Pagina 2 van 5

Re: Prijzen XC90!

Geplaatst: 03.10.2014 - 07:47
door V60_PHEV
Nette prijzen. De Cayenne S E-Hybrid is met vergelijkbare opties zeker 20.000 euro duurder.

Wel jammer dat in Parijs alleen twee Inscription modellen staan. Had graag willen proefzitten in een R-Design.
Heel mooi van buiten in het blauw, maar ik ben niet overtuigd van die R-Design stoelen op de foto's. Lijkt me erg hoge wangen hebben.

Re: Prijzen XC90!

Geplaatst: 03.10.2014 - 08:56
door NielsPHEV
Ik opteer voor een 25% groter accupakket ( in iedergeval bij NEDC verbruiksbepaling) deze extended range staat helaas niet in de optielijst... het had zo'n topper kunnen worden

Wat me wel opvalt is een tankinhoud van 51 liter bij de T8. Verwacht dat die auto zo rond de 1 : 10 doet wanneer je accu's leeg zijn dat wordt dan veel tanken op weg naar Zuid Frankrijk.

Voor het overige denk ik dat Volvo goed om zich heen heeft gekeken bij het maken van de prijslijst de auto lijkt me zo goed te verkopen.

Re: Prijzen XC90!

Geplaatst: 03.10.2014 - 09:05
door BlackcurrantV70
Ik sta wel te kijken van de afmetingen, 463cm lengte, dus een stuk (20cm) korter dan een V70 of XC 70.

Re: Prijzen XC90!

Geplaatst: 03.10.2014 - 09:17
door IkeV70
NielsPHEV schreef: Ik opteer voor een 25% groter accupakket ( in iedergeval bij NEDC verbruiksbepaling) deze extended range staat helaas niet in de optielijst... het had zo'n topper kunnen worden
Als de verhouding tussen opgegeven electrische actieradius en werkelijk haalbare actieradius hetzelfde is als bij de V60 pih dan kun je met deze XC90 T8 zo'n 28 km rijden op een volle accu.

Re: Prijzen XC90!

Geplaatst: 03.10.2014 - 09:30
door V480-S60
BlackcurrantV70 schreef: Ik sta wel te kijken van de afmetingen, 463cm lengte, dus een stuk (20cm) korter dan een V70 of XC 70.
Waar haal jij dat vandaan? 463cm lengte. Ik lees toch echt overal in de officiƫle documentatie 495 cm lengte.

Re: Prijzen XC90!

Geplaatst: 03.10.2014 - 09:33
door V480-S60
@Niels, ik mag toch hopen dat de benzinemotor solo zuiniger is dan 1:10. Anders zou Volvo zijn eigen filosofie onderuitschoffelen met de nieuwe DriveE motoren. En zou het net zo'n "slechte" wagen zijn als de verguisde maar veelgekochte Mitsubishi.

Re: Prijzen XC90!

Geplaatst: 03.10.2014 - 09:40
door BlackcurrantV70

Re: Prijzen XC90!

Geplaatst: 03.10.2014 - 11:14
door V50 R
De bezinemotor loopt zeker niet zuiniger dan 1:10. Ik denk dat je blij mag zijn als je dat haalt! De xc60 rijders hier op het forum met de nieuwe viercilinder t5 icm 8traps rijden gemiddeld niet zuiniger, terwijl die auto een stukje lichter is dan dit bakbeest.

Re: Prijzen XC90!

Geplaatst: 03.10.2014 - 11:19
door V480-S60
@Blackcurrant, dan is die Belgische site wel heel erg fout. Het is toch echt 495cm.

Edit: overigens staat het ook op de Nederlandse site zo :oops: . Maar in alle overige documentatie staat dus die 495cm. En dat klopt ook.

Re: Prijzen XC90!

Geplaatst: 03.10.2014 - 11:22
door NielsPHEV
IkeV70 schreef:
NielsPHEV schreef: Ik opteer voor een 25% groter accupakket ( in iedergeval bij NEDC verbruiksbepaling) deze extended range staat helaas niet in de optielijst... het had zo'n topper kunnen worden
Als de verhouding tussen opgegeven electrische actieradius en werkelijk haalbare actieradius hetzelfde is als bij de V60 pih dan kun je met deze XC90 T8 zo'n 28 km rijden op een volle accu.
het ging me vooral om 7% vs 14%....

Re: Prijzen XC90!

Geplaatst: 03.10.2014 - 11:22
door V480-S60
V50 R schreef: De bezinemotor loopt zeker niet zuiniger dan 1:10. Ik denk dat je blij mag zijn als je dat haalt! De xc60 rijders hier op het forum met de nieuwe viercilinder t5 icm 8traps rijden gemiddeld niet zuiniger, terwijl die auto een stukje lichter is dan dit bakbeest.
Eerlijk gezegd dus een HEEEL slechte zaak.

Re: Prijzen XC90!

