederlandse site zo :oops: . Maar in alle overige documentatie staat dus die 495cm. En dat klopt ook.

Misschien is de Belgische versie korter :-)
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20724
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

OGA244, volledig mee eens.
Maar die T8 is natuurlijk wel een "monstermachine".

Maar ondanks dat nog een benzine motor ontwikkelen die nauwelijks 1:10 haalt in de praktijk vind ik nu niet meer kunnen. Zeker niet voor "ons" merk.
Dat een 2005 2.5T V70 AWD amper 1:10 haalt is te begrijpen. Dat is nog de oude 5cylinder motor. Maar de huidige motoren worden toch juist gebouwd vanweg de "zuinigheid"? Hoewel het verhaal van Niels daar ook wel in meespeelt. Maar zoiets heet toch vooruitschrijdende techniek?

En dit ongeacht de ridicule belastingmaatregelen die hier te lande gelden.

@Blackcurrant, wat denk je nu zelf 8) Zoals al toegevoegd. Ook op de Nederlandse site staat een fout plaatje. 8)
Beetje amateuristisch komt het wel over.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
MU
5th Gear member
Berichten: 1036
Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
Locatie: Zuid-Holland

@V480-S60, de NEDC-cyclus heeft een testpatroon waar de bejaarde buurman nog ongeduldig van wordt. Dan is het toch niet zo vreemd dat het praktijkverbruik zoveel afwijkt? Autofabrikanten zijn niet roomser dan de paus (behalve Volvo gelukkig op veiligheidsgebied).
Volvo V70 2.5T Momentum 2008 Afbeelding
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13707
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Volgens autobild wijkt een BMW i3 bijna 900% af van de norm. altijd baas boven baas...
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20724
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ik heb het niet over de NEDC-cyclus maar over het praktijk verbruik. Als ik met een V70 2.5T AWD een gemiddeld verbruik van 1:10 haal dan moet met voortschrijdende technieken (waar ons merk nu zo hoog van opgeeft) een 4-cylinder ook in de "zware" XC90 in de praktijk zuiniger kunnen zijn dan 1:12,5. Dat is mijn mening. Volvo heeft een naam hoog te houden.

Misschien draaf ik wat door, maar de VEA-motoren worden door Volvo zelf als een revolutie beschouwd op zuinigheidsgebied. Maar daar blijft blijkbaar in de dagelijkse praktijk niet veel van over. En daar zou Volvo zich voor moeten schamen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Je gaat nu wel helemaal voorbij aan het PIH concept van de T8. Gewoon vaak inpluggen en je haalt hele mooie cijfers.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”