Geplaatst: 03.10.2014 - 11:27
door OGA244
Je kan iemand natuurlijk niet gaan verplichten voor een zuinigere XC90D5 25% bijteling te gaan betalen, ons fiscaal systeem klopt gewoon niet.
Neem van mij aan dat de T8 de bestseller gaat worden

Re: Prijzen XC90!

Geplaatst: 03.10.2014 - 11:32
door NielsPHEV
V480-S60 schreef: @Niels, ik mag toch hopen dat de benzinemotor solo zuiniger is dan 1:10. Anders zou Volvo zijn eigen filosofie onderuitschoffelen met de nieuwe DriveE motoren. En zou het net zo'n "slechte" wagen zijn als de verguisde maar veelgekochte Mitsubishi.
Bij de XC90 T5 staat nog geen normverbruik een VEA S60 T6 wordt NEDC opgegeven als 1 : 15,6 gezien het verschil tussen NEDC en het "praktijk verbruik" en de afmetingen en het gewicht van de XC 90 zou het echt een wonder zijn als je met de nwe XC90 beter dan 1 : 10 haalt. You can't rape physics.

Heb nog even op spritmonitor gekeken de zuinigste XC90 "classic" die erbij staat heeft een vebruik van 1 : 8,5 maw 1 : 10 is al erg knap

Re: Prijzen XC90!

Geplaatst: 03.10.2014 - 11:34
door NielsPHEV
OGA244 schreef: Je kan iemand natuurlijk niet gaan verplichten voor een zuinigere XC90D5 25% bijteling te gaan betalen, ons fiscaal systeem klopt gewoon niet.
Neem van mij aan dat de T8 de bestseller gaat worden
in 2015 nogwel ja in 2016 hebben we gelukkig de 3 cilinder VEA motoren......

Re: Prijzen XC90!

Geplaatst: 03.10.2014 - 11:49
door BlackcurrantV70
V480-S60 schreef: @Blackcurrant, dan is die Belgische site wel heel erg fout. Het is toch echt 495cm.

Edit: overigens staat het ook op de Nederlandse site zo :oops: . Maar in alle overige documentatie staat dus die 495cm. En dat klopt ook.

Misschien is de Belgische versie korter :-)

Re: Prijzen XC90!

Geplaatst: 03.10.2014 - 11:55
door V480-S60
OGA244, volledig mee eens.
Maar die T8 is natuurlijk wel een "monstermachine".

Maar ondanks dat nog een benzine motor ontwikkelen die nauwelijks 1:10 haalt in de praktijk vind ik nu niet meer kunnen. Zeker niet voor "ons" merk.
Dat een 2005 2.5T V70 AWD amper 1:10 haalt is te begrijpen. Dat is nog de oude 5cylinder motor. Maar de huidige motoren worden toch juist gebouwd vanweg de "zuinigheid"? Hoewel het verhaal van Niels daar ook wel in meespeelt. Maar zoiets heet toch vooruitschrijdende techniek?

En dit ongeacht de ridicule belastingmaatregelen die hier te lande gelden.

@Blackcurrant, wat denk je nu zelf 8) Zoals al toegevoegd. Ook op de Nederlandse site staat een fout plaatje. 8)
Beetje amateuristisch komt het wel over.

Re: Prijzen XC90!

Geplaatst: 03.10.2014 - 12:15
door MU
@V480-S60, de NEDC-cyclus heeft een testpatroon waar de bejaarde buurman nog ongeduldig van wordt. Dan is het toch niet zo vreemd dat het praktijkverbruik zoveel afwijkt? Autofabrikanten zijn niet roomser dan de paus (behalve Volvo gelukkig op veiligheidsgebied).

Re: Prijzen XC90!

Geplaatst: 03.10.2014 - 12:23
door OGA244
Volgens autobild wijkt een BMW i3 bijna 900% af van de norm. altijd baas boven baas...

Re: Prijzen XC90!

Geplaatst: 03.10.2014 - 12:25
door V480-S60
Ik heb het niet over de NEDC-cyclus maar over het praktijk verbruik. Als ik met een V70 2.5T AWD een gemiddeld verbruik van 1:10 haal dan moet met voortschrijdende technieken (waar ons merk nu zo hoog van opgeeft) een 4-cylinder ook in de "zware" XC90 in de praktijk zuiniger kunnen zijn dan 1:12,5. Dat is mijn mening. Volvo heeft een naam hoog te houden.

Misschien draaf ik wat door, maar de VEA-motoren worden door Volvo zelf als een revolutie beschouwd op zuinigheidsgebied. Maar daar blijft blijkbaar in de dagelijkse praktijk niet veel van over. En daar zou Volvo zich voor moeten schamen.

Re: Prijzen XC90!

Geplaatst: 03.10.2014 - 12:43
door RichieB
Je gaat nu wel helemaal voorbij aan het PIH concept van de T8. Gewoon vaak inpluggen en je haalt hele mooie cijfers.